فیفا رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را به‌دلیل «بوسه اجباری» تعلیق کرد

رادیو فردا:کمیته انضباطی فیفا روز شنبه چهارم شهریور اعلام کرد که رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را به‌دلیل بوسیدن لب‌های یک بازیکن تیم ملی زنان این کشور به شکل موقت و به مدت ۹۰ روز از فعالیت فوتبالی منع کرده است.

فدراسیون جهانی فوتبال در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس کمیته انضباطی‌اش تصمیم گرفت که لوئیس روبیالس را موقتاً از «هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال در سطح ملی و بین‌المللی» تعلیق کند.

این حکم به معنای آن است که رئیس فدراسیون اسپانیا نمی‌تواند در مدت تعلیق در حوزه فوتبال فعالیت کند یا با سایر مسئولان فدراسیون ارتباط داشته باشد.

فیفا که روز دوم شهریور پرونده‌ای انضباطی در این زمینه گشوده بود، در عین حال تأکید کرد تحقیقات درباره اتفاقاتی که بعد از فینال جام جهانی زنان و در جریان مراسم اهدای جام رخ داد، ادامه دارد و کمیته انضباطی رفتار آقای روبیالس را بررسی خواهد کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جریان مراسم اهدای مدال و جام قهرمانی به تیم کشورش در جام جهانی، لب‌های جنیفر هرموسو را بوسیده بود و با انتقادهای فراوان بازیکنان فوتبال و مقام‌های دولتی اسپانیا مواجه شده بود.

او همچنین هنگامی که روی سکوی تماشاگران مخصوص مسابقه بود به علامت پیروزی بیضه‌های خود را گرفته بود، در حالی‌ که ملکه و شاهدخت ۱۶ ساله اسپانیا در نزدیکی او بودند.

اگرچه انتظار می‌رفت او روز جمعه استعفا کند، از این کار خودداری کرد و سپس بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا اعلام کردند تا زمان برکناری او از بازی برای تیم ملی خودداری خواهند کرد.

تصمیم فیفا برای تعلیق آقای روبیالس چند ساعت پس از آن اعلام شد که فدراسیون فوتبال اسپانیا روز شنبه جنیفر هرموسو را به دلیل سخنانش در مورد «بوسه اجباری» رئیس فدراسیون از او، به «دروغ‌گویی» متهم کرد.

فدراسیون با تهدید خانم هرموسو به اقدامات قانونی به ظن «دروغ‌گویی»، اعلام کرد که او «با رضایتمندی» بوسه یادشده را با لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون که دارای «رابطه نزدیک» با یکدیگر هستند، ردوبدل کرده است.

خانم هرموسو در اظهارنظری جداگانه از بیانیه بازیکنان زن فوتبال اسپانیا که خواهان کناره‌گیری روبیالس شده بودند، گفته بود که «رضایت» نداشته است روبیالس او را ببوسد.

خورخه پالاسیو، وکیل کلمبیایی و رئیس کمیته انضباطی فیفا همچنین آقای روبیالس را از هرگونه تماس یا تلاش برای تماس «به شکل مستقیم یا از طریق شخص ثالث» با جنیفر هرموسو و نزدیک شدن به حریم شخصی این بازیکن منع کرد.

او مشابه این دستور را برای فدراسیون فوتبال اسپانیا و مسئولان و کارمندانش درباره نزدیک شدن به خانم هرموسو تکرار کرده است.

در حالی که روبیالس نایب‌رئیس یوفا، اتحادیه فوتبال اروپا، نیز هست، این اتحادیه درباره تعلیق او هنوز موضع‌گیری نکرده است.

در سال‌های گذشته بارها شخصیت‌های مرد فعال در عرصه فوتبال زنان با اتهام سوءاستفاده جنسی از بازیکنان زن روبه‌رو شده‌اند.
+11
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.