رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به مصباحی‌مقدم: تعداد وعده غذایی در چین چهار است نه یک

 غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو «مجمع تشخیص مصلحت نظام»رادیو فردا: اظهارات اخیر یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه «قناعت» مردم چین در در مقایسه با ایرانیان، واکنش‌های تندی را از سوی مقامات و کاربران شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو «مجمع تشخیص مصلحت نظام»، روز شنبه چهارم تیر در گفت‌وگو با سایت «جماران» با اشاره به «رشد ده درصدی چین در چهار دهه گذشته» یکی از مهم‌ترین دلایل این موفقیت را «قناعت» مردم این کشور عنوان کرده و گفته بود: «مردم چین قانع هستند و به یکی دو وعده غذا در شبانه‌روز اکتفا می‌کنند، اما مردم ما این‌گونه نیستند.»

این اظهارات در روزهای گذشته با واکنش‌هایی از سوی کارشناسان و مسئولان هم‌چنین کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. از جمله مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، در توئیتی خطاب به این عضو «مجمع تشخیص مصلحت نظام» نوشت: «احتراما به اطلاع می‌رساند وعده غذایی رایج در چین ۴ وعده است.»
منصور حقیقت‌پور، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، نیز در گفت‌وگو با سایت «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای مصباحی‌مقدم که مردم ایران و چین را هم مقایسه می‌کند، چرا دولت ایران را با دولت چین مقایسه نمی‌کند؟ دولت چین در تمام عرصه‌ها از برنامه پنج‌ساله‌اش جلوتر است.»

در همین حال کاربران توئیتر نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور و بی‌برنامگی دولت‌ها در مهار تورم و عدم درک درست مقامات حکومت از وضعیت مردم، به انتقاد از عضو «مجمع تشخیص مصلحت نظام» پرداختند.
بنا بر آخرین گزارش مرکز آمار ایران اقلام خوراکی در ۱۲ ماه منتهی به خرداد امسال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، تورم سالانه، ۷۱.۳ درصد رشد قیمت داشته است.

موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وابسته به وزارت صمت نیز اردیبهشت امسال در گزارشی با عنوان «تورم مواد غذایی و تجربه سیاستگذاری کشورها» اعلام کرده بود که ایران چه به لحاظ «تورم اسمی» و چه از نظر «تورم واقعی» قیمت مواد غذایی، در میان پنج کشور دارای بالاترین تورم مواد غذایی در جهان قرار دارد.
+81
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    اون ابلهی که این حرف رو زده بوده هیچ شناختی از چین و فرهنگش نداشته.چینیها از بریز بپاش ترین و ولخرج ترین آدمها هستند.اتفاقا در خورد و خوراک خیلی تنوع طلب هستند زیاد اهل نظافت و ادب و مهربانی هم نیستند (درست بر عکس ژاپنیها).قشر متوسط و ثروتمند زیادی هم دارند،اجناس بنجل و بی کیفیت رو به خارج صادر میکنند ولی خودشون عاشق ماشینهای مرسدس بنز و محصولات اپل هستند.
    3
    59
    دوشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    اینهم یه ٢٥٠ گرم گوشت چینی که کرد تو دهنت حاجی! مرتیکه جوعلق که خودم خفه ات کنم با دست خالی، چطور نماز باید ٥ بار در روز باشه، ولی خوراک یه بار؟؟؟؟ این توی اون دین و ایین و مذهبتون
    4
    75
    دوشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

    این نسخه رو فقط واسه ملت می پیچین پس چرا شما اخوندا علاقه ایی به قناعت ندارین چون هیکل هاتون از پرخوری و مفتخوری عین کرگدن میمونه .
    2
    70
    دوشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    الفارد - وردینگ، انگلستان

    بعله هدف از جمعیت ۱۵۰ میلیونی آرزوی جمهوری اسلامی ۱۵۰ میلیون گرسنه و پا پتی و لنگ بندی هست که حالا هر دوروزی یک لقمه ای هم گیریش اومد از سرش هم زیاد باشه! . اصولا برای آدم گرسنه مجالی باقی نمی‌ماند که به تفکر و اندیشه بپردازد.
    1
    59
    دوشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    الفارد - وردینگ، انگلستان
    دقیقا دلیل اینکه رژیم و خامنه ای مدام اصرار به ازدیاد جمعیت دارند همین هست.ایجاد جامعه ای شبیه پاکستان.میلیونها گشنه،کم سواد،که نه هنر و زبان های خارجی بلند باشند و نه وقت فکر به سیاست داشته باشند و نه دنبال مدرنیته باشند فقط برای رفع بدبختیها و کمبودها به فکر بهشت خیالی هیات و عزاداری و اسلام باشند.نتیجه : زیاد شدن قشر بسیجی و مطیع رهبر.
    2
    28
    دوشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    47سالقبل ملیوندلار بابات بردآمریکا.ملیونر بودی.دوتا خونه 500هزار تومنی داشتین فروختین.خونه مدروز 47سالقبل توبلوارالیزابت کشاورز العان 270هزارتومن بود.خونههی که نیمایوشینج تو شمال تهران خرید175هزارتومن بود.کجا تهران خونه500 هزرتومنی بود اونوقتا?حرفمیزنی پاش واستا.دروغ تهویل نده.
    23
    0
    دوشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    آدمها که علم به دین ندارند اگر اشتباه کنند جایز والخطا محسوب میشوند از نظر منطقی اما آخوند یا هر عالم دینی که علم به دین دارد جزو انسانهای معمولی حساب نمیشود وهر دروغی یا اعمالی زشتی انجام دهد در آخرت که اگر حساب وکتابی باشد هیچ بهانه ای برای خلاصی ندارد با این حساب این آخوندکها وهمه این قماش همه شارلاتان وکلاهبردارند چون دانسته گناه میکنند حتی باور قلبی به آموزه های خود ندارند وریاکارند وگذر زندگی انگلی را پیشه خود کرده اند.
    1
    14
    ‌سه شنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    اون پفیوز هم یکی مثل میرعلیل ج..شه که پراید و با لندکروز یکی میدونه ! فقط واسه بیضه مالی و از روی گاز معده ، گاله بدبو رو باز میکنن و یه گ. میخورن ! جالب اینجاست که آنی ، یکی از خودشون پیدا میشه ، میزنه تو خالشون !
    1
    26
    ‌سه شنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    حکومت ایران از دور دوم روحانی زنازاده با تز همون بی شرف تصمیم گرفت سطح و سیستم زندگی مردم ایران مثل هندوستان 1.5 میلیاردی بشه. یعنی 90درصد گشنه و 10درصد پولدار و خوشگذرون. این آمار در ایران فعلا 10درصد پولدار خوشگذرون و 20درصد متوسط خوشگذرون و 70درصد گشنه در ایرانه. که از اون 70درصد شاید 40درصدش که میشه 40دذصد کشور به معنای کامل گشنه هستن و 1وعده غذا اونم از نوع نون خالی یا همراه پنیر تخم مرغ روزانه میخورن. اینها بی صفتترین موجودات تاریخ آفرینش هستن. گداگشنه هایی که یک شبه حاکم یک کشور خیلی پولدار پر از منابع گرانقیمت شدن و ایران رو به حراج گذاشتن. مردم ایران رو هم حراج کردن. نخبه ها برای 3000دلار میرن مثل خر تو دانشگاهها و مراکز صنعتی خارجی حمالی میکنن. دختران زیبا کارگر جنسی خارجی ها شدن. پولدارها هم سرمایه بادآورده رو از ایران میبرن بیرون. از ریشه اقتصادی و فرهنگی ایران یک اسکلت و پوست باقی مونده. وطن به خاک و مرز نمیگن چون همه دنیا خاک پیوسته هست. وطن به یکجانشینی و محدوده انسانی در یک جغرافیا میگن. قابل توجه اونهایی که همیشه انسانها و جانداران رو میخوان فدای خاک و نام و نشان کنن
    4
    17
    ‌سه شنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    طرح این روزه داری یا نخوردن یکی دو وعده غذا خوردن از سالها پیش کشیده شده است و وضع اقتصادی و معیشتی مردم از این که هست خراب تر شود این طرح را بکار میبرند و تبلیغ برای نخوردن وعدهای غذا برای مردم بیشتر خواهند کرد. اخوندها به هرنوع میخواهند مردم ایران را در فقر و گرسنگی نگاه دارند ولی خودشان و خانواده هایشان در کمال ناز و نعمت بسر برند. همه اینها دروغ است که خامنه ای میخواهد جمعیت ایران 120 میلیون به بالا باشد. خامنه ای و نظامش اگر میخواستند جمعیت ایران زیاد شود وضع معیشتی مردم را خوب میکردن جلوی فرار جوانان و مردم ایران را به خارج از کشور میگرفتند وضع جاده های داخل کشور را خوب میکردن که سالانه بیشتر از بیست هزار تلفات نداشته باشد و جلوی مواد مخدر را در کشور میگرفتند که سالانه تعداد زیادی از جوانان معتاد نشوند تا مال و جانشان را ازدست ندهند.. دوستان و هم وطنان اخوندها هدف اصلیشان این است که مردن ایران همه اخوند و خانوادها سرپرست اخوند داشته باشن و یا سپاهی و مزدور اخوندها باشند تا ایران را ام القرا شیعه های جهان کنن !
    1
    16
    ‌سه شنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    کلا دورغگوئی در ذات ملا و آخوند هست اگر نباشه ملا نمیشه در ضما اگر روز حسابرسی اون دنیا باشه صدرصد مطمئن باشید که شیطان پشت سر صف اخوندها ایستاده .چون اول استاد بعد شاگرد
    4
    17
    ‌سه شنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - آخن، آلمان
    خلایق هر چه لایق والسلام.
    2
    6
    ‌سه شنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    الفارد - وردینگ، انگلستان
    Munchen - مونیخ، آلمان
    دقیقا، کله که خالی شد پر می‌شود از خرافات و جفنگیاتی که این این آخوندها تو کله یک مشت آدم شسته مغز فرو می‌کنند.
    0
    0
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.