وزیر اطلاعات اسرائیل: اعتقاد دارم که تغییر در ایران «به زودی» روی خواهد داد

گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات اسرائیلصدای آمریکا: گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات اسرائیل در پاسخ به صدای آمریکا درباره تغییر در ایران گفت که به باور او چنین تغییری در آینده بسیار نزدیک روی خواهد داد و «مردم» عامل آن خواهند بود.

خانم گاملیل روز چهارشنبه ۱۵ شهریور در لندن با گروهی از نمایندگان رسانه‌های فارسی زبان گفتگو کرد.

وزیر اطلاعات اسرائیل در پاسخ به این پرسش آرش سیگارچی، خبرنگار صدای آمریکا، که «مردم در ایران می‌گویند چرا غرب کمک چندانی به ایرانیان برای مقابله با حکومت جمهوری اسلامی نمی‌کند؟» گفت اعتقاد قلبی دارد که تغییر در ایران «به زودی» روی می‌دهد. خانم گاملیل افزود: «به نظرم این به زودی اتفاق می‌افتد. زودتر از آن چه بتوانیم تصورش را کنیم. چرا که شرایط از درون مردم تغییر خواهد کرد. عامل این تغییر خواهند بود. ... این تغییر از جانب مردم روی خواهد داد.»

او افزود: «این مساله بسیار مهمی است که مردم درک کنند اسرائیل از آنها حمایت می‌کند و پشتیبان آنها است. ما در آینده مشکلات آنها را - از جمله آلودگی هوا، آب، کشاورزی، همه فرصت‌ها، فناوری، و بهداشت - را حل خواهیم کرد.»
گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات اسرائیل، به پرسش آرش سیگارچی از صدای آمریکا پاسخ می‌دهد.وزیر اطلاعات اسرائیل در این نشست گفت که اسرائیل در سالگرد کشته‌شدن مهسا امینی و اعتراضات علیه جمهوری اسلامی با مردم ایران ابراز همراهی و همدردی می‌کند. او گفت: «مهسا امینی یک نماد شده است. او فراخوانی برای همه کسانی است که خواهان تغییر در ایران و آزادی برای ایرانیان هستند.»

خانم گاملیل درباره دلیل حضور خود در لندن گفت که می‌خواهد با اعضای پارلمان بریتانیا درباره ضرورت قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی مذاکره کند.

خبرنگار صدای آمریکا همچنین از وزیر اطلاعات اسرائیل پرسید، «آیا حال که اسرائیل سفارت‌هایی در اطراف ایران دارد، آیا اراده‌ای در دولت این کشور وجود دارد که یک ساز و کار برای ایرانیان مشتاق به سفر به اسرائیل مهیا کند؟» خانم گاملیل در پاسخ گفت: «ما درباره سفر ایرانیان به اسراییل دیدگاه بازی داریم. چه با ویزا، چه بی ویزا. بگذارید این طور بگویم، با توجه به موقعیت من به عنوان وزیر اطلاعات اسرائیل، اگر آنها اجازه داشته باشند، ما خیلی خوشحال می‌شویم.»

وی افزود: «ما از ایرانیان برای سفر به اسراییل و اورشلیم بسیار استقبال می‌کنیم. در آینده از ایران گردشگر خواهیم داشت و شاید هم از اسرائیل به ایران.»
+289
رأی دهید
-28

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    الان هست که باز کفتارهای جیره خوار و طرفدار رژیم ظالم و جنایتکار اسلامی اینجا شروع به منفی زدن و نوشتن کامنتهای نفرت انگیز در پشت کاراکترهای مختلف کنند.
    16
    133
    ‌چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان

    با توجه و مرور در تاریخ ایران کشور ما در طول تاریخ بار ها وبارها مورد تجاوز و حمله داخلی و خارجی بوده و حتی کشورهاییکه قرارداد های سیاسی و اقتصادی با ایران داشته اند در مرحله اول به فکر منافع کشور و ملت خود بوده اند بعبارتی ایران را میچاپیدند و در اخر با یک آبنبات چوبی ملت ایران را سرکرم نگهمیداشتند .در بین دول هیچ استثنا یی هم نبود .البته شاید دولت اسراییل کمی منصفتر بود نتیجه اینکه آزادی و پیروزی ایران فقط بدست ملت ایران است در این یکسال گذشته شاهد بودیم که هیچ کشوری دلش بحال ایران وایرانی نمی سوزد .بپا خیزیم دست بدست هم بدهیم زنده باد ملت ایران دوست .
    2
    59
    ‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    من هم همین عقیده را دارم. بعد از ارام سازی روابط اسرائیل و عربستان اجماع عمومی بر اوردن یک حکومت لائیک در ایران شکل خواهد گرفت
    5
    65
    ‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

    Munchen - مونیخ، آلمان
    دیر یا زود این نظام منفور و متعفن خواهد رفت و قشنگترین نکته این داستان اینه که خودشون از مردم مطمئن تر هستند که بزودی به زباله دان تازیخ خواهند پیوست . حکومت نعلین ( اخوندهای کثیف و ظالم ) بزردی سرنگون خواهند شد
    2
    74
    ‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا

    در مورد سخنان این خانم باید گفت که. ۱) بهتر است چنین آرزویی نکنید چون وجود ج.ا به نفع اسراییل است. عده ای از سران این حکومت ننگین ج.ا یهودی مخفی هستند که به نفع دولت اسراییل کار می کنند. ۲) بهتر است به جای حل مشکلات مردم ایران به فکر حل مشکلات جامعه خود باشید. در ایران فردا مردم ایران و متخصصان ایرانی داخل و خارج از ایران باید با تلاش و همکاری هم مشکلات جامعه ایران را حل نککند نه یک دولت خارجی. ۳) فراموش نکنیم که هیج دولتی دلش به حال ملت ایران نسوخته. دولتهای خارجی فقط به فکر منافع خود هستند نه منافع ملت ایران. اگر دولت خارجی کاری برای ایرانیان انجام دهد در عوض امتیازی طلب می کند.
    48
    15
    ‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    خانم عزیز اینکه گفتید تغییر نظام اخوندی در ایران بزودی رخ خواهد داد مثبت باشد و ما ایرانمان را ازاد از هر استبداد دینی ببینیم !
    1
    50
    ‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    نه خانم! تا زمانی که این حکومت کثیف در راستای قدرتهای استعمار گر! با ایجاد بحران و تشنج در ایران و منطقه، انزوای ایران را تضمین میکنند و از همگرایی و قدرتمند شدن کشورهای ان منطقه جلوگیری میکند، خیلی بعید بنظر میرسد که دولت متبوع شما و یا دیگر کشورهای بهره مند از شرایط این منطقه اجازه چنین تغییری را بدهند!
    14
    15
    ‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    خردگرا - برن، سوییس

    ما ایرانیان با تجربه خانمانسوز از ۴۴ سال اشغال کشور زیبایمان دیگر آموخته ایم: تنها و تنها دلسوز ایران، خود مردم ایران هستند. اینبار از تجربیات تلخ گذشته درس گرفته ایم و بهترین راه را انتخاب خواهیم کرد. دست در دست هم داده با یک اتحاد ملی ایرانی، با پشتوانه جوانان دلاور ایرانزمین برای همیشه ملایان مفعول را به زباله دان تاریخ خواهیم سپرد. به گفته جاوید نام فرخزاد: آن روز دور نخواهد بود. پاینده ایران.
    1
    24
    ‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    golden remix - استکهلم، سوئد
    رژیم ایران منافع رژیم اسراییل را تأمین میکنه به قول عوام مرگ بر جمهوری اسلامی مرگ بر ....
    5
    15
    ‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.