جزئیات عملیات جدید سربازان گمنام حضرت موسی در ایران


طبق گزارش موساد اسرائیل، شهبازی در بازجویی از او اعتراف کرده که «سلاح‌ها و دستورالعمل‌های دقیقی در مورد یک تاجر اسرائیلی که قرار بود در قبرس ترور کند را از پرسنل ارشد [سپاه پاسداران انقلاب اسلامی] در ایران دریافت کرده است»

سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، «موساد»، پنج‌شنبه، 8 تیر در بیانیه بی‌سابقه‌ای اعلام کرد یک ایرانی که برای کشتن یک اسرائیلی در قبرس طرح‌ریزی کرده بود را «در خاک ایران» «دستگیر» و مورد بازجویی قرار داده که اطلاعات به‌دست آمده از این فرد منجر به سلسله دستگیرهایی توسط نیروهای امنیتی در قبرس شده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، این بیانیه نادر پس از آن منتشر شد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، یک‌شنبه «خنثی کردن حمله تروریستی ایران در قبرس علیه اهداف اسرائیل» را بدون ارائه جزئیات بیشتر، تمجید کرد.

مقامات قبرس از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند، اما رسانه‌های محلی به نقل از منابع ناشناس، از خنثی‌شدن طرح حمله به اهداف اسرائیلی یا یهودی خبر دادند.

موساد اعلام کرد که یک مرد ایرانی به نام «یوسف شهبازی عباسعلی‌لو» در «عملیات ضد‌تروریستی (موساد) در خاک ایران»، «دستگیر» و بازجویی شده است.

طبق گزارش موساد اسرائیل، شهبازی در بازجویی از او اعتراف کرده که «سلاح‌ها و دستورالعمل‌های دقیقی در مورد یک تاجر اسرائیلی که قرار بود در قبرس ترور کند را از پرسنل ارشد [سپاه پاسداران انقلاب اسلامی] در ایران دریافت کرده است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویدیویی که توسط موساد پخش شده است، مردی را نشان می‌دهد که گفته می‌شود عباسعلی‌لو است و او در آن جزئیات ورود خود به قبرس و آماده شدن برای کشتن یک اسرائیلی، با کمک «پاکستانی‌ها» را بیان می‌کند.

این مرد سپس به یاد می‌آورد که از آنجایی که پلیس قبرس در تعقیب او است، از سوی مافوق ایرانی خود دستور گرفته که به ایران بازگردد.

موساد با اشاره به مجموعه‌ای از بازداشت‌ها در قبرس در هفته گذشته گفت: «در پی اطلاعاتی که او به بازجویی‌کنندگان داد، این هسته در عملیاتی توسط سرویس‌های امنیتی قبرس متلاشی شد.»

موساد همچنین گفت که بخشی از «تلاش مستمر برای انجام حملات تروریستی و آسیب رساندن به اسرائیلی‌ها و یهودیان در سراسر جهان» را افشا کرده است.

اوایل ماه جاری، نتانیاهو گفت که اکثریت قریب به اتفاق مشکلات امنیتی اسرائیل از ایران و نیروهای نیابتی آن سرچشمه می‌‌گیرد.

اسرائیل همچنین ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای متهم می‌کند، ادعایی که تهران همواره آن را رد می‌کند.

نتانیاهو، پنج‌شنبه نیز در یک مراسم نظامی با بیان اینکه اسرائیل به هیچ توافق بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای تهران پایبند نخواهد بود، افزود: «ما حق و وظیفه خود را برای دفاع از خود در برابر هر تهدیدی حفظ خواهیم کرد.»
+57
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    دمتون گرم فرقه کثیفی
    4
    16
    جمعه ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    حداقل اون ژنرال آمریکائی رو ترور میکردی تا دل ملت ایران خنک بشه
    0
    0
    شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.