اجلاس گروه ۲۰؛ تلاش دهلی نو برای ترساندن میمون‌ها از نزدیک شدن به محل نشست

مانکن‌های عظیمی از میمون‌های دم‌بلند خاکستر (لانگور) در دهلی نو نصب شده استبی بی سی: مقامات دهلی نو، پایتخت هند، اقداماتی را برای ترساندن میمون‌ها از مکان‌های مرتبط با اجلاس گروه ۲۰ انجام می‌دهند. هند روزهای ۹ و ۱۰ سپتامبر میزبان نشست سران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان، موسوم به گروه ۲۰، خواهد بود.

مانکن‌هایی در اندازه واقعی از میمون‌های دم‌بلند خاکستری (لانگور) در مکان‌های مختلف شهر نصب شده‌اند و برنامه‌هایی هم برای اعزام افراد آموزش‌دیده برای تقلید صداهای این حیوان وجود دارد.

میمون دم‌بلند خاکستری یک نوع میمون تهاجمی با دم بلند و صورت تیره است. معمولا مربیان آموزش‌دیده آنها را با افسار کنترل می‌کنند و در جاهایی که میمون‌های دیگر دیده می‌شوند، آنها را رها می‌کنند تا موجب فرارشان شوند.

دهلی دارای جمعیت بسیار زیادی میمون است و مقامات امیدوارند که این اقدامات مانع از ایجاد مزاحمت آنها و اختلال در این اجلاس شود.

ساتیش آپادحیای، یکی از مقام‌های ارشد مسئول برگزاری این اجلاس، به خبرگزاری «پرس تراست آو ایندیا» (پی‌تی‌آی) گفته است که مانکن‌هایی از میمون دم‌بلند خاکستری در مناطقی از شهر که مملو از میمون‌ها هستند قرار داده شده است.

آقای آپادحیای گفت که ۳۰ تا ۴۰ نفر از افراد آموزش‌دیده که می‌توانند صداهای این میمون‌ها را تقلید کنند نیز در هتل‌های اقامت سران کشورها و همچنین در مکان‌هایی که حضور میمون‌ها گزارش شده است، مستقر خواهند شد.

مقامات همچنین در حال انجام تمهیداتی برای تهیه غذا برای میمون‌ها در مکان‌های تعیین‌شده‌ای هستند تا آنها را از پرسه‌زدن در جستجوی غذا منصرف کنند.

پیشتر هم در مواردی مشابه، مقامات دهلی سعی کرده‌اند با کمک میمون‌های دم‌بلند خاکستری یا افرادی که می‌توانند صدای آنها را تقلید کنند، میمون‌های دیگر را بترسانند.

در سال ۲۰۱۴، مقامات هند ۴۰ تقلیدکننده حرفه‌ای صدای میمون دم‌بلند خاکستری را برای ترساندن میمون‌های دیگر از پارلمان و سایر ساختمان‌های دولتی در پایتخت استخدام کردند.

مقامات پارلمان پیشتر از میمون‌های دم‌بلند خاکستری واقعی برای همین منظور استفاده کرده بودند، اما پس از مخالفت فعالان حقوق حیوانات و این استدلال که نگه‌داشتن میمون‌ها در اسارت به منزله آزار و بدرفتاری با آنها است، این عمل متوقف شد.

در طول بازی‌های مشترک‌المنافع ۲۰۱۰ که در دهلی برگزار شد، مقامات این کشور ۳۸ میمون دم‌بلند خاکستری را استخدام کردند تا از رفت‌وآمد میمون‌های دیگر به مکان‌های ورزشی و حمله به ورزشکاران جلوگیری کنند.
+3
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.