کیم جونگ اون می‌خواهد در ازای فناوری زیردریایی هسته‌ای به پوتین سلاح بدهد

ایران اینترنشنال: روزنامه نیویورک‌تایمز و دیلی‌میل در گزارش‌هایی گمانه‌زنی کردند قصد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از رفتن به روسیه در ماه سپتامبر دادن سلاح به مسکو در ازای دریافت فناوری زیردریایی هسته‌ای‌ست.

روز دوشنبه گزارش‌هایی به نقل از منابع آمریکایی و متحدانش منتشر شد که حاکی‌ست رهبر کره شمالی، که به ندرت از کشور خارج می‌شود، احتمالا با قطاری زرهی از پیونگ‌یانگ به شهر روسی ولادی‌وستوک، در سواحل اقیانوس آرام می رود تا در آنجا با ولادیمیر پوتین ملاقات کند.

در ولادی وستوک، که یک شهر بندری نه چندان دور از کره شمالی است، رهبران دو کشور درباره ارسال گلوله‌های توپخانه و موشک‌های ضدتانک به روسیه برای به‌کارگیری در جنگ علیه اوکراین، در ازای فناوری پیشرفته مسکو برای ماهواره و زیردریایی‌های هسته‌ای گفتگو خواهند کرد.

پیش‌تر، مسکو از احتمال برگزاری مانور مشترک با این کشور سخن گفته بود، که نگرانی‌های مقام‌های آمریکایی را درباره افزایش همکاری‌های نظامی بین روسیه و کره شمالی تشدید کرد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در اشاره به کره شمالی به اینترفاکس گفت: «چرا که نه؟ این‌ها همسایگان ما هستند. یک ضرب‌المثل قدیمی روسی وجود دارد: شما همسایگان خود را انتخاب نمی‌کنید و بهتر است با همسایگان خود در صلح و هماهنگی زندگی کنید».

به گزارش یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی، وزیر دفاع روسیه، که پیش‌تر به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود، پیشنهاد برگزاری رزمایش دریایی مشترک با کره شمالی داده است.

شویگو در ماه ژوئیه و هم‌زمان با هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره که، در کره شمالی به عنوان «روز پیروزی» جشن گرفته می شود، از کره شمالی بازدید کرد و سازمان اطلاعات کره جنوبی خبر داد به نظر می‌رسد او با کیم جونگ اون هم دیداری خصوصی داشته است.

کرملین هفته گذشته اعلام کرد مسکو قصد دارد «روابط متقابل محترمانه» خود را با پیونگ‌یانگ، افزایش دهد. کره شمالی یکی از متحدان نزدیک روسیه در جنگ سرد و همچنین یکی از معدود کشورهایی‌ست که از الحاق بخش‌هایی از اوکراین به روسیه در سال ۲۰۲۲ حمایت کرد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، کیم جونگ اون حتی ممکن است به مسکو هم برود، گرچه این موضوع هنوز مشخص نیست.
+10
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    این در ازای سلاح رسانی به روسیه فناوری زیردریایی هسته ای میگیره،رژیم ضد ایران جمهوری اسلامی اما با وجود نوکری کامل ، فروش سلاح و پهباد ممنوعه و در روسیه اختیار قرار دادن پایگاه نظامی در خاک ایران،حتی ضدهوایی یا هواپیمای جنگنده عادی هم که را خریده روسیه بهشان نداد و دبه درآمورد.این هست اوج حقارت رژیم آخوندی سپاهی.
    1
    19
    ‌سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    چون در این متن نوشته‌شده؛ *به شهر روسی ولادی‌واستوک* / برای بار دوم اطلاع‌رسانی می‌گردد، که چین در تاریخ ۱۸ ماه می سال جاری ۲۰۲۳، شهر بندری *ولادی‌واستوک -یا- شرق دور* را یک بندر داخلی خود اعلام کرد و عملا آن‌را به‌عنوان بخشی از کشور خود به‌رسمیت و در نقشه‌ی تازه‌ی خود نیز آن‌را جزو چین قرار داده است.
    0
    4
    ‌سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    samisan - توکیو، ژاپن
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    مزخرف نگو
    0
    2
    ‌سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    samisan - توکیو، ژاپن
    مزخرف نگفتم، در منابع روسی‌زبان دراینباره -اخیرا به‌گونه‌ای محتاطانه- اطلاع‌رسانی شده. / راستی‌ یک سوال. سال ۱۳۷۲ که من دوران راهنمایی بودم، کارتونی ژاپنی در ایران پخش می‌شد با نام *چوبین*. آن‌زمان گمان می‌کردم که در دوبله‌ی فارسی‌ چنین نامی‌ رو انتخاب کردن، یعنی‌ پرسوناژی که چوب‌مانند هست، اما بعدها فهمیدم که نام اصلی‌ ژاپنی این کارتون، چوبین بوده. حال سوال اینکه، شما که مقیم ژااپن هستید و بی‌شک زبان ژاپنی بلد هستید، چوبین به ژاپنی چه معنایی می‌ده؟. پیشاپیش از پاسخ شما سپاسگزارم ~
    1
    0
    ‌چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.