آبتین گلکار: باید خاک بر سر وزیر علوم کرد

آبتین گلکار، مترجم سرشناس و استاد گروه زبان روسی دانشگاه تربیت مدرسیک استاد دانشگاه تربیت مدرس، در واکنش به اخراج گروهی استادان دانشگاه منتقد حکومت، از سکوت وزیر علوم جمهوری اسلامی انتقاد کرد.

آبتین گلکار، مترجم سرشناس و استاد گروه زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس، در حساب اینستاگرام خود نوشت: «تکلیف طایفه‌ی اشقیا که مشخص است، ولی خاک باید بر سر کرد وزیری را که در حد بز اخفش هم نمی‌تواند به افتضاحی که در موسسات زیردستش به پا شده واکنش نشان دهد.»

گزارش‌ها حاکی است که در آستانه سالگرد اعتراضات و بازگشایی دانشگاه‌ها در ایران در روز شنبه چهارم شهریور دست‌کم «۱۰ تن از استادان» دانشگاه‌های شریف، علامه و تهران «اخراج، تعلیق و حذف» شدند.
آقای گلکار همچنین نوشت: «خاک باید بر سر کرد آن دانشگاه مادر را که بزرگانی چون میلاد عظیمی و وحید عیدگاه طرقبه را قدر نمی‌شناسد و خاک باید بر سر کرد آن صاحب ژن معیوب را که علی شریفی زارچی را خار چشم بداند.»

با گسترش موج «اخراج، تعلیق و حذف» استادان دانشگاه‌ها به دلیل حمایت از دانشجویان معترض، حمیده خادمی و آمنه عالی دو استاد دانشگاه علامه تهران، با یک تماس تلفنی از این اخراج شدند. همزمان شوراهای صنفی دانشجویان از «حذف» ۷ تن از استادان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران خبر داد.

علی شریفی زارچی، عضو هیات علمی بیوانفورماتیک و هوش مصنوعی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، روز شنبه از «دریافت نامه اخراج» خود از این دانشگاه خبر داد.
+77
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۱
    اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

    خاک بر سر اون دانشجویای گوسفندی که میرن دانشگاه . اگر فهم و شعوری حاصل کرده بودید تا به امروز از زمان شروع مهسا نمیرفتید سر کلاس - مثلا در این کشور تا گردن رفته تو باتلاق یک مدرک در پیتی هم بگیرید . چه اتفاقی میافته ؟ بهتر نیست در حمایت از استادان بی گناهتون که بخاطر شما خدف شدن بایستید در کنارشون - بیشتر از این سرتان خواهد امد اگر چون گوسفند فقط برید دانشگاه و فردا مینی لاگ تو یو تیوب بزارید امروز این شد و اون شد .
    3
    36
    دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    دانشجوی عزیز، استاد بخاطر حمایت از شما اخراج شده! آیا نباید بخاطر حمایت از او و حمایت از قیام مهسا از رفتن به کلاسها خودداری میکردید؟ شما بدون مدرک هم میتوانید دکه خیار و گوجه فروشیتان را دایر کنید چون با این اوضاع مملکت بعد از دریافت مدرک هم شغلتان همان خواهد بود!
    0
    26
    دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.