ویدیوی سرقت مسلحانه از یک موبایل فروشی در زاهدان


مقامات انتظامی جمهوری اسلامی تایید کرده‌اند که یک مغازه فروش تلفن همراه و وسایل جانبی آن در شهر زاهدان، مورد سرقت افراد مسلح قرار گرفته است.
 
به گزارش خبرگزاری دولتی «ایرنا»، محمد رضا نصیری، رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان فیلم منتشره از سرقت مسلحانه از موبایل فروشی را تایید کرده و گفته است این اتفاق در خیابان بهشتی شهر زاهدان توسط سه نفر به صورت مسلحانه صورت گرفته است. این مقام انتظامی وعده داده که سارقان به زودی دستگیر می‌شوند.
 
همزمان با افزایش نابرابری‌های اقتصادی در سطح جامعه ایران و تشدید تورم همراه با رکود کم‌سابقه، آمار ناهنجاری‌های اجتماعی و ناامنی‌های عمومی از جمله سرقت افزایش یافته است.
 
فروردین‌ماه امسال پایگاه «داده‌های باز ایران» در گزارشی با تکیه بر داده‌های مجموعه دولتی «مرکز آمار ایران»، از «افزایش ۷۰ درصدی» آمار سرقت در کشور طی فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ خورشیدی خبر داده بود.

در این حال، استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور، طی هفته‌های اخیر با ناآرامی‌هایی در عرصه عمومی از جمله اقدامات مسلحانه مواجه شده که برخی کارشناسان چنین اقداماتی را «برنامه پنهان دستگاه‌های امنیتی» برای امنیتی‌تر کردن جو این استان ارزیابی می‌کنند.
 
هفدهم تیرماه مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در واکنش به حمله مسلحانه و درگیری‌های صورت گرفته اطراف «کلانتری ۱۶» این شهر، گفته بود که نسبت به این حمله مسلحانه «نگران» است و آن را محکوم می‌کند.
 
پس از آغاز اعتراضات سراسری از شهریورماه ۱۴۰۱ در شهرهای مختلف که در پی مرگ در بازداشت مهسا امینی اوج گرفت، استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهر زاهدان نیز شاهد تجمع‌های گسترده‌ای بوده که بخشی از آن در قالب «جمعه‌های اعتراضی» همچنان ادامه دارد.
+28
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    ضد خرافات٦٦٦ - منچستر ، انگلستان

    عوضش امنیت داریم!!!!!!. شرم و نفرین ابدی بر طرفداران جمهوری نکبت اسلامی
    8
    37
    ‌سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.