نقش محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر فرش دستباف ایرانی در تهران

رادیو فردا: هشت سال پس از حمله نیروهای تندروی حامی جمهوری اسلامی به سفارت عربستان سعودی در تهران و پیش‌بینی علی خامنه‌ای درباره این که «بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد»، نقش محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، بر فرش دستباف ایرانی در تهران به نمایش گذاشته شد.

خبرگزاری موج روز چهارشنبه مجموعه عکسی از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تهران منتشر کرد، شامل دو عکس از سه تخته فرش دستباف نفیس ایرانی با عکس محمد بن سلمان و دو مقام دیگر کشورهای عربی خلیج فارس از جمله امارات.
نمایش این فرش‌ها در نمایشگاهی بین‌المللی در تهران به‌ویژه از آن جهت چشمگیر است که اکنون در رسانه‌های حکومتی دیگر هیچ نشانی از حملات مکرر مقام‌های جمهوری اسلامی، از جمله علی خامنه‌ای، به ریاض و سیاست‌هایش دیده نمی‌شود.
+27
رأی دهید
-63

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    این رژیم ظالم دشمنی اش با مردم ایران و غرب هست،چون میدونند مردم ایران علاقه به ارزشها و آزادیها و سبک زندگی غربی و متمدن دارند که راحت کاسه کوزه حکومت مذهبی اینها رو بهم میریزد.حالا عربستان و بن سلمان و اردوغان و طالبان هر چی بگویند و هر کار کنند در نهایت برای اینها خطر جدی نداره چون سرچشمه اش همون اسلام نکبتی هست.همونطور که شرارتها و‌ جنایات صدام حسین عراقی پان عرب رو هم گردن غرب میانداختند درصورتیکه تنها ساپورتر صدام روسیه و سوریه و فلسطینیها بودند و یکدونه هم تسلیحات غربی نداشت همه روسی .فرش باف هم به فکر نون و پول هست هر چی حس کنه پول توش داره میبافه بفروشه.
    7
    62
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    حیف آن دستهای نحیف و پینه بسته تان که تمثال آن جلاد را بافتید
    5
    23
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    1:در اینکه برای بقا به هر ذلتی تن می‌‌دهند ، آشکار می‌‌بود.کاری هم به بن سلمان ندارم.ولی‌ شاید جالب توجه یک مقاله یا تفسیر سیاسی یک یعنی هم وطن در هفته گذشته در یکی‌ از سایت‌ها پر از سر و صدا روشنفکری .زود هم نگید دوباره گیر داد به ۵۷تی. اول فاجعه را بخوانید بعد اگر خواستید به سبک پیرزن،ضد بشر و روحت شاد فحش بدید.تیتر مقاله "‌ای کاش ما هم یکی‌ مثل بن سلمان داشتیم" تا اینجا اشکالی ندارد .خوب دروغ نگفته .بن سلمان را خدا وکیلی نمی‌‌شود با شیخ علی‌ مقایسه کرد. در طول تفسیر کلی‌ از بن سلمان تمجید کرده که چقدر خوب است.چه رفرم در باره زن زندگی‌ آزادی به جلو آورده.همه این‌ها هم درست. اسم نگارنده را که دیدم. یک قدم تا منفجر شدن و فحش خواهر و مادر به ۵۷ فاصله داشتم. طرف یکی‌ از معروفترین چپ سال‌ها ۵۷ بود. توجه می‌‌کنید دوستان ؟ بن سلمان را با پهلوی مقایسه کنید. اول اینکه شوخی‌ با کسی‌ ندارد. هر مخالفی را به سفارت می‌‌کشد با اره تیکه تیکه می‌‌کند، و در چمدان و هواپیما خصوصی به عربستان می‌‌برد و به خورد یوز پلنگ‌ها قصر خود می‌‌دهد.
    3
    16
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    2:رفرم‌ها ایشون سال ۲۰۲۰ میلادی برای اولین بار به زنان اجازه رانندگی‌ دادند. در کنار آن رفرم قطره به قطره. حالا مقایسه کنید با رفرم‌ها رضا شاه یا پسرش در مورد حقوق زنان.کاری که ایشون برای حقوق زنان آغاز کرده پهلوی ۶۰ سال پیش شروع کرد ۹۱ سال مبارزه چپ با این سلسله . بعد از ۹۱ سال تازه به این نتیجه رسیده که یکی‌ مثل بن سلمان برای ایران خوب است. این تصور یک انقلابی سال ۵۷. یک تحصیل کرده ما. یک روشنفکر ما می‌‌باشد. نمی‌‌دانم. در یک مملکت عادی چنین کسی‌ را به جرم جنون به زنجیر می‌‌بندند. که به خود یا دیگران صدمه نزند. در پیش ما انقلابی ۵۷ تی نام دارند . بگذریم که سایت ذکر شده بعد از دو ساعت پی برند. که چه گندی زده. تند تیتر عوض کردند. "عربستان با بن سلطان به کجا می‌‌رود؟" ولی چس که در هلند در کردند تا فرانکفورت هم بوی آن رسید.دیر شده بود. گذاشتن پنبه در سوراخ بینی‌ هم دیگر کمکی‌ نکرد
    2
    15
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    هر کس این کار را کرده ربطی به اعتقاد ندارد زیرا میداند پول قابل توجهی دریافت خواهد کرد. زمان شاه فقید نقاشی تصویر شاه کویت را کشید و مبلغ 50 هزار تومان (حدود 8000 دلار) برایش فرستادند.
    1
    13
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    دست های نحیفی در کار نیست. یک نقاش هنرمند است که تصاویر را تبدیل به فرش می کند. مبتکر این کار مرحوم رسام عرب زاده بود که از فرش هایش شهبانو موزه درست کرد
    4
    14
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    دوست عزیز ، به نوشته خبر توجه کنید که این فرش دستباف است اینگونه فرش‌ها سفارشی بافته می‌شود و بافت آن معمولا بین ۶ ماه تا یک سال طول می‌کشد
    3
    1
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    عزیزم درست می فرمائید. اما این فرش ها را در اتلیه می بافند (نه در دهات) و من اتلیه رسام عرب زاده را از نزدیک دیده بودم و فردی مستغنی بود و بعلت دقت زیاد شاگرد هم نداشت. کانون آگهی مینیاتور در لاله زار متعلق به این هنرمند بود. این فرش هم سفارش قبلی نیست وگرنه به مشتری تحویل داده شده بود. حالا هم بالاخره عربی به قیمت گزاف ان را خواهد خرید تا هدیه بدهد.
    0
    2
    جمعه ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    چی شد تا دیروز این عربستان دشمن ایران بودند اما امروز دارید دستمالی آنها را می کشید و عکس آنها را روی فرشهایتان می بافید؟ چقدر مردم و فرهنگ و سیاست ناپایدار داریم
    0
    0
    جمعه ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.