واکنش گری کاسپارف به آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در آستانه سالگرد مهسا

گری کاسپارف، قهرمان پیشین شطرنج جهان، در واکنش به آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در آزادی زندانیان آمریکایی، در شبکه ایکس نوشته: «یا با دیکتاتوری‌های تشنه به خون هستید یا مقابل آنها می‌ایستید. انجام اولی در حالی که تظاهر به انجام دومی می‌کند ریاکاری خطرناک با هزینه‌های واقعی است.»

آقای کاسپارف این کامنت را با همرسانی توئیت مسیح علینژاد، فعال سیاسی مخالف حکومت ایران در واکنش به پیام ویدئویی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده مبنی بر این که «ایالات متحده به حمایت از ایرانیان و همه افرادی که از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود دفاع می‌کنند، ادامه خواهد داد»، نوشته است.

خانم علینژاد در واکنش به این ویدئو، از آزادسازی شش میلیارد از دارایی‌های ایران و صدور ویزا برای ابراهیم رئیسی به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، در آستانه سالگرد جان‌باختن مهسا ژینا امینی انتقاد کرده است.

پیش از این نیز شاهزاده رضا پهلوی انتقاد مشابهی را مطرح کرده بود و اساس «معامله» با جمهوری اسلامی را «غلط» توصیف کرده بود.
+139
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    نسل بی سواد - اسلو، نروژ

    دنیای بسیار کثیفی داریم و دیگه از انسانیت خبری نیست . حکومت‌های غربی که دم از انسانیت می‌زنند خودشون با هر حکومت کثیفی معامله می‌کنند و بحث فقط بحث منافع مالی و سیاسی هست. ما مردم ایران در این برغع زمانی که دنیا به جنگل با حیوانات درنده عاقل تبدیل شده باید بدون اتکا به حکومت‌های کثیف غربی و شرقی گلیم خود را تز این آب کثیف گل آلود بکشیم و غیمت اون فقط با خون خواهد بود. با هزینه ای گزاف میتونیم ایران رو پس بگیریم . خیلی گژاف و خون آلود.
    3
    64
    شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    چرا عمو سام به اخوندها نرسه، از رمان تاسیس امریکا تا این لحظه هیچ حکومتی حتی در خود امریکا اینجور منافع امریکا و کنسرنهای اسلحه سازی آن را تامین نکرده.نگاهی له وضعیت خاورمیانه وشمال افریقا نشون میده اخوندها چه خدماتی به امریکا در قبال روی مار آوردنشان کردن
    4
    49
    شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    تویت کاسپاروف بسیار ارزشمند است ، بخصوص( ریاکاری بودن) . و خطرناک با هزینه بودن این عمل آمریکا برایم روشن نیست ، ملت ایران در طی هزاران سال افت و خیز های خودش ، از این ریا کاری و نعل وارونه زدن کشورها زیاد دیده است . اگر ملت ایران به دمکراسی واقعی دست پیدا کند ، می‌داند که چگونه با دیگر کشور ها روابط داشته باشد .متاسفانه کشورهای دیگر بخاطر منابع زیر زمینی و روی زمینی ایران با کمک افراد بی شخصیت ایرانی مشابه نوری ها و خمینی ها ، افراد با شخصیت ایرانی مشابه فراهانی ، امیرکبیر ، مصدق ها را از دور خارج میکنند .
    25
    26
    شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

    همون رخ شطرنج تو حلقت.ببینین کی میگع.کسی اینحرفو میزنع که خوده ش باپوتین ناهارشام میخورد.
    34
    0
    شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    دولت های دموکرات در آمریکا همیشه به ایران و ایرانی ضربه زدند.چه بایدن که خودش دچار زوال عقل شده و در کنترل جناح چپ افراطی هست،چه حسین اوبامای همجنسباز که در حساس ترین شرایط هواپیما پر از دلار برای تقویت رژیم آخوندی فرستاد و به جنبش بینظیر مردم در زمان انتخابات موسوی دهن کجی کرد،چه جیمی کارتر بیشرف که از شاه مینه گرفته بود و به شاه خیانت کرد و از خمینی ملعون متحجر حمایت کرد. اما کلا جناح جمهوریخواه آمریکا منافعش همواره با رژیم اشغالگر آخوندی زاویه داشته و با منافع مردم ایران همخوان است.
    2
    7
    شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.