مصر پوشیدن نقاب در مدارس را ممنوع و روسرى را اختیاری کرد

العربیه: دولت مصر دوشنبه 20 شهریور از ممنوعیت پوشیدن نقاب در مدارس این کشور در سال تحصیلی جدید که از 30 سپتامبر آغاز می‌شود، خبر داد.

در این رابطه رضا حجازی، وزیر آموزش و پرورش مصر با تاکید بر اینکه پوشش مو اختیاری است، گفت: «پوشش نباید چهره دانش‌آموزان دختر را مبهم کند».

او افزود، هر مدلی که در تناقض با پوشش طبیعی موی دانش‌آموزان دختر باشد، نیز ممنوع است.

حجازی همچنین اظهار داشت، رنگ لباس دانش‌آموران دختر که توسط اداره آموزش و پرورش مربوطه انتخاب می‌شود نیز باید رعایت شود.

وزیر آموزش و پرورش مصر افزود: «ولی امر دانش‌آموز باید از انتخاب دخترش برای نوع و رنگ لباس آگاه باشد و انتخاب دانش‌آموز دختر باید بدون فشار یا اجبار شخص یا نهادی غیر از ولی و با میل و اراده خودش باشد».

این وزارتخانه به ادارات آموزش و پرورش در استانداری‌ها دستور داد تا با اطلاع قبلی اولیای دانش آموزان بررسی‌های لازم را در این خصوص به‌عمل آورند.

او تاکید کرد: «در خصوص تعیین رنگ لباس، هیئت مدیره مدارس با هماهنگی هیئت امناء، اولیاء و مربیان هماهنگی لازم را انجام خواهد داد و برای انتخاب رنگ لباس و فرم مناسب برای دانش‌آموزان مدارس دخترانه و پسرانه با رای صادره از سوی اداره آموزش و پرورش مربوطه مورد تایید قرار می‌گیرد».

او همچنین تاکید کرد: «هنگام تعویض لباس فرم مدارس باید در ابتدای هر مقطع تحصیلی به آن توجه شود و فاصله زمانی تغییر کمتر از سه سال نباشد و محل خرید آن به صورت اختیاری به عهده ولی با توضیح اینکه پوشیدن لباس فرم بر خلاف دستور وزارت برای هیچ دانش آموز اعم از مذکر و مونث جایز نیست و دانش آموز مخالف دستورات وزارت آموزش و پرورش مجاز به ورود به مدرسه نیست».
+41
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    اسلام زدایی توسط خود مردم شروع شده و دولت ها باید مطابق خواسته مردم عمل کنند و مصر از اول دارای مردمی باشعور و با فرهنگ بود به از ایران در صدر رعایت حقوق بشر بوده است و پاکستان و حوزه‌های اسلامی احمقترین ملاها را دارد
    0
    11
    ‌چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.