واکنش منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی به «ایران خمینی» نام دختر نتیجه خمینی

نتیجه روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، فرزندِ تازه‌متولدشده خود را «ایران» نامگذاری کرده که همین امر موجب واکنش منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، احمد خمینی اخیراً صاحب یک دختر شده که نام او را «ایران» گذاشته است و این اسم همراه با نام خانوادگی خمینی، ترکیب «ایران خمینی» را بوجود آورده است.

این ترکیب، واکنش‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است و یکی از کاربران، آن را «سمی‌ترین ترکیب قرن» توصیف کرده است.

مرتضی سرخ، کاربر دیگر شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشته که «احمد خمینی بچه‌دار شده و اسم بچه‌ا‌ش رو گذاشته ایران؛ ایرانِ خمینی! آدم این اسم و فامیل کنار هم به گوشش می‌خوره افسردگی می‌گیره...»
کاربر دیگری به نام «کتابشاه سوم» این نامگذاری را «طنزی تلخ» دانسته و گفته است: «یه ایرانو می‌ذاشتید برای ما بمونه».

احمد خمینی که خود را «طلبه حوزه علمیه» معرفی می‌کند، متولد سال ۷۷ و فرزند حسن خمینی است که تولیت آرامگاه خمینی را برعهده دارد.

در ادامه واکنش‌ها به این نامگذاری، کاربری به نام «ارتش آرش» به بحران‌هایی که ایران اکنون با آنها دست به گریبان است، پرداخته و آن را دستاورد جمهوری اسلامی خوانده است.
او در شبکه ایکس نوشته است: «ایرانِ خمینی به معنای، ویرانی، گرانی، فحشا، از دست رفتن اعتبار جهانی، ریزگرد، فرونشست، گوشت یخی، پراید، ورشکستگی و خیلی بدبختی‌های دیگه‌اس».

حساب کاربری «اسرائیل به فارسی» هم به این موضوع اشاره کرده و نوشته که «نام نتیجه [نبیره] خمینی را گذاشتند ایران، همان کلمه‌ای که خود خمینی هیچ حسی بهش نداشت و آن را ویران کرد».
+9
رأی دهید
-108

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    کثافت به قبر پدر بزرگش و‌پدرش و خودش و نتیجه اش. در حقیقت اسمش نطفه حرامی هست و ویران، خودشان هم میدانند که هر اسمی بگذارند، آخر مردم با چه اسمی صدایشان میزنند. مفعول زاده گانی از نسل پدربزرگی مفعول
    18
    75
    دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مهرداد2538 - تهران، ایران

    این پسره که گفت ما نَسَبمون از روسیه است، بهتر بود اسم دخترش را می گذاشت اِسلاوا خمینی.
    18
    69
    دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    باید میذاشتن: ویرانِ خمینی!
    4
    71
    دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    kalo palang - لندن، انگلستان

    نباید موضوع گیری منفی داشت نسبت به این نام گذاری. همین خود ما ها تا الان ده ها بار موضع گیری سیاسیمون عوض شده. هر انسانی ممکنه در مرحله ای از زندگیش فریب بخوره. اما مهم اینه که راه اشتباه رو ادامه نده. شاید اگر خود خمینی امروز زنده بود و همچین روزی رو میدید هیچگاه دنبال انقلاب کردن نمیرفت. فراموش نکنیم که روحالله خمینی و فرزندش هم قربانی همین حکومت فعلی شدن و به وسیله سموم که در روسیه تولید شدن به قتل رسیدن
    74
    16
    دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    باید میذاشت هندوستان خمینی!
    13
    76
    دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    بدون تردید خمینی و روحانیت از کره ای دیگر نیامده اند! نطفه این قشر در زمان رضا شاه سقط جنین شد. ولی در رژیم شاه اسلام پناه این نطفه بد مجدداً بارور شد و رشد کرد . که متاسفانه حال می بینیم که با پررویی تمام نتیجه خمینی، اسمِ ایران را به فامیل ارتجاعی خود گره زده است. حالا باید پرسید چرا رضا پهلوی این کار را نکرد؟ چه اشکالی داشت اسم ایران پهلوی به جای ایمان پهلوی یا نور پهلوی و غیره می نشست؟ طبل میهن پرستی سر میدهند. بنام داریوش و کوروش چک بی محل می کشند. ولی از اسلام و دین نام وام می گیرند؟
    10
    34
    دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    نظر همه برام محترمه; ولی هر کس که اسمشو ایران بذاره هم برام محترمه, در ایران آزاد فردا, همه باید جا داشته باشند !
    45
    8
    دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    به شما نیامده که در مورد ایران و ایرانی اظهار فضل و نظر بکنی. شما زمانیکه سرود “خمینی ای امام” سر داده بودی کوپنت سوخت و ملیت ایرانیت را به ارباب مسکو نشینت فروختی. با گیر دادن به نام فرزندان شاهزاده هم چیزی نسیبت نخواهد شد چون مِهر پهلوی که این روزها به دل ملت ۸۵ میلیونی نشسته با مهملاتی که چپول های سابق مینویسند زدوده نخواهد شد. به بیانی که شما بهتر درکش میکنی باید بگویم که: برو کشکت را بساب!
    16
    16
    دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.