امام جمعه اصفهان: زن و مرد نباید کنار هم کار کنند، مجوز اینگونه مغازه‌ها باید لغو شود

رادیو فردا: امام جمعه اصفهان خواستار آغاز به کار دوباره گشت ارشاد «با قدرت» شد و گفت به جای جریمه مالی، باید کسب‌وکارهایی که با حجاب اجباری مخالفت می‌کنند، «لغو مجوز» شوند.

یوسف طباطبایی‌نژاد روز چهارشنبه ۱۱ مرداد به وب‌سایت جماران گفت با «جریمه پولی» موافق نیست، چون به گفته او «رگ‌حیات همه مغازه‌دارها و ادارات دست خود دولت است» و باید مجوز مغازه‌هایی که زنان و مردان «نامحرم» در کنار هم کار می‌کنند، «لغو» شود.

او در توضیح بیشتر گفت: «این اصلا کار درستی نیست که یک خانم و آقا که گاهی اصلا محرم نیستند در یک مغازه با هم کار می‌کنند این یک کار بسیار غلطی هست. مجوزها را باید جمع بکنند».

امام جمعه اصفهان افزود: «کسبه‌ای که یک دختر و یا یک خانم را کنار خودشان گذاشتند و کار می‌کنند به هیچ‌وجه نباید مجوز این کار را داشته باشند حتی اگر بگویند خواهرم هست».

به گفته طباطبایی‌نژاد، «می‌توانند مجوزها را لغو کنند یا برای چندوقت و یا اگر حریف نشدند برای همیشه. مرحله اول، مرحله دوم و بعد مرحله سوم لغو کنند.»

او همچنین درباره بازگشت گشت‌های ارشاد نیز خواستار آن شد که «حتما بدون هیچ واهمه‌ای از خارج و یا از گفته‌های دیگران» کار خود را آغاز کنند.

اظهار نظر مقام‌های حکومتی درباره برخورد با زنان مخالف حجاب اجباری در روزهای اخیر تشدید شده است، اما آنها درباره روش برخورد با افراد «بی‌حجاب» اتفاق نظر ندارند.

علی معلمی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه قائم شهر، روز ۱۰ مرداد گفت که «کیفر باید بازدارندگی داشته باشد» و «جریمه کردن با مبلغ این مشکل را حل نمی‌کند. متأسفانه اجرای حدود را در جامعه جدی نگرفتیم... این بی‌حجابی‌ها نیاز به تعزیرات دارد و بهترین تعزیرات شلاق است نه پول.»

در همان روز، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس تعیین جریمه‌های سنگین برای مخالفان حجاب اجباری را یکی از «نقاط قوت» نسخه جدید لایحه «عفاف و حجاب» دانست و گفت: «نظر مرکز پژوهش‌های مجلس این بود که جریمه آن قدر باید سنگین باشد که فرد دوباره اقدام به بی‌حجابی نکند».

زهره سادات لاجوردی در یک برنامه تلویزیونی گفت که لایحه ۱۵ ماده‌ای ارائه شده «حمایت از عفاف و حجاب» از طرف دولت «بازدارنده» نبود و به همین دلیل «تغییرات اساسی در لایحه ایجاد کردیم و به ۷۰ ماده رسید.»

این نماینده مجلس اذعان کرد که «اگر به یکباره بخواهیم تمام جرایم این لایحه را به قوه قضائیه ارسال کنیم، حجم پرونده‌ها افزایش می‌یابد.» و راه حل این مساله را آن دانست که ابتدا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران «با این مسائل برخورد کند نه قوه قضائیه».

در گزارش‌ رسانه‌های ایران درباره جریمه‌های تعیین‌شده در لایحه «حجاب و عفاف» آمده که برهنگی «جزئی» دو میلیون و برهنگی «کامل» ۲۴ میلیون تومان جریمه دارد که از حساب بانکی «متخلفان» کسر خواهد شد.

امیر حسین بانکی‌پور، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در این مورد گفته است: «کسر مستقیم جریمه از حساب افراد، بررسی بدون نوبت پرونده در دادسرا، و جلب گذرنامه، از اقدامات در نظر گرفته شده برای مقابله بی‌حجابی است.»

زندان و سایر مجازات‌ها از جمله مواردی است که در این لایحه گنجانده شده است.

با این حال چهره‌های تندرو اصولگرا با انتقاد از این لایحه آن را موجب گسترش بیشتر «بی‌حجابی» در کشور دانستند. حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه تندرو «کیهان»، روز نهم مرداد از کمرنگ بودن «نقش بسیج و سپاه» در پیش‌نویس ۷۰ ماده‌ای نمایندگان مجلس انتقاد کرد

او پیش‌تر درباره لایحه ۱۵ ماده‌ای ارائه شده از طرف دولت گفته بود که این لایحه «نه فقط حمایت از عفاف و حجاب نیست، بلکه در صورت تصویب، گسترش بی‌حجابی را نیز به دنبال خواهد داشت».

نیروی انتظامی در حالی قرار است مامور برخورد با زنان مخالف حجاب اجباری شود که شهریور ماه سال گذشته جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد باعث آغاز جنبش «زن، زندگی، آزادی» و اعتراض‌های گسترده و سراسری در ایران شد.

همزمان با افزایش فشار و سختگیری جمهوری اسلامی درباره حجاب اجباری، فرمانده سپاه پاسداران روز دهم مرداد، نسبت به ازسرگیری اعتراضات پاییز ۱۴۰۱ در سالگرد آن ابراز نگرانی کرد و گفت که آن اعتراضات، «قوی‌ترین، خطرناک‌ترین، جدی‌ترین، نابرابرترین و وسیع‌ترین پیکار» به ادعای او «جهانی»، بر ضد نظام جمهوری اسلامی بود.

در همین حال، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، با انتشار یادداشتی در روز ۱۱ مرداد از این که «متدینین» در بیان اعتقادات خود «گرفتار خجالت و لکنت» شدند انتقاد کرد و نوشت آنها «عرصه را برای پیشروی سنگر به سنگر هتاکان و هنجارشکنان باز گذاشتند.»

این خبرگزاری همچنین از این که «تذکر دلسوزانه و متعهدانه» جای خود را به «چشم‌پوشی‌های مصلحت اندیشانه» داده است، گلایه کرد.

در جریان اعتراضات پارسال که دامنه آن تا به امروز در مقاومت زنان و دختران ایرانی در برابر حجاب اجباری حکومت جمهوری اسلامی ادامه دارد، صدها تن به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند و ده‌ها هزار نفر نیز بازداشت شدند.
+4
رأی دهید
-71

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    حاج اقا!! شما اول فکری به حال حوزه بیضیه بکن که مردها با باجناقشون تنها نمونن، نمیخواد فکر مغازه ها باشی! 😀😀. مرتیکه عوضی. بیخود مردم داد نمیزدن هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم. تو برو تعداد سوراخهایی که توی شبستانهای حوزه به فاک فنا رفته رو با مرکز همجنسگراها یعنی سانفرانسیسکو مقایسه کن! حوزه و مساجد و زیر منبرها کل شهرها رو جا میذاره.
    3
    64
    ‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    ملاهای جمهوری نکبت با ملاهای طالبان مسابقه گذاشتتد
    3
    54
    ‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی

    کسی می دونه امام جمعه شنبه ها چیکار می‌کنه. احتمالا میره پی لواط حـ...
    2
    50
    ‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    2023Azadi - لینز، اتریش

    آره دیگه لواط هم میشه آزاد 🤣🤣
    3
    49
    ‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

    با درود به خاندان پهلوی و لعنت بر مصدق و مسعودییون ! باید گفت که سنگ بزرگ علامت نزدن است ! اینها از ترس اعتراضات برای سالمرگ مهسا به خودشان “ دیده اند “ !
    7
    42
    ‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    به امام جمعه اصفهان: بجای این زرزر کردن های بیخودی به فکر یه لوله فاضلاب جهت مخفی شدن خودت و خانواده ت باش!
    2
    64
    ‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Attila14 - استکهلم، سوئد

    برای پیشگیری از لواط نباید دو مسیول ارشاد یا آمر به معروف یا طلبه و اخوند در یک اطاق یا حجره تنها باشند!
    2
    54
    ‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    درست همان سخنانی که امام خمینی ره بیان کردند: شهوات را می‌گیرد؛ اسلام نمی‌گذارد که لخت بروند توی این دریاها شنا کنند. پوستشان را می‌کند! با زنها لخت بروند آنجا، و بعد زنها لخت بیایند توی شهرها! مثل کارهایی که در زمان طاغوت می‌شد. همچو کاری اگر بشود، پوستشان را مردم می‌کنند. مسلمانند مردم. نمی‌گذارند زنها و مردها با هم داخل هم بشوند و توی دریا بریزند و به جان هم بیفتند. «تمدن» اینها این است! اینها از تمدن این را می‌خواهند.
    55
    6
    ‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    2023Azadi - لینز، اتریش
    یک لواط کار صد شرف داره تا منافقین دجال اون حداقل وطن فروش نیست و زیر عرب‌ها نمیخوابه مگه نه...
    5
    17
    ‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    راستی فاطی ، اون امام ره گور بگور شده ، در مورد مسئولین حکومت که خود عنوان ارشاد کنندگان مردم به امر معروف را دارند ولی خود لواط کار حرفه ای هستند چه گفته کرده !؟ باید پوستشان را قلفتی کنده کنند یا شومبول وامانده شان را از بیخ قطع کرده کنند !؟ در ضمن اگر به تو یک پیشنهاد کاری ، برای کار در یک فروشگاه لباسهای زیر زنانه گی و مردانگی بشود با تعدادی فروشندَه مرد و با حقوق ماهی پنج هَزار یورو ، قبول میکنی یا بخاطر سرکوب شهوتت منصرف می شوی !؟ در جواب دروغ نزنی ها ، حقیقت را گفته کن !
    3
    36
    ‌چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    فاطی ،نظرت در مورد لواط در حوزه ها چیست ، آیا مشابه جهاد نکاح مقدس است ؟!؟ ، آیا ثواب هم دارد؟!؟ آیا خودت حاضری ثواب قلمان های بهشت را در این دنیا ببری ؟!؟ اگر چنین است به طوسی سلام کن .
    2
    23
    ‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    2023Azadi - لینز، اتریش
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    خودتو خوب آبندى کن که لواط آزاد شد برگردى، ١٠٠٪؜ واسه همینه که دانمارک رفتى ناقلا😉🤣🤣
    2
    2
    ‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    امام خمینی لعنت الله علیه اگر به ماتحت خر نرفته بود و هنوز زنده بود باید طبق حرفهای خودش امروز همه شما دزدها و لواط کاران رو دست میبرید و اعدام میکرد.
    0
    4
    ‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    حرمت کلام خودت را حفظ کن. در پست قبلی مثل بز کوهی فرار کردی، مه یادوم نرفته.
    3
    1
    ‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    وقتی گفتم شما دزدها و لواط کاران منظورم شخص تو نبود.من که تو رو نمی‌شناسم.کلی منظورم عمله جات این حکومت ظالم بود.بعدشم مگر من سنی متعصبم که با تو شیعه متعصب بحث کنم.من اصلا این اسلام رو به عنوان یک دین قبول ندارم.از نظر من اسلام یک حزب فاشیسته سیاسیه جناییه مافیاییه که هدفش به دست گرفتن قدرت به دست آوردن ثروت و کنترل اقتصاد و جامعست. اگر تاریخ اسلام رو بخونی و کمی عقل هم داشته باشی کاملا این رو میفهمی. اسلام تا زمانی که در مکه بود دین بود.اگر به آیاتی که در مکه بنیان گذار اسلام آورده نگاه کنی اینو میفهمی. اما از زمان ورود به مدینه داستان کاملا عوض شده و آیاتی که آورده شده سراسر جنایی و اعمال محمد و یاران جنایت کارانه و اسلام مکه که یک دین خوب و پر از محبت بود تبدیل میشه به اون چیزی که بالاگفتم.پس جای تعصب بنشین تاریخ اسلام رو بخوان و یک بار قرآن رو به زبانی که بفهمی بخوان و مقایسه کن آیات مکه و مدینه رو و قضاوت کن.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    آن کسی که قضاوت خواهد کرد، پروردگار عالم است. بعد تو نعوذبالله قصد قضاوت در کلام خداوند را داری؟ یقین داشته باش که در شعله‌های دوزخ سرانجام بدی خواهی داشت.
    2
    0
    ‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    مسأله در همین کلام خدا بودن این آیاته.تو اول ثابت کن این آیات کلام خداست بعد اگر ما قبولش نکردیم بسوزانمان. برای اینکه میگم بخوانی این آیات را. خدا فرمان دزدی و به بردگی کشیدن و کشتن و شلاق زدن و تجاوز به زنان اسیر و به بردگی کشیدن انسانها را نمی‌دهد .اگر داد که دیگه خدا نیست .شیطانه. مثل اینکه بگوییم فلانی که بسیار انسان شریفی بود دزدی هم میکرد. آدم دزد که دیگه شریف نمیشه.خدا که فرامین شیطانی داد که دیگه خدا نمیشه میشه شیطان.وقتی میگم با امثال تو بسیار بحث کردم و بی فایدست اینجاست.تو کاملا شستشوی مغزی شدی و دریچه های مغزت رو بستی و تبدیل شدی به یک انسان ایدیولوگ.ادم ایدیولوگ هم نه اهل چرایی پرسیدنه و نه اهل تحقیق
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    به یقین تو همان شیطان هستی که خداوند بارها به ما هشدار داده، در غالب انسان. به قصد و نیت فریب من. بسم‌الله الرحمن الرحیم ، بسم‌الله الرحمن الرحیم ، بسم‌الله الرحمن الرحیم.
    1
    0
    جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    نه عزیزم اگر دنبال شیطان میگردی تاریخ صدر اسلام را بخوان تا پیدا کنی شیطان را. این پیامبر و یارانش روزها مشغول غارت و جنایت و به بردگی کشیدن زنان و کودکان بودند و شبها مشغول تجاوز به زنانی که در روز اسیر کرده بودند. اگر قرآن و تاریخ صدر اسلام را بخوانی شیطان پیدا خواهد شد و معلوم خواهد شد که شیطان اینها بودند با اعمالشان و خمینی بود که با نوشتن یک خط حکم مرگ هزاران بیگناه رو صادر کرد یا من. شیطان شناس نیستی چون عقلت رو گم کردی.
    0
    0
    جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    خداوند را شاکرم، دانش شناخت شیطان را به من عطا کرده. اول با بد کلام زدن شروع کردی، حال افتادی به شیرین‌بیانی! تو متعلق به همان جایی میباشی که خداوند مشخص کرده، اینجا چه میکنی؟
    1
    0
    جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    من هم بسیار بسیار بد کلامم و هم بسیار بسیار خوش بیان.هر کدام بجا و به موقع. فقط لطفاً اینقدر نام خدا رو به زبان نیار.تو چطور خدا شناسی هستی که از حکومت ظلم و ظالم زمانه خودت پیروی و اطاعت و حمایت می‌کنی. تو یا معنیه خدا شناسی رو نمی‌دانی یا معنی ظلم و ظالم رو نمیدونی.اگر عقل نداری چشمهات که میبینه. نگاه کن به این جنایت حکومت اسلامی.شاید هم به قول قرآن خودت از آن دسته ای که قرآن می‌گوید که بر چشمان آنان مهر کوبیدیم و هیچ نمی‌بینند و بر گوشهای ایشان مهر کوبیدیم و نمی‌شنود و بر قلب ایشان مهر کوبیدیم و هیچ احساس نمیکنند
    0
    0
    شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    بقول خودتون، من زن فلانی نمیشم، چون کاری که اون میکنه، همش بد کلامی می‌کنه. همیشه باید خوش کلام باشی.
    0
    0
    شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.