روسیه: انفجار بمب عامل سقوط هواپیمای پریگوژین بوده است، اولین مظنون خلبان اوست

العربیه: عواقب سقوط هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین رئیس گروه «واگنر»، و کشته‌شدن هر 10 سرنشین آن، بر رویدادها و تیترهای پنج‌شنبه دوم شهریور همچنان حاکم است، و تحقیقات برای کشف علت حادثه این هواپیما ادامه دارد.

خبرنگار «العربیه» در مسکو در تازه ترین تحولات نسبت به حادثه سقوط هواپیمای حامل فرمانده واگنر اعلام کرد که گزارش‌های روسی حاکی از آن است که یک بمب در هواپیمای پریگوژین کار گذاشته شده بود که باعث سقوط آن شده است و حاکی از آن است که اولین مظنون در سقوط هواپیمای پریگوژین خلبان شخصی او، آرتم استفانوف است، چرا که او آخرین کسی است که هواپیما را قبل از پرواز به آفریقا بررسی و از آن پس به جنوب روسیه فرار کرد.

خبرنگار العربیه با اشاره به اینکه جسد پریگوژین در اداره پزشک قانونی شهر توور روسیه که در اژراف آن یک حلقه امنیتی تشکیل شده است، قرار دارد گفت که کمیته تحقیقاتی روسیه در حال بررسی همه سناریوها از جمله انفجار هواپیما از داخل است.

پس از اینکه آژانس هواپیمایی روسیه شامگاه چهارشنبه 1 شهریور اعلام کرد که یوگنی پریگوژین، در سقوط هواپیما در نزدیکی مسکو کشته شده، یک کانال تلگرامی مرتبط با واگنر شامگاه چهارشنبه کشته‌شدن فرمانده این گروه را تایید کرد.

در پست تلگرامی کانال (گرای زون) مرتبط به واگنر آمده است: «فرمانده گروه واگنر یک قهرمان روسی است؛ یک وطن پرست واقعی در سرزمین مادری خود؛ یوگنی ویکتوروویچ پریگوژین در نتیجه اقدامات خائنان به روسیه کشته شد».

این کانال افزود: «اما حتی در جهنم او بهترین خواهد بود، زنده باد روسیه».

سازمان حمل و نقل هوایی روسیه شامگاه چهارشنبه تاکید کرد که فرمانده گروه واگنر در هواپیمای شخصی که بعد از ظهر چهارشنبه در روسیه سقوط کرد، حضور داشت و همه سرنشینان این هواپیمای خصوصی کشته شدند.

در همین حال، اداره خدمات شهرداری بولوگوفسک واقع در منطقه تویر اعلام کرد، امدادگران هفت جسد را از لاشه هواپیما پریگوژین بیرون کشیدند.

پریگوژین 62 ساله در 23 و 24 ژوئن شورش کوتاه مدتی علیه فرماندهان ارتش روسیه را رهبری کرد. ولادیمیر پوتین، در این باره گفت که شورش مذکور روسیه را در آستانه جنگ داخلی قرار داد.

شورش واگنر با توافق درباره انتقال پریگوژین به بلاروس پایان یافت.

پریگوژین به دنبال برکناری سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه بود.
+36
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    اون دود به نظر موشک میخوره تا بمب.
    4
    27
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    خلبانه انتحاری بوده ! سناریوهایی که روسها در اینگونه موارد خصوصاً قتلهای سیاسی ارائه میدن دقیقاً مثل اونچیزیست که در رژیم مفعول توسط امنیتیها اجرا میشه ، مسخره و آبکی !!
    2
    26
    جمعه ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.