لاوروف از «شرط» مسکو برای ازسرگیری مذاکرات با اوکراین خبر داد

 مقامات کییف همواره توقف جنگ و خروج نیروهای روسی از قلمرو اشغال شده اوکراین را شرط آغاز مذاکرات با روسیه اعلام کرده‌اند
 
العربیه: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه 21 شهریور گفت، اولین گام برای مذاکره بین روسیه و اوکراین لغو فرمان ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، مبنی بر منع گفت‌وگو با مسکو است که باید انجام شود.

لاوروف گفت که هر چه کی‌یف مذاکرات با مسکو را بیشتر به تعویق بیاندازد، مذاکرات بعدی دشوارتر خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره نظر او نسبت به سخنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد.

بلینکن گفته بود در صورت آغاز مذاکرات میان روسیه و اوکراین، ایالات متحده به آنها خواهد پیوست.

لاوروف در حاشیه مجمع اقتصاد شرق به برنامه «وستی» در شبکه «روسیه 1» گفت: «ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بارها گفته است که ما از مذاکره طفره نمی‌رویم، بلکه این اوکراینی‌ها هستند که از مذاکره طفره می‌روند».

او گفت که مقام‌های اوکراین باید متوجه باشند که هر چه بیشتر زمان بگذرد، مذاکره دشوارتر خواهد شد. این در واقع موضع رسمی ماست. من دوباره می گویم، در زمینه ممنوعیت مذاکرات، که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین آن را اعلام و امضا کرد، این موضع اوکراین نباید هیچ سوالی درباره مذاکره ایجاد کند.

لاوروف افزود: «من این اظهارات را به یاد دارم واقعاً عجیب است. حداقل یک سال پیش یا حتی قبل از آن دقیقا به یاد ندارم، زلنسکی فرمانی را امضا کرده بود که هر گونه مذاکره با دولت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را ممنوع می‌کرد. دنیا این را می‌داند اگر کسانی که رژیم اوکراین را اداره می‌کنند، تصمیمی برای مذاکره بگیرند، ما مشکلی با مذاکره نداریم».

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت اوکراین باید برای مذاکره آماده باشد و اولین گام تمایل به مذاکره باید لغو فرمان زلنسکی در خصوص عدم مذاکره با دولت روسیه است.

شایان ذکر است که مقامات کییف همواره توقف جنگ و خروج نیروهای روسی از قلمرو اشغال شده اوکراین را شرط آغاز مذاکرات با روسیه اعلام کرده‌اند.
+2
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    روسیه خود را در باتلاقی فرو کرده که نمی داند چطور بیرون بیاید . سلاحهایش ته کشیده و اقتصادش به بن بست رسیده است. غرب این وضعیت را تا چند سال ادامه خواهند داد تا رمقی برای روسیه باقی نماند و بعد تیر نهایی بر پیکر ناتوان روسیه فرو خواهند کرد. آیا ارزشش را داشت که کشور نابود شود به خاطر توهم پوتین.؟ بازار انرژی اروپا را از دست داد بازرای که 70 درصد پول از آنجا بود. دیگر ورسیه قوی در تاریخ باقی خواهد ماند و عملا عروسی روسیه بعد از پایان جنگ شروع خواهد شد. غرامت آنچنانی باید به اوکراین بپردازد و دهها باید تلاش کند تا اقتصاد خودش را بازسازی کند. حتی روسیه به سوی یک تجزیه دیگر پیش رود
    2
    4
    ‌چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.