سپیده قلیان پس از حکم اضافه شدن ۱۵ ماه زندان به ۲ سال حبس‌اش: می‌ارزید فدای سر ملت‌مان

 آمنه سادات ذبیح پور  - سپیده قلیان صدای آمریکا: سپیده قلیان، فعال مدنی و زندانی سیاسی، روز شنبه ۱۱ شهریور، در واکنش به صدور حکم ۱۵ ماه حبس برای او گفته است: «می‌ارزید. فدای سر ملتمون.»

مهدی قلیان، برادر خانم قلیان، واکنش او به حکم دادگاه را در پستی اینستاگرامی در روز شنبه منتشر کرده است. حکم دادگاه در ارتباط با شکایت آمنه‌سادات ذبیح‌پور، که از سوی مخالفان حمهوری اسلامی و کاربران شبکه‌های اجتماعی «بازجو - خبرنگار» شهرت یافته، صادر شده است.

به گفته آقای قلیان، خواهرش پیش از این، دلیل حضورش در دادگاه را «نه اکیدا برای دفاع از خود» بلکه «برای مقاومت» و «آنچه مردم با جنبش خود به دست آورده‌اند»، توصیف کرده بود.

مهدی قلیان با انتشار حکم دادگاه همچنین از دستور قاضی برای محاکمه خواهرش به دلیل «کشف حجاب» و اتهام «واهی فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا» خبر داده است.
پس از خودداری سپیده قلیان از پوشیدن حجاب اجباری در جلسه دادگاه روز ۳۱ مرداد قاضی پرونده اعلام کرده بود که برای او «برای بار دوم قرار مجرمیت صادر می‌کند.»

از سوی دیگر، آمنه‌سادات ذبیح‌پور با اعلام خبر حکم دادگاه، از تنظیم شکایتی جدید علیه سپیده قلیان خبر داد.

او حکم فعلی دادگاه درباره خانم قلیان را مربوط به پرونده سال ۹۸ و آنچه اتهامات «دروغ، تهمت و نشر اکاذیب» نامید، دانسته و نوشته است که درباره اتهاماتی که سپیده قلیان در سال گذشته علیه او مطرح کرد، باز هم شکایت خواهد کرد.

در پی شهادت سپیده قلیان درباره حضور آمنه‌سادات ذبیح‌پور در جلسات بازجویی و مراحل تولید برنامه تلویزیونی «طراحی سوخته» در سال ۹۷، این خبرنگار تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی از او شکایت کرده بود.

این در شرایطی است که به نوشته مهدی قلیان، آمنه‌سادات ذبیح‌پور در آخرین جلسه دادگاه خواهرش، در مقابل پرسش وکلای سپیده قلیان درباره «ساخت مستند طراحی سوخته، پاسخی نداشت.»

سپیده قلیان که به دلیل سردادن شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» در اسفند سال گذشته به دو سال حبس محکوم شد، اکنون در زندان به سر می‌برد.

این فعال مدنی زندانی به رغم زندانی بودنش همچنان با ارسال نامه و امضای بیانیه‌ها به فعالیت‌های مدنی و حقوق بشری خود ادامه داده است.

پیش از این، دفتر حقوق بشر و دموکراسی وزارت امور خارجه ایالات متحده، در اسفند سال گذشته خواستار آزادی فوری سپیده قلیان، مدافع حقوق بشر زندانی در ایران شده بود.
+90
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    شیر مرد کازرون - لندن، انگلستان

    فاحشه سادات جون، قیافه و هیکل شما فقط برای .... خوابیدن زیر وسیله اعراب ساخته شده. از زندگی خود لذت ببرید فاحشه سادات. خاک بر سر احمقت کثافت دستمال بدست
    12
    58
    شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

    با درود به خاندان پهلوی و لعن و نفرین مصدق ! از مردم میخواهم اگر غیرتی دارند کار ناتمام سپیده جان را تمام کرده و هر جا این آمنه را دیدند ، به جای تف “ بنشینند “ به حیکلش ! به مادرش هم سلام برسانید ! ای محمد رضا ! تو قصد آباد کردن ایران را داشتی ولی این کثافات حکومت الزامی “ تپه های “ ایران را آباد کردند !
    10
    31
    شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    خیلی ستودنی و دوستداشتنیه این قلب و روح بزرگ خانم سپیده قلیان ! اصل نجابت و شرف و شهامت ایرانی که اینروزها متاسفانه در نزد عموم مردم ایران کم رنگ شده ، که اگر این خاکستر بیخیالی و رخوت رو کُل مردم ایران از روی خود و به یکباره میزدودند و قیامی قیامتی میکردند ، میثوانستند ایران رو از چنگ ظالمان قدار و خونخوار اجنبی نجات دهند و یکبار دیگر عظمت و شکوه ایران باستانی رو به چشم جهان نمودار کنند . ولی افسوس !
    10
    41
    شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    ایشون رهبر و مبارز خستگی ناپذری هستش که مردها در مقابلش باید زانو بزنند و احترام بذارند به شجاعت و رشادتش.
    5
    8
    یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.