مراسم تولد عرفان رضایی جوان ۲۱ ساله‌، فرزند جانباز جنگ که در آمل با دو گلوله نیروهای امنیتی کشته شد

فرزانه برزه‌کار، مادر عرفان رضایی جوان ۲۱ ساله‌ای که در آمل با دو گلوله نیروهای امنیتی کشته شد، در واکنش به منع برگزاری مراسم تولد پسرش بر سر مزار او، تولد عرفان را در خانه برگزار کرده و در پستی در اینستاگرامش نوشته است: «مرا از جشن گرفتن سر مزارش در عرفانیه آمل منع کردید. توی خانه‌اش جشن گرفتم . از خانه منع کنید توی خیابان جشن می‌گیرم. از خیابان منع کنید توی اسارت شما هم که باشم، توی دل داغدارم زیباترین جشن زادروزش را می‌گیرم. رسالت من زنده نگه داشتن نام عرفان‌ رضایی‌نوایی است.»
 
او نوشته: «اگرچه همه دردها روی دوش‌هایم آوار شد و سنگینی‌اش کمرم را خم کرده است، اما «من ایستاده‌ام به خاطر تو. کمر راست کرده‌ام در آستانه ۲۲ سالگی‌ات. اجازه نمی‌دهم هیج چیزی مانع این باشد که زاد روزت را عاشقانه جشن نگیرم.»
 
به گفته یکی از منابع نزدیک به خانواده، عرفان رضایی در ۳۰ شهریور بعد از اینکه ماموران با باتوم او را زدند، بنری را پاره کرد و در نهایت روبروی فرمانداری آمل با «دو گلوله جنگی ماموران امنیتی، یکی به کتف و یکی به کمر که منجر به پاره شدن طحال و متلاشی شدن کلیه‌اش شد، جان باخت.

 بازداشت مادر عرفان رضایی در مراسم یادبود جواد روحی
«فرزانه برزه‌کار»، مادر «عرفان رضایی»، از جانباختگان اعتراضات سراسری ایران، روز یکشنبه۱۲اردیبهشت به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.
 
براساس خبر رسیده به «ایران‌وایر»، خانم برزه‌کار پس از حضور در مراسم یادبود «جواد روحی»، زندانی سیاسی جان باخته در زندان نوشهر دستگیر و به اداره اطلاعات شهر ساری منتقل شده است.
 
سازمان حقوق‌بشری «هیرکانی» هم با تایید بازداشت مادر عرفان رضایی نوشته شرکت‌کنندگان در مراسم ترحیم جواد روحی با وجود تهدیدات نیروهای امنیتی، علیه نظام جمهوری اسلامی شعار دادند.
 
عرفان رضایی نوایی شهروند ۲۱ ساله در جریان تظاهرات ضد حکومتی ۳۰شهریور مردم در شهر آمل، با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.
 
براساس گزارش‌ها، فرزانه برزه‌کار طی دو هفته گذشته از حضور یافتن بر سر مزار فرزندش، توسط نهادهای حکومتی منع شده بود.
 
خانم برزه‌کار، روز شنبه١١شهریور ماه، در واکنش به منع برگزاری مراسم تولد پسرش بر سر مزار او، با پربایی مراسمی در منزل خود، نوشت: «مرا از جشن گرفتن سر مزارش در عرفانیه آمل منع کردید. توی خانه‌اش جشن گرفتم. از خانه منع کنید توی خیابان جشن می‌گیرم.»
+27
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۷
    خوش باور - تهران، ایران
    لعنت بر آخوند و همراهان او و لعنت بر دین لجنزار او .
    0
    11
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.