(عکس) کیف لوازم آرایش ناصرالدین شاه با برند «لویی ویتون»

کیف لوازم آرایش ناصرالدین شاه با برند لویی ویتون در موزه دفینه در تهران نگهداری می‌شود.

کیف لوازم آرایش ناصرالدین شاه در موزه‌ای در تهران نگهداری می‌شود.
 
موزه دفینه یا تماشاگه پول اولین موزه تخصصی و دائمی سکه و اسکناس در ایران است. این موزه در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۷۶ توسط اداره موزه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افتتاح گردید. بنای موزه به‌شماره ۳۱۷۱۶ مورخ ۱۳۹۶/۳/۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این بنا پس از بازگشایی مجدد موزه سردار آسمانی نام‌گذاری شد.
 
بنیاد مستضعفان از سال ۱۳۹۴ تصمیم گرفت ساختمان دفینه را بازسازی کند و آثار گنجینه از آن فضا تخلیه شد. هر چند از ۱۳۹۶ تا آذر سال ۹۸، بازسازی آن متوقف ماند. رئیس بنیاد مستضعفان قول داده بود موزه را تا ۲۲ بهمن ۹۹ افتتاح کند و سرانجام درهای موزه دفینه، ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۹ درحالی که نام آن روی سردر ساختمان به «سردار آسمانی» تغییر داده شده بود، باز شد.
+29
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش

    روحش شاد . بسیاری از اختراعات، ابداعات، مفاهیم، خدمات و ادارات و سازمان‌های دنیای غرب برای اولین بار وارد ایران شد که می‌توان به دوربین عکاسی، تلگراف، ضرب سکه، چاپ اسکناس و تمبر، انتشار روزنامه، چراغ گازی، راه‌آهن، سازهای موسیقی غربی مانند پیانو، ثبت اسناد رسمی، بانک، پلیس، نیروی دریایی، سالن تئاتر، مدرسه (دخترانه و پسرانه) و دانشگاه (دارالفنون) در زمان اشاره کرد .بنیان گذار ایران نوین و ایران ساز واقعی بود و خدماتش بیشمار . روحش شاد
    67
    23
    ‌پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    رگبار - کپنهاگ، دانمارک

    گ. به خودش و سلسله اش که ایران را نابود کردند
    17
    59
    ‌پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    بی‌ پدر یک چاخان‌ها در مورد ناصر مینویسد هر کس نداند فکر می‌‌کند. ناصر مخلوطی از سوپرمن. کانت.هوگو. بتمن. سقراط و افلاطون همه با هم بوده. عزیز منظورت همین ناصر سره سره خودمان است؟ناصر گوزو ؟ امیر کبیر شوهر خواهر خود را در حمام فین خفه کرد. بجای آن کثیف‌ترین فرد ایران بر سر کار.۲۵ سال بعد از امیر کبیر یک وزیر دیگر مشیر دولو یک وزیر دیگر کوشش این لجن را وادار که کمی هم از انقلاب صنعتی قرن ۱۸ دنیا هم باید نصیب ایران شود و با سلام و صلوات به خارج فرستاد.تا رفرم یاد بگیرد. خر رفت خرتر بر گشت.که این رفرم‌ها برا ملت مسلمان لازم نیست.یک قرار داد که به شرکت خارجی‌ می‌‌داد .اول باید سیبیل دربار را از کوچک تا بزرگ چرب می‌‌کردند. آنقدر گند زد که حتا مادر خودش هم به مخالفت افتاد. جنبش تنباکو.تنها قطاری که ایشون ذکر می‌‌کند. بین تهران و ری بود. ۱۰ کیلومتر. تازه برای اینکه در گرما تابستان با دروشگه به حرمسرا خود در ری نرود. تنها بانکی که ایشون ذکر می‌‌کند. بانک Imperial Bank of Persia،کلا دست انگلیسی‌ها و تنها بانکی که اجازه داشت پول ایرانی‌ چاپ کند.
    9
    33
    ‌پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    ادامه :رشوه ناصر ۵۰۰ هزار پوند . فکر کنید به خاطر ۵۰۰ هزار پوند اقتصاد پولی‌ یک کشور را می‌‌دهد .دست انگلستان. سیاست خارجی‌ .از دست دادن هرات در سال۱۸۶۳. حتا کوشش هم نکرد. امیر افغانستان با چند عدد کنیز گرجی مو تلاهی سرش را کلاه گذاشت. ۱۸۸۴ دست به کشتار بابی‌ها و بهاهی‌ها زد.تمام زندگی‌ زنبارگی.فساد. میرزا آقا خان‌ها آقاسی کوچک و بزرگ. الودترین شاه از او فقط یکی‌ به پاش می‌‌رسید .فتعلی شاه قجار. نکبتی که سلسله به ایران وارد کردند. عرب‌ها مغول‌ها همه با هم نتوانستند. می‌ دانستید بزرگترین نسل کشی دنیا نه بین ترک‌ها و آارمنی‌ها یا بین هیتلر و یهودی‌ها بود ؟ زمان احمد شاه قجار آمار مردم ایران از ۲۱ میلیون به ۱۱ میلیون رسید. یعنی‌ چیزی نزدیک ۵۰ درصد. در هیچ کجا دنیا پیدا نمی‌‌کنید. ..... به قبرش -مجبور کرده این همه چاخان بکنید؟
    7
    23
    ‌پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    آخه خنگ خدا , صد بار بهت گفتم اون کتابهایی که اشخاص خنگی مثل خودت نوشته اند را بینداز بیرون . اون کتابها را شاه الهی ها برای تخریب قاجارها نوشتند و تمام بیعرضه گی ها و گند کاریهای خودشان را گردن اونها انداختند . زمان اعلیحضرتین مگر کسی میتونست از کارهای مثبت قاجار چیزی بنویسد . چیزهای مثبت اونها رو به اسم خودشان مصادره میکردند و در مورد چیزهای منفی که در هر حکومتی است از کاه کوه میساختند . اون قدر چرت و پرت نوشتی که اگر بخواهم جواب بدم تا صبح باید بشینم بنویسم . آخه مردک , در عرض ایکی ثانیه از گوزیدن ناصر الدین شاه رسیدی به انقلاب صنعتی قرن 18 . مرد حسابی گوزیدن پادشاه چه ربطی به انقلاب صنعتی داره . اصلا مگر ممنوعه ؟ مگر تو تمبون ناصرالدین شاه گوزشمار گذاشته بودی که به این نتیجه رسیدی بیشتر از اعلیحضرتین پهلوی میگوزیده . به سر سره اتاق خواب پادشاه یا کس دیگر چه کار داری ؟ به منو تو چه مربوطه ؟برو تو فروشگاه های آلمان ببین هزار نوع چیز مختلف برای اتاق خواب میفروشند . از زنجیر و شلاق گرفته تا چیزهای دیگر . اینطوری حال میکرده . اگر من بجاش بودم چرخ فلک و الاکلنگ هم اضافه میکردم
    13
    6
    ‌پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    به قتل امیر کبیر اشاره کردی . به خاطر توطعه دورو بری هاش تو عالم مستی دستور قتلشو داد و بعد از پریدن مستی پشیمان شد . چرا از قتل تیمور تاش یا سردار اسعد وغیره بدست آقای به اصطلاح کبیر سخن نمیگی ؟ از پزشک احمدی بنویس که چه پزشک حاذقی بود و چه کسانی را با امپول هوا از بین برد .از قتل عام انسانهای بیگناه در مسجد گوهرشاد و کشتن اسدی و زندانی کردن فروغی چرا نمیگی ؟ مگر کم جنایت کردند ؟ چه بلایی به سر شاعران و روشنفکران کردند ؟ با ملک الشعرای بهار و ایرج میرزا و و و چکار کردند , چرا نمینویسی ؟ ناصرالدین شاه هنردوست و روشنفکر و نقاش و و و با تسلط به پنج زبان , بد بود رضا خان بیسواد که با لشکر قزاق بر علیه انقلابیون مشروطه پشت مسلسل ماکسیم نشسته بود و اهل تبریز را به خاک و خون کشیده بود خوب بود ؟ کمی عاقل باش کمی کتابهایی که بدون غرض نوشته شده اند را مطالعه کن . همون چیزهایی را بلغور میکنی که 50 سال تو رسانه ها و مدارس زمان شاه مغز های مثل تو را شستشو دادند .
    13
    5
    ‌پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    مردک بابات است .مچ چاخان گفتن را گرفتم. اعصاب داغون دوباره شروع به فحاشی. مگر کرم داری اینقدر دروغ بگی.؟تو حوزه یادت دادند؟
    5
    6
    ‌پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    رگبار - کپنهاگ، دانمارک
    ....کشوری به نام ایران رو به شکل مروزی و البته بزرگتر آقامحمدخان با جنگها و رشادتهاش به وجود آورد. ایران نادرشاه بعد از مرگ نادر به چندین تیکه تقسیم شده. بود. شما ....
    2
    2
    جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    .... انقدر زبون باز کردی. قبلا انقدر بی تربیت نبودی و کمتر حرف میزدی! شازده رضا پالانی چیزی بهت میده! ....
    4
    3
    جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.