بازیکنان قهرمان جهان تا برکناری روبیالس از بازی برای تیم ملی زنان اسپانیا خودداری می کنند

العربیه: بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا که اخیرا پس از پیروزی مقابل انگلیس قهرمان جام جهانی 2023 شدند، در بیانیه‌ای اعلام کردند تا زمانی‌که لوئیس روبیالس بر مسند ریاست فدراسیون این کشور باشد در هیچ مسابقه رسمی به میدان نخواهند رفت.

پس از اینکه روبیالس در جلسه ظهر جمعه 3 شهریور مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال اسپانیا شرکت کرد و از سمت خود استعفا نداد، در مجموع 56 بازیکن، از جمله تمامی 23 بازیکن قهرمان جهان بیانیه مشترکی را امضا کردند.

از سویی، دولت اسپانیا اقدامات قانونی را برای تعلیق لوئیس روبیالس از سمت خود آغاز کرد و رئیس کمیته فوتبال زنان اسپانیا نیز از سمت خود استعفا داد.

روبیالس 46 ساله، جنیفر هرموسو، مهاجم اسپانیا را در حین مراسم اهدای جوایز پس از پیروزی 1 بر صفر ماتادورها برابر انگلیس در روز یکشنبه در سیدنی استرالیا، بغل کرد و لب‌های او را بوسید.

این اقدام که در جریان مراسم اهدای کاپ قهرمانی جام جهانی فوتبال رخ داد، موجب انتقادات بسیاری از رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا شد و او را با اتهامات مختلفی همچون «خشونت علیه زنان» و «تعرض جنسی» مواجه کرد.

جنیفر هرموسو، مهاجم 33 ساله که نقش کلیدی در قهرمانی اسپانیا ایفا کرد، گفت: «من آن (بوسه) را دوست نداشتم، اما در آن لحظه نمی‌توانستم عکس‌العملی انجام دهم».

این مهاجم در بیانیه‌ای نوشت که چنین حرکت ناشایستی نباید بدون مجازات بماند.

روبیالس در جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اسپانیا ادعا کرد که این بوسه با «رضایت دو جانبه» بوده است.

فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» پنج‌شنبه 3 شهریور با انتشار بیانیه‌ای خبر از تشکیل پرونده علیه اقدام عجیب لوئیس روبیالس داد.
+6
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۶
    elnazpishu - لندن، انگلستان
    هردوطرف بی جنبه تشریف دارند
    0
    4
    شنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.