اردوغان: احتمالا از تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا دست خواهیم کشید

العربیه: در تحولی ناگهانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، شنبه 25 شهریور، اعلام کرد که ترکیه ممکن است مسیر دیگری غیر از پیوستن به اتحادیه اروپا را در پیش گیرد، به این معنی که کشورش از تلاش‌های خود برای پیوستن به این بلوک 27 کشوری دست خواهد کشید.
«تلاش برای قطع روابط»
اردوغان، پیش از عزیمت به نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به خبرنگاران گفت: «اتحادیه اروپا در تلاش برای قطع روابط خود با ترکیه است.»
ارزیابی اوضاع
وی افزود: «وضعیت را ارزیابی خواهیم کرد و در صورت لزوم از اتحادیه اروپا جدا خواهیم شد».

اظهارات اردوغان در پاسخ به سوالی درباره گزارش اخیر پارلمان اروپا مطرح شد که در آن آمده بود، «در شرایط کنونی نمی‌توان فرایند پیوستن را ازسر گرفت».
«چارچوب موازی و واقع‌بینانه»
در این گزارش همچنین از اتحادیه اروپا خواسته شده است تا «چارچوبی موازی و واقع‌بینانه» را برای روابط بین این اتحادیه و ترکیه بررسی کند.

شایان ذکر است که ترکیه در سال 1999 درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را داد و مذاکرات الحاق در سال 2005 آغاز شد، ولی طبق گفته پارلمان اروپا، مذاکرات الحاق در سال 2018 به دلیل «زوال دموکراتیک» در ترکیه، متوقف شد.

اظهارات اردوغان، یک هفته پس از تایید وزیر امور خارجه، مبنی بر تمایل کشورش برای پیوستن به اتحادیه اروپا مطرح شد که در آن از اتحادیه اروپا خواست برای پیشبرد پیشنهاد خود، گام‌های شجاعانه‌ای بردارد.

شایان ذکر است که روابط آنکارا و اتحادیه اروپا پس از کودتای ژوئیه 2016 در ترکیه متشنج شده است.
+21
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان

    بابا جان بس کن، آخه تو چیت به استانداردهای اتحادیه اروپا میخوره؟اقتصاد، دموکراسی، فقط هیزی و دزدی کلک و قاچاق و آدمکشی .... بلدید، مثل این میمونه خر رو کت و شلوار بپوشی ژیگول کنی بیاریش تو خیابان.
    3
    48
    یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نسل بی سواد - اسلو، نروژ

    بهترین کار رو کردی که خودت کنار بکشی با اون مردم دزد و کلاهبردارت. یکهفته نیست که برگشتم از ترکیه . در هر زمینه ای میخوان ازت دزدی کنند و پول زیادی بگیرند . رفتارها و آداب اجتماعی شون هم افراطی و نامتعادل. خیلی چیزها از خود اروپا گرون تر میشد اگر واقعی به مسئله نگاه میکردی مثلا غذا نسبت به حجم و کیفیتش. تو همه نقاط خرید و فروش دنبال دزدی هستند. از راهزن چیزی بهتر از این در نمیاد.
    2
    26
    یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.