بنیامین نتانیاهو: حماس و گروه‌های نیابتی ایران بهای تشدید تنش را پرداخت خواهند کرد

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل. ۲۷ اوت، ۲۰۲۳.صدای آمریکا: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه به تهدیدهای یکی از رهبران حماس مبنی بر تشدید تنش در آخر هفته پاسخ داد و گفت هر کسی که فعالیت تروریستی انجام دهد «بهای کامل آن را پرداخت خواهد کرد.»

روز جمعه، صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس، به یک خبرگزاری لبنانی گفت که هر کشتار هدفمند رهبران این گروه تروریستی از سوی اسرائیلی‌ها، جرقه یک «جنگ منطقه‌ای» خواهد بود.

نتانیاهو در آغاز جلسه هفتگی کابینه روز یکشنبه گفت که «لفاظی‌های عاروری، مقام ارشد حماس را از مخفیگاهش در لبنان شنیده‌ام. او به خوبی می‌داند که چرا او و همکارانش مخفی شده‌اند.»

نتانیاهو با اشاره به کرانه باختری و نوار غزه که تحت کنترل حماس است گفت: «حماس و دیگر گروه‌های نیابتی ایران به خوبی درک می‌کنند که ما با تمام امکانات علیه تلاش‌های آنها برای استفاده از تروریسم علیه ما در یهودیه و سامریه، غزه و هر جای دیگر مبارزه خواهیم کرد». او افزود: «هرکسی که بخواهد به ما صدمه بزند، هر کسی که تامین مالی و سازماندهی کند، هرکس تروریست‌ها را علیه اسرائیل بفرستد، تمام بهای آن را پرداخت خواهد کرد.»

روزنامه تایمز آو اسرائیل در گزارش خود گفت که اشاره نخست وزیر نتانیاهو به «هرجای دیگر» و «نیابتی‌های ایران» بازتاب اظهارات مشابهی بود که او اخیراً بیان کرد و به این معناست که پاسخ اسرائیل به حملات تروریستی می‌تواند شامل اقداماتی فراتر از مرزهایش یا کرانه باختری رود اردن و نوار غزه باشد.

تهدید العاروری پس از تشکیل کابینه امنیتی هفته گذشته اسرائیل و پس از چند حمله تروریستی مرگبار اخیر در کرانه باختری عنوان شد که دفتر نتانیاهو بعداً اعلام کرد وزرایش درباره «یک سری تصمیم‌ها برای هدف قرار دادن تروریست‌ها به توافق رسیده‌اند و به نخست‌وزیر و وزیر دفاع مجوز داده‌اند در این رابطه اقدام کنند.»

این روزنامه می‌گوید که هیچ جزئیاتی در مورد این تصمیمات ارائه نشده است، اما اطلاعات درز یافته از این نشست نشان می‌دهد که از سرگیری سوءقصدها یکی از اقدامات مورد نیاز است.

العارووی با اشاره به تهدیدات اخیر حسن نصرالله، رهبر گروه تروریستی حزب الله لبنان، علیه اسرائیل گفت که حماس «در حال آماده شدن برای یک جنگ تمام عیار است و ما از نزدیک در مورد چشم انداز این جنگ با همه طرف‌های مرتبط گفتگو می‌کنیم.»

العاروری مدعی شد: «جنگ همه‌جانبه شکستی برای اسرائیل خواهد بود».

اظهارات العاروری چند روز پس از آن بیان شد که رسانه‌های عرب زبان گزارش دادند که سران این گروه تروریستی در نوار غزه اقدامات احتیاطی شدیدتری را به دلیل نگرانی از هدف قرار گرفتن از سوی اسرائیل، انجام می‌دهند.

تایمز آو اسرائیل در این گزارش گفت که همراه با افشای اطلاعات از جلسه کابینه، نتانیاهو و وزیر دفاع نیز اخیرا« ایران و گروه‌های نیابتی سرطانی‌اش» را متهم کرده‌اند که در پشت افزایش حملات هستند و این احتمال را افزایش می‌دهد که اسرائیل بتواند حملات خود را فراتر از کرانه باختری گسترش دهد.
+10
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.