شش مدرسه در بلژیک در مخالفت با آموزش امور جنسی به آتش‌کشیده شدند

تظاهرات اعتراضی مربوط به آموزش امور جنسی در مدرسه‌های بلٰژیک در بروکسلدویچه وله: در پی الزامی شدن آموزش امور جنسی در مدارس بلژیک، ۶ مدرسه در این کشور مورد حمله و آتش‌سوزی قرار گرفتند. این خشونت، واکنش صریح دولت بلژیک را برانگیخته است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در طول روزهای اخیر به شش مدرسه در منطقه والونیا (والونی) در کشور بلژیک حمله شده است. گفته می‌شود حملات به این مدارس همچنین با وقوع آتش‌سوزی در این اماکن نیز همراه بوده است.

بر اساس اظهارات مقامات بلژیک، این خشونت‌ها احتمالا مربوط به اعتراضات فعلی در این کشور در زمینه اجرای برنامه آموزش جنسی برای دانش‌آموزان در مدارس است.

طبق برنامه تدریس مسائل جنسی در مدارس بلژیک، دانش‌آموزان در سنین ۱۱ تا ۱۲ سال و نیز ۱۵ تا ۱۶ سال موظف هستند چهار ساعت در هفته در کلاس درس آموزش جنسی، حضور داشته باشند.

گفته می‌شود در حالی که شرکت در کلاس این درس در سال‌های تحصیلی گذشته برای محصلان به طور داوطلبانه بوده، ولی اکنون الزامی شده است.

انتشار آمار رسمی در بلژیک حاکی از آن است که حضور الزامی در این درس در سال تحصیلی جاری در منطقه والونیا-بروکسل، شامل حدود ۱۰۰ هزار محصل می‌شود.

به گفته مقامات بلژیک، آموزش مسائل جنسی در مدرسه‌های بلژیک به منظور کسب "کسب آگاهی و کمک در توسعه روابط و زندگی جنسی" دانش‌آموزان است.
"عبور از خط قرمز"
الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک در واکنش به حملات به مدارس بلژیک گفت: «در بلژیک، دموکراسی حکمفرما است. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم مدارس ما هدف حمله قرار گیرند.»

او اضافه کرد: «ما در کشوری با ارزش‌هایی زندگی می‌کنیم که بر اساس آن، دیدگاه‌های متفاوت را تحمل می‌کنیم. این شرایط هرگز نباید منجر به خشونت شود، به‌ویژه در مکان‌هایی که فرزندانمان در آن رفت و آمد دارند.»

آنلیس ورلیندن، وزیر کشور بلژیک نیز خواستار توقف این حملات خشونت‌آمیز شد. او تاکید کرد: «تعرض به مدارس ما، عبور از یک خط قرمز است.»

گفته می‌شود تاکنون هنوز کسی مسئولیت حمله و آتش‌سوزی در شش مدرسه مذکور در بلژیک را بر عهده نگرفته است. هیچ فرد مظنونی نیز در این زمینه در حال حاضر دستگیر نشده است.

از سوی دیگر در تظاهرات اعتراضی مربوط به آموزش امور جنسی در مدرسه‌های بلٰژیک در بروکسل، صدها نفر شرکت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، چندین انجمن اسلامی در بلژیک در بیانیه‌ مشترکی برنامه تدریس امور جنسی را محکوم کرده و مدعی شده‌اند که این برنامه درسی باعث "ترویج بیش از حد تمایلات جنسی" کودکان می‌شود.
+5
رأی دهید
-18

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    چرا این مسلمون بازی که برای کشورهای ما راه انداختید فقط باید شرش برای ماها باشه خوشحالم که خودتون هم از شرشون در امان نیستید.
    0
    32
    یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    elnazpishu - لندن، انگلستان
    حالا اتیش گرفتید و کباب شدید چرا انقدر اسلامهراسی. مگه نمیدونید طناب دار اسلام هم رحمت است
    0
    11
    یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    خب پفیوز لگر تو در مملکتی هستی که دیدگاه‌های مختلف را قبول دارید چرا دیدگاه‌های کسانی که مخالف انوزسثش فاحشگری هستند را فبول ندارید؟
    3
    2
    یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.