۹ خوراکی که خاصیت ضدپیری و جوانسازی پوست دارند

العربیه: اگر فرد مراقب رژیم غذایی و سبک زندگی خود باشد، زمان، سرعت و ظهور علائم قابل مشاهده پیری می‌تواند تا حد زیادی به تعویق بیفتد.

به گزارش «ایندیا تودی»، خوردنی‌های روزانه در درازمدت می‌توانند به بهبود کیفیت پوست کمک زیادی کرده و برخی از نخستین علائم پیری را برطرف کنند.
غذاهای ممنوعه
غذاهایی مانند کربوهیدرات‌ها، گوشت‌های فرآوری شده و شکر تصفیه‌شده می‌توانند باعث بروز التهاب در بدن شوند که بر گردش خون در بافت‌های پوست، تأثیر منفی گذاشته و روند پیری را تسریع می‌کنند. از این رو باید تا حد امکان از مصرف این نوع از غذاها پرهیز کرد.
آنتی‌اکسیدان‌ها
خوردنی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند، چرا که دارای خاصیت محافظت از پوست مقابل اثرات زیان‌بخش رادیکال‌های آزاد هستند و به همین دلیل از «استرس اکسیداتیو» و تخریب سلول‌های پوست جلوگیری می‌کنند.

خوردنی‌های متنوعی برای جوان‌تر نشان‌دادن چهره وجود دارد که با گنجاندن آنها در رژیم غذایی می‌توان پوست را از جوانی و شادابی برخوردار ساخت. این نوع از خوردنی‌هاعبارتند از:
توت آبی
توت آبی سرشار از ویتامین‌ها، فلاونوئیدها، پروبیوتیک‌ها و پلی‌فنول‌ها با خاصیت آنتی اکسیدان بالا است. محتوای بالای «آنتوسیانین» در توت آبی، آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را محدود کرده و به همین دلیل می‌تواند با آسیب سلولی به سلول‌های پوست مقابله و دارای اثرات ضد پیری است.

آنتی اکسیدان‌های موجود در انواع توت‌ها باعث بازسازی سلولی می‌شوند که به خلاص شدن از شر لکه‌های تیره و مشکلات رنگدانه کمک می‌کنند.
روغن زیتون
روغن زیتون در ارتباط با مقابله با پیری به عنوان هدیه مادر طبیعت شناخته می‌شود. روغن زیتون حاوی تمام مواد مغذی است که به طور طبیعی یک فرد را جوان‌تر نشان داده و سلامت قلب را تضمین می‌کند.

همچنین سرشار از «امگا 3» و آنتی‌اکسیدان و دارای خواص ضدالتهابی است که پوست را جوان جلوه داده و از آسیب نور آفتاب محافظت می‌کند. روغن زیتون خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد که باعث کاهش ظهور خطوط و چین و چروک می‌شود.
چای سبز
چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌ها از جمله پلی‌فنول‌ها است که برای سلامت پوست ضروری هستند و از پرپیگمانتاسیون ناشی از آسیب نور خورشید جلوگیری می‌کند.
چای سبز همچنین به بازسازی سلول‌های مرده کمک می‌کند.
تخم مرغ
تخم مرغ از دیرباز، بخش مهمی از روتین طبیعی مراقبت از پوست بوده است. تخم مرغ حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لسیتین، ویتامین‌هایی مانند «کولین» و مولفه دیگری به نام «لوتئین» است. همه این خواص، تخم مرغ را به یک درمان طبیعی بسیار عالی برای پوست تبدیل می‌کند.
گوجه فرنگی
اهمیت گوجه فرنگی در مبارزه با پیری به این برمی‌گردد که این محصول، سرشار از ویتامین «سی» و همچنین حاوی ماده‌ای به نام «لیکوپن» است که خاصیتی معجزه‌آسا برای پوست را به گوجه فرنگی می‌بخشد.
شکلات تلخ
شکلات تلخ حاوی آنتی‌اکسیدان همراه با سطوح بالای آهن، فیبر، مس و منیزیم است.
آجیل
آجیل‌هایی مانند گردو به تاخیر ظهورعلائم پیری کمک می‌کنند، زیرا حاوی مقادیر زیادی «امگا 3 »و همچنین ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که همگی در مبارزه با بیماری‌های شایع پوستی مانند جوش جوانی و لکه‌های سفید روی پوست، نقش دارند.
انار
انار حاوی بالاترین درصد آنتی‌اکسیدان‌ و همچنین سرشار از ویتامین«سی» است. انار از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش که می‌تواند باعث آسیب پوست و در برخی موارد سرطان پوست شود، محافظت می‌کند.
آووکادو
این میوه استوایی حاوی «گلوتاتیون» است که گفته‌شده برای پوست در مبارزه با علائم پیری، معجزه می‌کند. آووکادو همچنین سرشار از فیبر و ویتامین‌های مورد نیاز برای پوست سالم است.
+7
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.