رونمایی جمهوری اسلامی از پهپاد «مهاجر ۱۰»

 پهپاد «مهاجر ۱۰»صدای آمریکا: صنایع دفاعی جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد از پهپادی به نام «مهاجر ۱۰» با قابلیت «حمل، توانایی پرواز و شعاع عملیاتی بهینه‌شده» رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، پهپاد «مهاجر ۱۰» قادر است همراه با حمل محموله‌ای سیصد کیلوگرمی، شش برابر ظرفیت «مهاجر ۶»، تا مسافت دو هزار کیلومتر و به مدت ۲۴ ساعت پرواز کند.

بنا بر این گزارش، این هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند با ظرفیت سوخت ۴۵۰ لیتری و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت، انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را جابه‌جا کند.

امیرمحمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی، این پهپاد را «استثنایی» خوانده و گفته است که با نصب تجهیزات مخابراتی و راداری بر روی آن می‌تواند «نقش هواپیمای شناسایی» را نیز ایفا کند.

تهران تاکنون صدها فروند از پهپادهای خود را به روسیه صادر کرده است. در این ارتباط، آمریکا، کانادا و بریتانیا شماری از اشخاص و شرکت‌های تولیدکننده قطعات پهپاد در ایران و کشورهای خارجی را به دلیل تأمین تسلیحات و قطعات مورد نیاز روسیه برای جنگ علیه اوکراین تحریم کرده‌اند.

ایالات متحده، ایران را متهم می‌کند که با تحویل پهپادهایی از جمله «مهاجر ۶» به روسیه، از مسکو در جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کند. مقام‌های جمهوری اسلامی این اتهام را رد کرده‌اند.

این در شرایطی است که اوکراین با به نمایش‌گذاشتن لاشه‌های ساقط‌ شده پهپادهای ایرانی که در حملات روسیه به این کشور استفاده شده، بر حمایت جمهوری اسلامی از جنگ روسیه علیه اوکراین تاکید کرده است.

از سوی دیگر، در ویدیوی انتشار یافته در رسانه‌های ایران از پهپاد «مهاجر ۱۰» و دیگر صنایع نظامی، زیرنویسی هم به دو زبان فارسی و عبری با مضمون « پناهگاه‌های‌تان را آماده کنید»، دیده می‌شود.

خبرگزاری رویترز این متن را نشانه‌ای از تشدید تنش‌ها میان ایران و اسرائیل ارزیابی کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز دوشنبه ۳۰ مرداد، جمهوری اسلامی را به پشتیبانی مالی و طراحی حملات مرگ‌بار علیه شهروندان اسرائیل متهم کرد.
+20
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    حالا خوبه که این پهپادها همه از دم مونتاژی هستند و قطعات اصلیش از همین کشورهای غربی مثل کانادا و آلمان و بقیه جاها تهیه میشه!! ولی دل خوشکنک خوبی واسه این گاگول هاست که احساس اقتدار کنند
    12
    40
    ‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
    ولی نمونه ی آمریکایی ش هزار تا هنر بیشتر از این داشت.ام کیو آمریکایی یه آشپز نابغه هم بود.میرزا و قاسمی و کتلت می‌پخت که انگشتاتو باهاش میخوردی نه ببخشید انگشت مشتری رو با انگشتر از تو فضای سبز باید پیدا میکردی
    9
    13
    ‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    این مسخره‌ها فکر میکنند آیفون درست میکنند ، حاجی مهاجر ۱۴ پرو نداری
    7
    14
    ‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    هر زندانی بیگناه یک »پهباد دوربرد« است، همه را آزاد کنید تا جامعه از پهبادهای هوشمند سرریز گردد، نتیجه اش به خود شما نیز خواهد رسید
    6
    11
    ‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.