پوتین مرگ پریگوژین را به خانواده او تسلیت گفت

بی بی سی: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای اولین بار در مورد سقوط هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین صحبت کرده و به خانواده‌های کشته شدگان تسلیت گفته است.

آقای پوتین گفته است از سقوط هواپیما که شب چهارشنبه اتفاق افتاد صبح امروز پنجشنبه با خبر شده است.

آقای پوتین بنیانگذار گروه واگنر را یک تاجر با استعداد توصیف کرد و گفت در باره سقوط هواپیما تحقیقات انجام خواهد شد اما این تحقیقات «طول خواهد کشید.»

آقای پوتین همچنین گفت «تا آنجا که من اطلاع دارم» آقای پریگوژین «دیروز [چهارشنبه] از آفریقا بازگشت. او با برخی از مقامات رسمی در آنجا ملاقات کرد.»

در روزهای اخیر گزارش شد که رئیس واگنر در غرب آفریقا حضور داشت، جایی که تحلیلگران غربی بیم دارند که این گروه به دنبال گسترش دامنه نفوذ خود به کشورهای دیگر از جمله نیجر است، جایی که کودتایی در آن به تازگی رخ داده است.

رئیس‌جمهوری روسیه در سخنان خود به آقای پریگوژین ادای احترام کرد و گفت «مدت زیادی است که پریگوژین را می‌شناسم، از آغاز دهه ۱۹۹۰.»

آقای پوتین در اشاره ای آشکار به شورش گروه واگنر در ماه ژوئن گفت «او فردی بود که سرنوشت پیچیده ای داشت و اشتباهات جدی در زندگی مرتکب شد.»

هواپیمای حامل آقای پریگوژین روز گذشته سقوط کرد ولی تا کنون کاخ کرملین از اظهارنظر در این باره و تائید مرگ او خودداری کرد.

مقامات هوانوردی روسیه پیش‌تر اعلام کردند که اسامی آن‌ها در فهرست ده مسافر جت شخصی بوده است.

مقامات گفته‌اند که هر ده سرنشین این جت شخصی که در نزدیکی روستای کوژنکینو سقوط کرده، کشته شده و اجساد آن‌ها پیدا شده است.

پیشتر یک کانال تلگرامی وابسته به گروه واگنر به نام «منطقه خاکستری» هم از مرگ یوگنی پریگوژین خبر داده و گفته بود که او «در نتیجه اقدامات خائنان روسیه کشته شد.»

گمانه زنی‌هایی شدید در مورد علت سقوط این هواپیما در جریان است.

دو ماه پیش آقای پریگوژین شورشی ناموفق را علیه کرملین رهبری کرد. در آن زمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این اقدام را «خیانت» خواند و گفت که عاملان آن مجازات خواهند شد.

از آن زمان گمانه زنی‌هایی مختلف در مورد محل سکونت او منتشر شد. آخرین بار در اوایل هفته جاری پیامی از سوی آقای پریگوژین منتشر شد که در آن اشاره شد که او در «آفریقا» است. اما بی‌بی‌سی نتوانست مکان فیلمبرداری این ویدئو را تایید کند. رهبر واگنر در این پیام ویدئویی گفته بود که این گروه آفریقا را «آزادتر» می‌کند.

پریگوژین از زمان رهبری شورش کوتاه‌مدت خود در روسیه در ماه ژوئن که تنها ۲۴ ساعت به طول انجامید، حضور و فعالیت چندانی در انظار عمومی نداشت.

در جریان آن شورش در ماه ژوئن، حدود پنج هزار نیروی واگنر کنترل شهر روستوف-نا-دونودر جنوب روسیه را به دست گرفتند و با هدف برکناری رهبری نظامی روسیه به طرف مسکو حرکت کردند.
یوگنی پریگوژین
+4
رأی دهید
-34

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    زمانیکه ما در یک یا دو موضوع کار یا اعمالی حتی بهترین باشیم دلیل بر آن نیست که در مسایل دیگر مثل سیاست نیز بهترین باشیم. این سرنوشت یک انسانیست که با واقعیتها هیچ سازشی نداشت. حتی فردی که سواد خواندن و نوشتن نداشته باشد میفهمید که این یک تله سیاسیست. حالا لوکاکلاشیکوف رهبر بلاروس باید برای در امان ماندن از خشم سربازان آن مرحوم مغفور باید تعداد زیادی سوراخ موش همانند صدام خره به نرخ روز خریداری نماید. فاطی جون خیلی وقته خبری ازت نیست؟ ایران بودی مامانی؟ نظرت راجع به عقیده ات چیه؟ یه جاییت عروسیه نه؟ ولی روز قیامت شماها، ما نمیذاریم سوراخ موش بخرین و در برین😡🤣🤬😁😤😝
    3
    14
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    سران مافیا که در مبارزات درون گروهی همدیگر را می‌کشند ، حتما بمراسم ختم رقیب مقتول رفته و به وابستگانشان تسلیت می‌گویند و بجسد رقیب مقتول ادای احترام میکنند
    2
    9
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    کو حق - ولینتون، نیوزلند
    خوب خامنه ام برا خانواده رفسنجانی تسلیت فرستاد
    1
    9
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    درست همونطور که خامنه ای مرگ رفسنجانی رو تسلیت گفت. البته پریگوژین هم یک جنایتکار جنگی و جانی بود خیلی بدتر از پوتین.
    3
    9
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    البته تو یکی از رادیوهای محلی شنیدم که احتمالا پریگوژین نمرده بمب گذاری هواپیما و صحنه ساختگی کار خودش بوده تا از تحت تعقیب بودن خلاص بشه چرا که همین امروز یکی از معاوین پریگوژین با شهرداری مسکو قرارداد خرید اغذیه مدارس را به واگنر ها بسپارند
    6
    3
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    درست مثل غرق کردن کوسه در استخر بدستور مفعول و بعد هم تسلیت گفتنش به خانواده کوسه و نماز میت که برای کوسه خوند و دو سه تا قلمبه سلمبه هم بار کوسه کرد !!
    2
    9
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.