(ویدیو) صحبتهای تازه رائفی‌پور درباره سفرش به عربستان؛ در تور اطلاعاتی بودم

فرارو: رائفی‌پور گفت: با توجه به اینکه من نسبت به حدود ۸۸ هزار زائری که به مراسم حج رفته بودند، یک چهره شناخته شده‌ای هستم، این اتفاق (ممنوع الخروجی از عربستان) در واقع یک عَلَم و پرچمی بود که باید حل می‌شد. اگر قرار باشد مطلبی را به صحبت‌های گذشته من ارتباط دهند، پس هیچ مداح و سخنران دیگری نباید به آنجا برود و تقریبا کسی را در ایران نداریم که منتقد آن‌ها نبوده باشد.

هنگامی که زائران بیت الله الحرام به میهن بازمی گشتند، از ورود یک نفر از میان ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر به ایران جلوگیری شد و مساله زمانی رسانه‌ای شد که سخنگوی وزارت خارجه از جلوگیری عربستان برای بازگشت علی‌اکبر رائفی‌پور خبر داد و مشخص نبود چرا عربستان به او اجازه همراهی با سایر زائران کاروان اعزامی از تهران را نداده است.

نظرتان درباره کسانی که از دیوار سفارت بالا رفتند، چیست؟طراحی‌های امنیتی همیشه به صورت هوشمندانه است. وقتی یک عامل از آن طرف شما را تحریک می‌کند، شما بین بد و بدتر گیر می‌کنید. یعنی اگر شما به دو کودک تجاوز شده در جده و به شهادت رسیدن زائران ایرانی در منا واکنش نشان ندهید، طرف مقابل خیالش راحت است که هر کاری دلش خواست، می‌تواند انجام دهد و اگر واکنش نشان بدهی، یک درد دیگر است.

همین قصه را ما در مقابل طالبان داریم. اگر واکنش نشان ندهید، یک قصه است و واکنش نشان بدهید یک مساله دیگر. یعنی این‌ها طراحی‌هایی است که شما عملا انتخاب مثبت ندارید و باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنید. مثلا پاسخ رهبر انقلاب در ماجرای منا و اینکه پیکر شهدای منا را نمی‌خواستند، پس بدهند، فرمودند پاسخ ما سخت و خشن خواهد بود. دقت هم کنید «خشن» را ایشان در بیان، خیلی نرم گرفتند. یک جایی اتفاقاتی هم افتاد، چون کارد به استخوان رسیده بود.

یک کشور دیگر باید چه کار کند که شما واکنش نشان ندهید؟ طرف مقابل، چون روی آن‌ها هم دسترسی داشت، به قدری عامل تحریک را بالا برد که یک واکنش نشان داده شد و زمانی که این واکنش نشان داده شد، احتمال برد را برای آن‌ها بالا برد. به همین دلیل جزء مخالفان حمله به سفارت بودم و گفتم که این بخشی از توطئه آنهاست و ما نباید به هیچ وجه این کار را انجام دهیم.

کمتر کسی به اندازه بنده وهابیت را از نظر سیاسی، نظامی و امنیتی نقد کرده، اما به این نتیجه می‌رسم که عربستانی‌ها دیگر به این هوشمندی رسیده‌اند و فهمیده‌اند که آمریکا و اسرائیل برایشان کاری نمی‌کنند. در واقع به آن‌ها برخورده و تحقیر شده‌اند.

تصور کنید رئیس جمهور یک کشور بیاید و شما بهترین استقبال را از او داشته باشید و او بگوید این‌ها گاو شیرده هستند یا کاغذی به دستش بگیرد و بگوید می‌خواهم دو فروند از این هلی‌کوپتر‌ها و چهار قایق به آن‌ها بفروشم. این کار‌ها تحقیرآمیز است و آیا شما به عنوان حاکم آن کشور جلوی مردمت تحقیر نمی‌شوی؟

من در مورد اینکه گفتم برخی از سفارت بالا رفتند، اینجا یک تناقضی است. شما می‌گویید کار، کار اسرائیل و لابی‌های صهیونیست است!

عرض کردم که طراحی به این شکل است. خیلی‌ها بین بد و بدتر متاسفانه بدتر را انتخاب می‌کنند.

چگونه این شکلی می‌شود؟بصیرت لازم است. اینکه این همه رهبر انقلاب روی بصیرت تاکید می‌کند. افراد بسیاری در زمان امیرمومنان (ع) هم دچار همین خطا‌ها می‌شدند. در سپاه حضرت علی (ع) هم یک پرونده‌ای مطرح می‌شود. من نمی‌خواهم کسانی که از دیوار سفارت بالا رفتند را با آن‌ها مقایسه کنم، اما می‌خواهم بگویم حتی در زمان امام معصوم هم این اتفاق افتاده است.

یک جریان مشکوک شعار «إن الحکم الا لِله» را مطرح می‌کند که اصل ماجرا از «عمروعاص» نشأت می‌گیرد، اما عمروعاص یک نفر است. وقتی این طراحی صورت می‌گیرد، امیرمومنان (ع) می‌فرماید حرف حقی است که از طریق آن به دنبال باطل هستند.

طراحی‌های نفوذ این نیست که من و شما نفوذی باشیم تا بفرستند جایی و بگویند این اسلحه را بردار و فلان شخص را بزن. این شلخته‌ترین شکل نفوذ است. بار‌ها رهبر انقلاب تاکید کردند. نفوذ تصمیم‌ساز یعنی شما را به یک مرحله‌ای در این نبرد هیبریدی ادراکی شناختی برسانند و این‌ها جنگ شناختی است که شما به این مطلب می‌رسید که باید این کار را انجام دهید.

آقایی که این فضا را رهبری می‌کرد، یک فرد نفوذی بود یا بی بصیرت؟نخیر. نمی‌خواهم اینگونه هم بگویم. می‌گویم که بین بد و بدتر. البته من نمی‌دانم باید از خودشان بپرسید. من تا حالا ایشان را از نزدیک ندیده‌ام، اما شنیده‌ام آن موقع این‌ها در سوریه بودند. من یک صوتی از ایشان شنیدم. منتهی نگاه کنید به دو نوجوان تجاوز شده، تعدادی از هموطنان ما کشته شده‌اند، همه ناراحت هستند. آن‌هایی هم که به سفارت عربستان حمله نکردند، وقتی خبر سفارت را شنیدند، خوشحال شدند.

آمریکا کاری کرده که دانشجویان به سفارت آمریکا حمله کردند یا برخی به سفارت انگلیس و به سفارت عربستان حمله کردند. در هر سه مورد یک فتنه در امور کشور رخ داد و حق ایران یا ایرانی‌ها را زائل کردند و این انتخاب بدتر است.

بار‌ها گفته ایم صبر استراتژیک. انتقام شهید حاج قاسم سلیمانی فقط به زدن یکی دو نفر نیست بلکه اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است. آیا اخراج یک روزه ممکن است؟ جمهوری اسلامی بر سر این حرفی که زده به صورت عمیق کار می‌کند و همین الان روابط عربستان با آمریکا مثل روابط سه ماه پیش نیست.

یعنی ایران در آن تاثیر دارد؟بله! اصلا خواست ایران این وسط بوده. ایران چین را جایگزین می‌کند و به میدان می‌آورد. یعنی ایران هوشمندانه می‌داند که باید پای چین باز شود که یک کار کاملا منطقی و اصولی درحال شکل گرفتن است و این سیاست در عربستان هم جواب می‌دهد. مثلا در همین اتفاقی که برای بنده افتاد، به طرف سعودی این مطلب مخابره شد که شما نگاه کنید که این مطالبه در کشور ماست و مطالبه مسئولان و نماینده‌های مجلس است که من از همه آن‌ها تشکر می‌کنم، به عربستان اعلام شد که شما با یک چهره شناخته شده سر و کار دارید و طرف سعودی این مساله را می‌پذیرد.
+6
رأی دهید
-53

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

    با درود به خاندان پهلوی و لعن و نفرین مصدق و مسعودییون ، باید بگویم که سنگ پای قزوین پیش شما رو سفید است ! به سفارت عربستان حمله کردید و بخاطر شیخ نمر ! ابروی ایران را بردید و میگویید طراحی دشمن ؟! آیا عربستان به شما گفته بود در اوضاع داخلی آنها دخالت کنید ؟ یا اینکه از شما خواسته بودند قلاده از گردن بسیجی های وحشی باز کنید تا به سفارتشان حمله کنند ؟ اون چیزی قهوه ای که خوردی ، یه ساندیس هم روش بخور که بره پایین و اینقدر چرت و پرت بلغور نکن !
    6
    53
    یکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    توی تور اطلاعاتی؟ تو زیر پتوی احساساتی بودی
    3
    57
    یکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    دو پهلو داره میگه که ترتیب مو دادن
    3
    50
    یکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    گُنده تر از تو اینجا راه براه دارن میدن ، خجالت نداره که همتون اینکاره اید ، نگو تور اطلاعاتی ، بگو زیر عبای محمد بن سلمان و چنان زد که از گلوت زد و بیرون و گفتی الاحساس ولمشاهده !
    3
    49
    یکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان

    توله عرفات میگه در عربستان اگر کسی در فرودگاه بازداشت شود یا پلیس‌ها عرب باد بنگلادشی و بعد هندی به ترتیب قد بهش تجاوز میکنند یا اونو می‌کشند باور منید اونو کشتند چندین بار در طول بازداشت. شهیدان زنده‌ اند نموتش اون است
    4
    26
    یکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    این مفعول بدش نمیاد اعراب یه حالی باش بکنند. فعلا که سوراخهاش شده منبع درآمدش
    0
    24
    یکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.