ویدیوی انتقادی شاکر بوری، کمدین اهل آبادان که باعث دستگیری وی شد


توانا: شاکر بوری، طنزپرداز آبادانی، چهار روز پس از انتشار پستی اعتراضی در اینستاگرام خود بازداشت شد.

بوری در صفحه اینستاگرام خود با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده ویدئوهای انتقادی از شرایط سیاسی و اجتماعی منتشر می‌کند.

او که سابقه‌ انتقاد طنزآمیز به نابسامانی‌های موجود در کشور را دارد، در آخرین پست خود به دغدغه کفن‌پوشان برای حمایت از حجاب اجباری و بی‌توجهی به سرقت اموال ایران توسط علم‌الهدی و نهادهای دیگر پرداخته بود.

چند روز پیش نیروهای لباس‌شخصی با یورش به منزل آقای بوری تلفن همراه او را ضبط کرده بودند، این طنزپرداز هم روز نهم مرداد ۱۴۰۲، برای استرداد تلفن همراهش به اطلاعات سپاه آبادان مراجعه کرده اما پس از آن ناپدید شده است. شاکر بوری تا کنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است.
 
ایران اینترنشنال: شاکر بوری، طنزپرداز منتقد در خوزستان روز نهم مرداد از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شده‌ و خبری از او در دست نیست.
 
مرکز مشاوره و آموزش حقوقی «دادبان» به نقل از فعالان شبکه‌های مجازی در خوزستان نوشت که شاکر بوری روز نهم مرداد و در پی مراجعه به اداره اطلاعات سپاه آبادان برای استرداد تلفن همراهش، ناپدید شده است.
 
بر اساس این گزارش، پیش‌تر هم نیروهای لباس شخصی با یورش به منزل او، تلفن همراهش را ضبط کرده و با خود برده بودند.
 
شاکر بوری اهل خوزستان است و در ویدیوهای متعددی به زبان طنز به انتقاد از مسوولان کشور و نابه‌سامانی‌ها و مشکلات پرداخته است.
 
با گذشت سه روز از بازداشت بوری، او تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است و اطلاعی از وضعیتش در دسترس نیست.
 
این طنزپرداز مدتی پیش تصویری از تاریخچه «تماس‌های ناشناس» نهادهای امنیتی را با خودش منتشر کرده و در یک استوری نوشته بود: «بعد از تماس برادران بالا و ارشاد، منِ خطاکارِ عوضی، دو استوری و پست ثبت‌احوال و علم‌الهدی رو پاک کردم. ببخشید.»
 
بوری همچنین در چندین استوری در هفته‌های گذشته به احضار چندباره خود هم اشاره کرده بود: «هر روز یک خط قرمز جدید، هر روز تعهد بابت چیزی جدید. نقدِ طنز من که برگرفته از شیرین‌کاری خودتان است، کجای امنیت کشور را تهدید کرده که هر بار باید من را احضار کنید؟»
 
او در ادامه گفته بود: «دیگر حوصله این ماراتن احضار- بازجویی- تعهد را ندارم؛ جرم ما این است که حرف می‌زنیم. باید دید و ساکت شد که مبادا به حضرات بر بخورد.»
 
شاکر بوری همچنین در یکی از استوری‌های اینستاگرامش درباره یکی از بازجویی‌های خود گفت که از او می‌پرسند «از کی خط می‌گیری؟» و در ادامه نوشت: «از فقر، بدبختی و سفره و سرمایه مردمی که با وجود این بی‌سوادها نصف شد، خط می‌گیرم.»
+197
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    حکومتی که از حرف می ترسد ادعای ابر قدرتی می کند نویسندگان ، شاعران ،اسانید دانشگاه و وکلاو طنز پردازان و دختران و پسران شجاع ایران را دستگیر می کند .شما که اینقدر ادعا دارید بروید با عربستان بجنگید که منطقه گازی آرش را تصاحب کرده است نه با مردم بی صلاح. زندانیان سیاسی را آزاد کنید بترسید از روزی که خشم ملت دوباره گریبان شما را بگیرد
    2
    73
    جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران

    میخواین شاکر رو ازمون بگیرین! میشه؟ میتونین!؟. سگ این شاکر شرف داره به اون کاسه بشقاب فروشهای لس آنجلسی شین شین (شهرام شارلاتان) یا اون زجر آور (فخر آور) یا اون یکی خفاش شوم‌ که خودشو جای کبوتر آزادی جا زده بود ( مسیح قمی کله جارو)
    6
    53
    جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    رفیق امیر شرم اور و نسیح صیغه نجات سوپاپ اطمینان رژیم بوده و هستند خیلی عحیبا بغضی از دوستان تعصبی مه ردی نسیح صیغه نجات دارند اگر روز کشور داشتند سالها پیش اخوند جل و پلاسش رذ از کشور جومع کرده بود ماش این دوستان جلی چه چخ و به به برای مسیح صیغه ویدوهای ییش رل برای خاتمی و باند اسهال طلب و مرور میکردند
    3
    3
    جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.