روزنامه «اعتماد» از ۲ برابر شدن جستجوی کلمه خودکشی پس از اعتراضات به مرگ مهسا امینی خبر داد

العربیه: روزنامه «اعتماد» در گزارشی با تاکید بر این‌که از سال 1399، حکومت ایران آمار خودکشی را منتشر نمی‌کند، از افزایش دو برابری جستجوی کلمه «خودکشی» در بهار 1402 در موتور جستجوگر گوگل خبر داد.

اعتماد، یکشنبه 19 شهریور، نوشت که «میزان سرچ گوگل برای کلمه خودکشی دقیقا در زمانی که ناآرامی‌های کشور نمود بیرونی کمتری داشت یعنی در فروردین 1402 با افزایش روبرو می‌شود.»

بر اساس این گزارش، آمارهای ثبت‌شده تا سال 1399 نشان می‌دهد که میزان خودکشی در زمان اعتراضات در دی‌ماه 1396 و آبان 1398 از بازه‌های زمانی قبل و بعد از این اعتراضات کمتر بوده است.

اعتماد در ادامه نتیجه گرفته است که این نوسان، به‌دلیل افزایش امید در زمان اعتراضات و «سرخوردگی» پس از سرکوب آن و محقق نشدن خواسته‌ معترضان بوده است.

بر اساس این گزارش، این نوسان در مورد اعتراضات ضدحکومتی به مرگ مهسا امینی، دختر 22 ساله کرد که در شهریور سال 1401 در بازداشت گشت ارشاد کشته شد، بیش از سایر موج‌های اعتراضی سال‌های اخیر بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است با این‌که خودکشی پدیده‌ای اجتماعی است و همه طبقات جامعه ایران را تحت تاثیر قرار داده، اما طبقات فرودست و استان‌هایی که با بالاترین درجه محرومیت مواجه هستند، بیشترین تعداد جستجوی کلمه خودکشی و آمار خودکشی را داشته‌اند.

اعتماد در ادامه، استان ایلام را رتبه اول و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و همدان را در رتبه‌های بعدی عنوان کرده و نوشته است که تهران، بیست و چهارمین استان از نظر جستجوی کلمه «خودکشی» است.

ناظران می‌گویند در سال‌های اخیر، با افزایش بحران‌های اقتصادی و ناامیدی نسبت به شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی افراد بیشتری در ایران به خودکشی فکر می‌کنند.
+7
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه
    خودکشی؟ خب اگر حاضرید بمیرید حداقل چهار پنج تا آخوند و عرزشی بکشید بعد بمیرید! قبل از مرگ عامل بدبختی و مرگ انتخابی خودتون را مجازات کنید بعد بمیرید.
    0
    3
    یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    دروغ گوی کثیف ،جوانان ایران تا شما آخوندهای قاتل را نابود نکنند قصد خودکشی ندارند بیخود با اخبار آمار دروغ راه به مردم نشان نده مردم خودکشی کنند آخوند سپاهی بازاری با پول مردم و ایران خوش بگذراند خیر، خواب دیدی خواب بیخود دیدی از گلو یتان ما هر چه دزدیدید بیرون می کشیم و شما قاتل ها را اعدام می کنیم
    0
    1
    دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.