چه ساختید که کل کشور دلشوره حفظ آبرو جلوی این مهمان ناخوانده‌ گرفته؟

یعنی سرسام گرفتیم. کل سفر کریس رونالدو و کاروان النصر به تهران، حتی چهل‌وهشت ساعت هم طول نخواهد کشید، اما کل کشور دلشوره حفظ آبرو دارد.

رسول بهروش در ورزش مدیا نوشت: یعنی سرسام گرفتیم. کل سفر کریس رونالدو و کاروان النصر به تهران، حتی چهل‌وهشت ساعت هم طول نخواهد کشید، اما کل کشور دلشوره حفظ آبرو دارد. هر طرف را نگاه می‌کنی، یک نفر دارد نسخه می‌پیچد که برای استقبال از رونالدو باید فلان کار را بکنیم. یکی دنبال زیباسازی مسیر حرکت او از فرودگاه است، یکی دارد محل ورودش به آزادی را موکت می‌کند، یکی تشکیل ستاد استقبال با حضور مقامات عالیرتبه را سفارش می‌دهد و یک گروه پرشمار هم به فکر حل مشکل فیلترینگ برای کریس هستند. این وسط حتی جناب ضرغامی نمک ریخته که: «ایتا و بله نصب کند و به بچه‌محل‌هایش هم بگوید نصب کنند.» آنچه به همین صراحت از سوی وزیر مملکت مورد طعن قرار می‌گیرد، طرح‌هایی است که با صرف هزاران میلیارد بودجه از جیب ایرانیان راه‌اندازی شده، اما گویا تنها کارکردش بانمک‌تر جلوه کردن عزت است!
حال و هوای این چند روز تهران، شبیه فیلم «مهمان مامان» مهرجویی است؛ آنجا که ساکنان آن بیغوله همه همسایه‌ها را بسیج کردند و به آب و آتش زدند تا بلکه یک شام آبرومند برای مهمان ناگهانی خود ترتیب بدهند. او آمد، خورد و رفت، اما آیا بعد از آن همه چیز درست شد؟ خرابی در و دیوارها از میان رفت؟ کار و بار اهالی خانه سامان گرفت؟ سوراخ جوراب مرد خانه رفو شد؟ راستی چه ساختید که حالا این همه نگران حضور موقت یک میهمان سرشناس هستید؟ ما برای کمتر از دو روز پذیرایی از رونالدو اینطور سرگیجه گرفته‌ایم و داریم به در و دیوار می‌زنیم، اما کشوری در همسایگی‌مان ترتیب اقامت دایمی او و اهل و عیالش را داده و نگران چیزی هم نیست. یک شیر پاک خوره پیدا می‌شود این فاصله بعید را برای‌مان توضیح بدهد؟

اگر فیلترینگ مایه آبروریزی است، اگر جا دارد تهران زیباتر شود، اگر آزادی رنگ و روی تازه می‌خواهد، اگر فرودگاه باید خوشگل شود و رفتار مسوولان بهبود بیابد، پس چرا این اشکالات را برای ما ایرانی‌ها رفع نمی‌کنید؟ کریس برای یک بازی فوتبال می‌آید و می‌رود، ما اما ساکنان ابدی این خانه پدری هستیم. آیا بخشی از این احترام و تقلا برای بهتر کردن اوضاع، حق‌مان نیست؟ رونالدو نیستیم، آدم که هستیم!

اکانت پادشاهی سعودی اوضاع اینترنت ایران و سخنان ضرغامی را به سخره گرفت


صحبت‌های ضرغامی و این همه شور و اضطراب مسئولین با واکنش کاربران در فضای مجازی روبرو شد:
 
+16
رأی دهید
-44

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    این جانورانی که از اعماق غارهای تاریخ اومدن معلوم نیست چه کوفتی در شقیقه هاشون تزریق میکنن که هم شکلشون و هم حرفهاشون از زمان ما خیلی جلوتره و خارج از درک ماست همونطور که اماماشون اومد
    4
    70
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    سفرهای ناصر قجر و مظفر به اروپا را بخوانید، بیچاره سفیر ایران در آنجا چه تلاشی می کرد که ابرو داری کند، اعلیحضرت از مشک در اروپا کسی آب نمی خورد! اعلیحضرت مدام می گفت اینجا چخ گرم است، سقا! یک سقا باشی هم با خودش برده بود که مشک اب همایونی را دنبالش می دوانید، و یکی هم بادش می زد! بیچاره سفیر هی جوش می زد که این ها چرا آبرو سرشان نمی رود، نمی دانست که آنها »ایران« را مفت گیر آورده بودند و به قول خودشان »از هر طرف که کشته شود به نفع اسلام است«، چون در نهایت »مغولیسم« پیروز می شود!
    8
    50
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    جمهوری ترمالی و آبرو !!!!!؟
    2
    33
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    من کاری به اخوندها ندارم ولی وقتی 22 میلیون نفر برای اربعین جمع میشوند یعنی خیلی از تصور شما در مملکت کم شعوران ذهنی داریم اما دلشوره برای چی و کی؟ مگر رونالدو کیست که دلشوره گرفته اید؟ دانشمند است؟ مخترع است؟ مکتشف است؟ فیلسوف است؟ جایزه نوبل گرفته است؟ چرا از او یک نوع خدا ساخته اید؟ سیستم پروپاگاندای مافیای فوتبال یک بازار چند بیلیون دلاری از او ساخته است و شما هم دنباله رو همان سیستم تبلیغاتی شده اید. سرتاسر یک بازی فوتبال و البته هیجان است و دیگر هیچ!
    1
    44
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    آن چیزی که ایرانیان را به حضیض ذلت کشانید تعصب های شدید مذهبی است که با هیچ ترفندی هیچگونه اصلاحات دگراندیشان را پذیرا نبوده اند. ماجرا از اواخر دودمان ساسانی شروع میشود که شاهی عادل! حدود صدهزار دگراندیش را در میدانی (به دستور مغ ها) سر به نیست میکند. عدم تغییرات تدریجی به حمله ی اسلام میکشد که ایران را شخم زده و یک سنگ را خدا میکند (حجرالاسود). تعصب ساسانی میرود و به زور شمشیر (نه منطق) تعصب اسلامی جایش را میگیرد. بعلت ایران ضعیف اسلامزده مغول ها پیروز میشوند ولی ان ها هم گرفتار گند و بوی متحجرین اسلامی میشوند.
    1
    33
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    جناب گفتگوگر، صد هزار نفر؟! این امار را از کجا اوردی؟ مردم عادی شاید باور کنند، جمعیت آنروز ایران چقدر بود؟ یاد تیمور لنگ گجستک افتادم که توی کتابش نوشته با صد هزار سرباز به ایران حمله کردم! جالب است که این نواده ی چنگیز( به قول خودش که چنگیز را جد خود می خواند)، در مسیر حرکت سپاهیانش در برخی روستاها اطراق می کرد که حتی امروز توانایی پذیرایی از 500 نفر را ندارند، چه رسد به پذیرایی صد هزار سرباز خونخوار ختن که عاشق گوشت خر و مادیان هم بودند،
    10
    0
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    جناب آزادی 2011. عزیزم تاریخ ایران را من ننوشته ام اما زمانی که من محصل بودم بعنوان افتخارات انوشیروان در کتاب های درسی ذکر شده است که چگونه او خودش را همراه مزدکی ها نشان میدهد و بعد از گرداوردن ان ها در مکانی ، بدستور مغ ها مزدکی ها قلع و قمع شده و مغ ها انوشیروان را عادل می نامند. این ها سپاه جنگی نبوده اند که سیورسات بخواهند بلکه شهروندان عادی معتقد به ائین مزدک بوده اند. به هر حال اگر به کتب درسی 70 سال پیش دسترسی داشته باشی حتما مطلب را خواهی یافت
    1
    7
    جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    همانطور که ملاحظه می فرمایید منبع تاریخی شما دست نیافتنی است، مانند سنگی است که در چاه ویل افتاده است و پیدا کردن آن کار حضرت فیل است!
    5
    0
    جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.