ویدیویی از مراحل ساخت رسید واریز جعلی با کمک هوش مصنوعی در ایران


ویدیویی از مراحل ساخت رسید واریز جعلی با کمک هوش مصنوعی در یک ربات تلگرامی در ایران دست به دست می‌شود.
 
به گزارش بی بی سی، در این ویدیو، که برای هشدار به بینندگان تهیه شده است، مراحل ساخت فیش واریز عابر بانک توضیح داده می‌شود و در پایان نتیجه شوکه‌کننده را به نمایش می‌گذارد.
 
رسید واریز جعلی و کلاهبرداری از این طریق چند سالی است که برای کسب‌وکارهای آنلاین، فروشندگان در وبسایت دیوار و فروشنده‌های اینستاگرامی دردسرساز شده است. ساخت رسید جعلی جرم است و سوءاستفاده از آن پیگرد قانونی دارد. پیشتر پلیس فتا در پی کلاهبرداری‌های میلیاردی از دستگیری چند مظنون در این رابطه خبر داد.
 بررسی‌های بی‌بی سی فارسی نشان می‌دهد که چندین اپلیکیشن رسیدساز جعلی از جمله از طریق بات‌های تلگرام در دسترس است و برای استفاده از آن ابتدا باید عضو کانال مربوط شد. فقط یکی از این کانال‌های تبلیغاتی بیش از ۸۰ هزار عضو دارد؛ جایی که به اعضا اعلام شده مسئولیت حقوقی سوءاستفاده از خدمات بر عهده گردانندگانش نیست.
 
کارشناسان توصیه می‌کنند که فروشندگان همیشه بدون توجه به پیامک واریز یا رسید آن، حساب بانکی خود را بررسی کنند تا از صحت واریزی وجه اطمینان یابند. برای این کار فعال کردن پیامک اعلام واریز و بررسی حساب از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک توصیه شده است.
 
در چند ماه گذشته چندین مدل هوش مصنوعی روانه بازار شده است و بعضی از بانفوذترین چهره‌های دنیای فناوری اطلاعات درباره «خطرات» آن هشدار دادند؛ از جمله سوءاستفاده از هویت اشخاص حقیقی با دیپ فیک یا جعل عمیق.
+12
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    اینکه جعل اسناد و مدارک در ایران 40 ساله که رو بورسه و اکثر وحوش طویله اسلامی دکترا و مهندسی جعلی دارند اما این موضوع کلا چه ربطی به AI یا همان هوش مصنوعی داشت
    2
    11
    یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.