وزیر دفاع روسیه: راهی جز پیروزی در جنگ اوکراین نداریم

العربیه: خبرگزاری دولتی روسیه، چهارشنبه 22 شهریور، به نقل از سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور گزارش کرد که گفته: «مسکو چاره‌ای جز پیروزی در جنگ اوکراین ندارد.

شویگو در پاسخ به این سوال که آیا روسیه پیروز خواهد شد، گفت: «هیچ گزینه دیگری پیش‌رو نداریم.»

وزیر دفاع روسیه با بیان این‌که نیروهای روسی در اوکراین به «اقدامات دفاعی» و همچنین به «انهدام تجهیزات و پرسنل دشمن» ادامه می‌دهند، توضیح داد که این تنها مأموریت اصلی کنونی روسیه است.

شویگو افزود که نیروهای روسیه در محورهای مرکزی اوکراین از موقعیت دفاعی موثری برخوردارند.

او همچنین توضیح داد که نیروهایش هم‌اکنون از محورهای ضروری و موضع دفاعی مؤثر، محافظت می‌کنند و در برخی مناطق با مشکل مواجه شده و در سایر مناطق با مشکلات کمتری روبرو هستند.

شویگو افزود: «با اطمینان می‌گویم که سربازان و فرماندهان ارتش کشورمان قاطعانه عمل کرده و از مواضع خود در برابر دشمن دفاع می‌کنند».

این در حالی است که اوکراین اعلام کرد، اهداف دریایی روسیه و زیرساخت‌های بندری تحت کنترل آن را در بامداد چهارشنبه 22 شهریور، در شهر سواستوپول در شبه‌جزیره کریمه، هدف حمله قرار داده که به نظر می‌رسد بزرگترین حمله در جنگ علیه مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه است.

مسکو به حمله اوکراین به شبه‌جزیره کریمه که در سال 2014 ضمیمه خاک روسیه شده بود، اذعان کرد.

این حمله توانایی‌های موشکی رو به رشد کییف را برجسته می‌کند، در حالی که روسیه از راه دور با موشک‌های دوربرد و پهپادها، به بمباران زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی اوکراین ادامه می‌دهد.

آندری یوسف، یک مقام اطلاعاتی ارتش اوکراین، به «رویترز» گفت: «ما بمباران یک کشتی بزرگ و یک زیردریایی را تایید می‌کنیم، اما هیچ توضیحی در مورد ابزار این حمله وجود ندارد.»

وزارت دفاع روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، که اوکراین در ساعات اولیه صبح چهارشنبه، «با ده موشک کروز و سه قایق تندرو به یک کارخانه کشتی‌سازی روسیه در دریای سیاه حمله کرده است و به دو کشتی که در حال تعمیر بودند آسیب رسانده است.»

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده که مسکو هفت موشک را سرنگون و یک کشتی گشتی روسی قایق‌های مهاجم اوکراینی را منهدم کرده است.
+6
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    روسیه در باتلاقی بدی در اوکراین گیر کرده است. این وضعیت را تا چند سال ادامه می دهند تا رمقی برای روسیه نماند. مطمن باشید خود روسیه بعد از تحمل بدبختیهای زیاد و نابود کردن کشور از تمام خاک اوکراین بیرون خواهد رفت این را غرب بهتر از همه می داند و به دنبال حفظ کردن این وضعیت برای چند سال است
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.