ماجرای ربوده شدن زائران عراقی در ایران

روزیاتو: اخیرا ویدئویی با عنوان «ربوده شدن حدود ۲۰ شهروند عراقی در ایران» در شبکه های اجتماعی منتشر و در حال دست به دست شدن است. اما وزارت خارجه عراق خبر ربوده‌ شدن عراقی‌ ها در مرز ایران را تکذیب کرد و گفت این فیلم مربوط به گذشته است.

در ویدئوی ناراحت کننده ای که از گروگان گیری چند عراقی منتشر شده بود این‌طور ادعا شده بود که «این عراقی‌ها برای زیارت به ایران آمده بودند» و «ربایندگان برای آزادی هر کدام از گروگان‌ها درخواست هفت هزار دلار کرده‌اند».

با این حال خبرگزاری های ایرنا و ایسنا گزارش داده‌اند که وزارت امور خارجه عراق روز چهارشنبه ضمن تکذیب خبر ربوده شدن چند عراقی در مرز ایران اعلام کرد که تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی با ادعای ربوده شدن تعدادی عراقی‌ توسط یک گروه تبهکار در مرز ایران و ترکیه، مربوط به گذشته است.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در این رابطه گفت:

فیلم‌ها متعلق به گذشته و ژوئیه ۲۰۲۳ است و در آن زمان این گروه تبهکار اقدام به زورگیری از عراقی‌ها و سپس رها کردن آنها کرده است.

مقامات ذیصلاح امنیتی هر دو کشور و سفارت عراق در تهران در حال پیگیری این موضوع برای محدود کردن فعالیت‌های این گروه‌های تبهکار هستند، به ویژه اینکه آن‌ها برای کسب پول دست به کلاهبرداری و عملیات زورگیری می‌زنند.

الصحاف انتشار چنین ویدئوهایی در آستانه اربعین را «شیطنت رسانه ای» و در جهت «خدشه دار کردن روابط برادرانه دو ملت ایران و عراق» خواند و از شهروندان عراقی خواست که برای مقابله با این گروه‌های غیرقانونی، تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی و شخصیت‌های نامعتبری که در پشت آن‌ها قرار دارند، قرار نگیرند.
+44
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    برای زیارت صیغه های مفت علم الهدی و پری بلنده اش ؟
    7
    73
    شنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    اگر عراقیهای ربوده شده اینان باشن که در عکس دیده میشوند , عمرا" اگه برای زیارت بیایند به ایران بلکه برای صیغه کردن یک دو ساعته دخترا و زنان ایرانی به مشهد می ایند!
    9
    68
    شنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    دمتون گرم این کار اتفاقاً باید گسترش پیدا کنه که عرب های بوگندوی سوسمار خور اشغال دیگه حوس اومدن این طرف دیگه نکنن.
    8
    42
    شنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.