طوفان دانیل در لیبی باعث کشته شدن ۲ هزار نفر و مفقود شدن هزاران نفر شد

یورونیوز: خبرگزاری‌های بین‌المللی از شمار بالای تلفات سیل در شرق لیبی خبر می‌دهند به گونه‌ای که جمعیت هلال احمر این کشور شمار تلفات این سانحه طبیعی را «بسیار زیاد» توصیف کرده و برخی منابع حتی تاکنون از جان باختن دست کم ۳ هزار نفر خبر داده‌اند.

به گفته رهبر دولت حاکم بر شرق لیبی که از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نمی شود، شمار کشته شدگان سیل در این منطقه از ۲ هزار نفر فراتر رفته و هزاران نفر نیز در این میان مفقود شده‌اند.

طوفان دانیل روز یکشنبه درشرق لیبی به سطح زمین رسید و به همراه ریزش باران‌های سیل‌آسا بخش عمده‌ای از این مناطق را تحت تاثیر قرار داد.

مقامات دولتی که کنترل امور را در شرق لیبی در دست دارند برای کمک رسانی و جلوگیری از بالارفتن شمار تلفات وضعیت فوق‌العاده کردند اما شواهد حاکی است که شمار تلفات ممکن است طی ساعات و روزهای آینده از آنچه پیش‌بینی می‌شد نیز فرارتر رفته و به چند هزار نفر برسد.

شهرهای شرقی بنغازی، سوسه، درنه و المرج در شرق لیبی بیش از سایر مناطق تحت تاثیر جاری شدن سیلاب وتبعات ناشی از آن قرار گرفته‌اند.

میزان خسارات و شمار تلفات ناشی از سیل به حدی سنگین ارزیابی شده است که دولت وحدت ملی در لیبی به دلیل آنچه در شرق این کشور روی داده ۳ روز عزای عمومی اعلام کرده است.
+17
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.