فریبرز عرب‌نیا در اولین مصاحبه پس از مهاجرت از ایران، از دلایل این تصمیم می‌گوید

فریبرز عرب‌نیا در اولین مصاحبه پس از مهاجرت از ایران، از دلایل این تصمیم می‌گوید.

 
+20
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    خیلی خودشون رو جدی گرفتن بابا. حالا بیایم ببینیم دلیل تو چی بوده؟ لابد حال نمیکردی. ملت دارن له میشن بابا
    8
    34
    جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    ۱) گرامی‌، اکنون بسیاری از مردم در سراسر جهان، با مشکلات مالی‌ مواجه هستند. شغل‌هایی‌ هستن که همیشه براشون تقاضا هست، برای نمونه امور نساجی، ساختمان‌سازی و تاسیسات ساختمان و امثال آن، اما شغل‌هایی‌ که با امور تبلیغاتی یا ادبی‌مترجمی و هنری در ارتباط هستن، سال‌هاست که خورده توی سرشون، چون اکنون این هوش مصنوعی و شبکه‌های مجازی و برنامه‌های دیجیتالی، جایگزین هنرمند و مترجم و امثال آن شدند. حال حرف‌ام این‌است، که برای نمونه در فیلم ماندگار *Showgirls-1995*، آن شخصی‌ که نقش انتخاب‌گر رقصند‌گان را دارد (لباس‌هاش در چند سکانسی که بازی داره، قهوه‌ای‌کرم‌رنگ هستن، همراه با یک حالت چهره که ثابت و متعجب هست)، که به یکی‌ از دختر‌ها میگه، نوک سینت رو خودت آماده‌میکنی‌ یا کمک‌ت کنم؟ ؛)، این شخص رو من هیچ‌جای دیگری ندیدم، اما یک حالت ثابت چهره و میمیک صورت داره، که در فیلم روی سخن، بسیار به‌جا هست، اما این دلیل نمی‌شه که به این شخص که *ایفا‌کننده‌ی نقش* در فیلم شوی دختران هست، بگیم *بازیگر*!. ~ (ادامه....)
    0
    8
    شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    ۲) برای *ایفای نقش‌هایی‌* که فریبرزعرب‌نیا -فقط- در دو فیلم‌ *شوکران-۱۳۷۷* و *رنگ‌شب-۱۳۷۹* داشت، احترام قایل هستم، اما ایشان نیز همانند شخص روی سخن از فیلم شوی دختران، همه‌جا، چه جلوی دوربین چه در مصاحبه و چه در همین ویدیو، دارای یک حالت ثابت میمیک صورت و صدا هست، از این‌رو، نام بازیگر را نمی‌توان برای ایشان به‌کار برد. / بی‌هیچ شکی ایشان نیز در زندگی‌ مشکلات مالی‌ را تجربه داشتند، اما شانس در دوره‌ای طولانی روی آورد، و ایشان با یک حالت ثابت در چهره و گفتار، در بسیاری فیلم و سریال ایفای نقش کردند، رایگان هم که کسی‌ بازی نمی‌کند، پس بی‌شک وقتی‌ به سطح مطلوب مالی‌ می‌رسند، اختلاف‌ها آغاز شده و حتا نام مخالف با دستگاه هم می‌توانند *ایفاگر* باشند. هیچ تهمتی به ایشان نمی‌زنم، اما -به‌ویژه- در پس از ۵۷، خیلی‌ها -دری به تخته‌ای خورد-، مطرح و دارا شدند، سپس چون شکم سیرشود، بهانه‌ها هم شروع می‌شوند. / از دیدگاه کلی‌ بررسی‌ داشتم و به ایشان هیچ تهمت و برچسبی نمی‌زنم. ~ (ادامه....)
    1
    8
    شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    ۳) پی‌نوشت؛ دو فیلم *شوکران-۱۳۷۷* و *خصوصی-۱۳۹۰*، هر دو کپی ادبی‌فیلمی‌گونه از فیلم بسیار خوش‌ساخت کارگردان شهیر جناب استاد *ادریان لاین* با نام *Fatal Attraction-1987* می‌باشند. بنده اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ در یک وبلاگ پارسی‌زبان ایرانی، این مورد را مطرح کردم (البته آن‌زمان هنوز فیلم خصوصی-۱۳۹۰ ساخته نشده بود و روی صحبتم فقط با شوکران بود). در فیلم امریکایی روی سخن Fatal Attraction، بازی‌های همه‌ی بازیگران > همچون خانم *Glenn Close*، و به‌ویژه بازیگر توانا *مایکل داگلاس* بسیار بسودنی و حرفه‌ای (همانند تمام فیلم‌هایی‌ که هنرنمایی‌داشته می‌باشد) - اما آن‌ کجا و این دو کپی ایرانی مسخره کجا؟!. از این کپی‌کاری‌های بی‌شرمانه در سینمای ایران و روسیه، در طی‌ ۲-۳ دهه‌ی اخیر، فراوان یافت می‌شود. جالب این‌جاست که این به‌ظاهرمنتقدین سینمای ایران نیز همه از چنین کپی‌کاری‌هایی‌ بی‌خبر هستند. فیلم *بی‌پولی‌-۱۳۸۶* نیز کپی رقم‌به‌رقم از فیلم *Fun with Dick and Jane-2005* می‌باشد، اما این اوریجینال کجا و آن کپی کجا؟!.
    1
    5
    شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    کهنه سرباز - بروکسل، بلژیک
    هرکسی از ایران خارج میشه بشدت سیاسی و طرفدار آزادی ملت هستند تازه به یادشون میافته دروغ و فساد در ایران بیداد میکنه
    0
    0
    دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.