۹ رهبر فعلی کشورهای عربی در بریتانیا آموزش دیده‌اند

دانشگاه آکسفوردرهبران حال حاضر ۹ کشور عربی تحصیلات خود را در بریتانیا پشت سر گذاشته‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی The National News در گزارشی در این رابطه خبر داد، بیش از یک‌چهارم رهبران حال حاضر جهان تحصیلات خود را در بریتانیا و رقم مشابهی از آنها هم فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های آمریکایی هستند.

بر اساس این گزارش، مطالعه اخیر موسسه عالی سیاست‌های آموزشی بریتانیا نشان می‌دهد بیش از ۵۵ درصد از رهبران ۱۹۵ کشور جهان تحصیلات خود را در کشورهای ایالات متحده و بریتانیا پشت سر گذاشته‌اند که در میان آنها ۹ رهبر کشورهای عربی هم به چشم می‌خورند.

این مطالعه تاکید می‌کند که ۲۸ درصد از رهبران فعلی کشورهای جهان تحصیلات خود را در آمریکا و ۲۷ درصد هم در دانشگاه‌های بریتانیایی پشت سر گذاشته‌اند. در حالی که ۳۰ رهبر جهان هم تحصیلات خود را در فرانسه سپری کردند.

رهبران کشورهای عرب که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های بریتانیا هستند عبارت‌اند از:

حمد پادشاه و سلمان بن حمد ولیعهد بحرین
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر
عبدالله دوم پادشاه اردن و بشر الخصاونه نخست‌وزیر این کشور
شیخ نواف امیر کویت
هیثم بن طارق پادشاه عمان
تمیم امیر قطر
محمد بن زاید رئیس امارات متحده عربی
عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق
محمد اشتیه نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین
+74
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    Mohsen.SE - لوزان، سوییس

    به خاطر همین کشور هاشون رو به پیشرفت است ، تو کشور ما امثال خامنه ای و حـ... هاش حکومت می‌کنند و رئیس جمهورش هم یه اخته قصاب
    11
    99
    یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    این اطلاعات از کجا درج شده نمیدونم ولی میدانم عبدالله دوم پادشاه اردن تحصیلاتش تو فرانسه بوده
    61
    50
    یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    مقامات رژیم جمهوری اسلامی هم تحصیلات خودشون رو در حجره های حوضه های قم و عراق و در هیات ها و پایگاههای بسیج زیر پتوی طلبه ها و قاریهای ی باتجربه تر انجام دادند.
    0
    84
    یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    بن زاید ، امارات، تحصیباتش انگلیس نبوده
    49
    2
    یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱) در اینکه سیستم آموزشی بریتانیا -در طول تاریخ معاصر- پیش‌رو و پیش‌آهنگ بوده شکی‌ نیست، و همین سبب گردید تا افراد حقیقی‌ و حقوقی از سراسر جهان، خواستار تحصیل آکادمیک در انگلستان باشند. حتا کشورهایی که مستعمره‌ی انگلستان بودند نیز، دهه‌هاست که به برکت انگلستان، دارای سیستم آموزشی پیشرفته‌ای هستند. / انتهای دهه‌ی ۷۰ که در ایران گرافیک می‌خواندم، یکی‌ از استاد‌های ما که برنامه‌های گرافیکی دو‌بعدی باینری را آموزش می‌داد -و سطح تدریس‌اش نیز بسیار پرفکت و خوب بود-، خودش در نیمه‌ی اول دهه‌ی ۹۰ میلادی، در شهر پونا‌ی هند، گرافیک کامپیوتری -که آن‌زمان مورد نوظهوری در جهان به‌شمار می‌آمد- خوانده بود. / اتفاقا نسل من و دو نسل قبلی‌ من نیز، همگی‌ با سیستم آموزشی انگلستانی در ۱۲ سال دوران مدرسه‌ی متوسطه درس خواندیم، البته نه با سیستم معاصر انگلستانی، بلکه با سیستم آموزشی انگلستان زمان اولیور‌توییست، که مدارس‌مان شبیه به نوان‌خانه‌ای بود که دایم تنبیه و تحقیر از سوی برخی‌ معلمان و کادر مدرسه نسبت به *مای شاگرد* انجام می‌شد. البته لازم به‌گفتن است.. (ادامه...)
    2
    16
    یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۲) البته لازم به گفتن است، که سیاست انگلستان در طول تاریخ، با تحت نظر گرفتن و بررسی‌ مکتب‌های آیینی و دینی شرق، که توسط عوامل خود که به زبان‌های گوناگون خارجی‌ نیز احاطه دارند انجام می‌‌دهد، در اصل کشورهای شرقی‌ را، در مواقع نیاز، تحت کنترل قرار می‌دهد. یکی‌ از آشنایان که دهه‌هاست امریکا مقیم است، چند سال پیش دوست دوران مدرسه‌اش که در ایران باهم درس می‌خوانند را در فضای مجازی پیدا می‌کند، و آن دوست که حال مقیم انگلستان بوده، ایشان را دعوت به سفر نزد خود می‌کند. آشنا می‌گفت که در انگلستان، در جاهای مذهبی‌ که برای افراد شرقی‌ هست، انگلستانی‌هایی‌ هم آنجا هستند که به زبان‌های عربی‌، فارسی‌، ترکی‌ و امثال آن صحبت می‌کنند - می‌آیند نزد آن مسافر یا مهاجر خارجی‌ که برای عبادت به آن مکان آمده، و خیلی‌ خوش‌رو سوال در مورد باورهای شخص می‌پرسند، و بدین‌ترتیب، با اطلاعات مذهبی‌ آن شخص خارجی‌ بیشتر آشنا می‌شوند، تا در زمان لازم، بدانند که با چه حربه‌ای می‌توانند بر‌طبق فکر و ذهن آن اقوام شرقی‌، توانایی‌ کنترل و هدایت آن‌ها را داشته باشند!.. (ادامه...)
    8
    3
    یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۳) منظورم از نوشتن کامنت بالا(شماره-۲) این بود که سیستم آموزشی انگلستان -از اینکه افراد حقیقی‌ پتناسیل‌دار شرقی‌ و به‌ویژه افراد حقوقی که از کشورهای شرقی‌ هستند، به انگلستان بیایند و تحت سیستم آموزشی آکادمیک آن قرار گیرند- بسیار می‌تواند استقبال کند، چون چه بهتر که یک شخص شرقی‌، حداقل ۴-۵ سال در کنار تحصیل، با سیستم انگلستانی نیز آشنا شود، و وقتی‌ به وطن خود بازگردد -و بویژه پست و مقامی هم بگیرد-، آن‌گاه در اصل در کشور خودش، می‌شود اجراگر سیستم کشوری که در آن تحصیل کرده، به بیان دیگر، انگار مستشاری‌ست که غیرمستقیم، اهداف کشور خارجی‌ محل تحصیل‌اش را، در وطن خود نیز به‌انجام و گسترش می‌رساند.
    8
    7
    یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    درضمن فاطمه یاسین همسر حسن خرس الله هم در فرانسه تحصیل و زندگی میکنه دخترش زینب خرس الله هم فعلا در ایران است و در المصطفی درس میخونه
    39
    20
    یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

    همهشون الته دست صعیونیست قاسب.وقتی امام گف.کشورا عربی باید ازز زیره باره زلم بنی امیه دربیان.درست گفت.اینا عرب نیستن.اینا از بنی امیه هستن.
    62
    1
    یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    مسًولان ج.ا هم در حوزه زیر پتو، درون بشکه و بصورت تزریقی کسب دانش و یا بهتر بگم کسب اب دانش می کنن برای همین هم انقدر با هوشن چون همه چی بهشون کاملا جذب می شه.😂
    4
    37
    یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.