دیدار شاهزاده رضا پهلوی با سناتور بلومنتال درباره «حمایت حداکثری» از مردم ایران

 شاهزاده رضا پهلوی و سناتور ریچارد بلومنتالصدای آمریکا: شاهزاده رضا پهلوی از دیدار و گفت‌وگو با سناتور دموکرات ریچارد بلومنتال از ایالت کنتیکت، درباره سیاست حمایت حداکثری ایالات متحده از مردم ایران خبر داد.

شاهزاده رضا پهلوی روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در توییتی نوشت، این دیدار به دعوت اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران (نوفدی) در جریان کارزار این سازمان برای پیشبرد مبارزه ایرانیان برای دست یافتن به حقوق بشر و دموکراسی و سلسله گفت‌وگوها با اعضای کنگره آمریکا انجام شده است.

او جلسه با سناتور بلومنتال را «پربار» توصیف کرده است.

اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران طرحی ۱۵ ماده‌ای را با عنوان «حمایت حداکثری از مردم ایران» با هدف گفت‌وگو با مقامات ایالات متحده برای جلب حمایت آنان از اعتراضات سراسری در ایران به جریان انداخته است.

نوید محبی، از مدیران سازمان نوفدی در واشنگتن، روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با صدای آمریکا درباره این دیدار و جزئیات این طرح گفت که این سازمان تلاش دارد «هر چه بیشتر» طرح حمایت حداکثری را «در دل جامعه آمریکا و در سطح جهانی و همچنین در میان سیاست‌گذاران» این کشورها معرفی کند.

او با اشاره به پی‌گیری طرح «قانون مهسا» گفت که اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران، برای پی‌گیری این طرح «بیش از ۶۰ جلسه رسمی» ترتیب داده و «پس از آن ارتباط خود را با کنگره آمریکا در مورد دیگر لوایح و همچنین معرفی حمایت حداکثری» ادامه داده است.

محبی همچنین «دعوت از چهره‌های شناخته شده ایرانی و ترتیب دادن دیدار آنها با سناتورها و نمایندگان مجلس آمریکا» را یکی از شیوه‌های مورد استفاده این سازمان برای معرفی طرح حمایت حداکثری دانست تا «بتوانند مستقیما درباره این طرح و دیگر مسائل مربوط به ایران نظر بدهند.»

او با اشاره به میزبان نوفدی از شاهزاده رضا پهلوی و تیم او در کنگره آمریکا، گفت، «در دیدار با سناتور بلومنتال شاهزاده با سناتور بانفوذ دموکرات ریچارد بلومنتال درباره طیفی از مسائل مربوط به ایران» گفت‌وگو کرد و ریچارد بلومنتال «ضمن حمایت از آرمان‌های مردم ایران از این ایده استقبال» کرد و گفت «هرآن چه که بتوانند برای حمایت از مردم ایران انجام خواهد داد.»

نوید محبی گفت که «نوفدی این گونه جلسات را با دیگر چهره‌های شناخته شده نیز ادامه خواهد داد.» او افزود: «واقعیت این است که طرح حمایت حداکثری، طرحی بلندپروازانه است، اما آرمان‌های مردم ایران نیز بلندپروازانه است. بنابراین، موفقیت این طرح گرچه در ابتدا آسان نیست، اما با همت و تلاش جامعه ایرانی آمریکایی در درازمدت میسر خواهد شد.»

دریا صفایی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان بلژیک، پیش از این به صدای آمریکا گفته بود که وظیفه ایرانیان در هر جای دنیا هم‌فکری، هم‌اندیشی، و کنار هم ایستادن برای ساختن آینده‌ای سکولار و دموکراتیک برای ایران است.
+120
رأی دهید
-31

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    چلیپا - مسجدجزایرسلیمان، جزایر سلیمان

    مرگبر خاندانه منفوره پهلوی.اون سناتورچطوری شق و رق نشسته این پخمه چطوری عین بز نشسته.هیکلش قد فیل.مقزش قد غورباقه.
    57
    13
    ‌پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش

    به به , به به , بنظرم باز آقای خدایگان خودمان شق القمر کردند . براووو
    52
    10
    ‌پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین

    نکبت همچین قیافه گرفته اینگار بلیط مجانی به ایران بهش دادن ، نمیدونه ایران پشم هم حسابش نمیکنن
    51
    10
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    قبل از اینکه یه سری بیان خوش نفسی کنن من ازشون سوال میکنم تا همین الان خودتون چه غلطی واسه این ملت کردین؟ چپی ها که .....زدن با اون روشنفکری ٥٧ اشون بعد هم رفتن هم بستر صدام شدن. "دموکراسی خواهان" هم زور اخرشون این بود که "رای من کو". یه سری نق زن هم وجودشون به پهلوی ستیزی بنده. بابا ما هم میگیم اگر گزینه ای دارین بذارین روی میز! 😀. تنها چیزی که دارن فقط گوزینه أست جای گزینه
    10
    37
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    طرح و ماده و جلسه و دیدار و حرف و حرف و حرف ، شد پشتیبانی از مردم ایران !!؟ فقط و فقط اتلاف وقت ! کنگره آمریکا اگر راست میگه باید فشار بیاره به دولت بایدن تا کار رو با یک بمباران بیست و چهار ساعته ، پاستور و بیت و مجلسین شورا و نگهبان و تشخیص مصلحت و دیگر مقرهای اصلی وحوش و مزدوران و جنایتکاران رژیم و بعد ادامه اش رو واگذار کنند به مردم !!
    9
    30
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    چلاق فرزانه - دالاس، ایالات متحده امریکا
    و اینک زمانی هست که چپولان مصدق غشی یان, ملی منقلی یان , جعبه کفش ملیان ,لچکیان ... , مجنون وار پابرهنه دوان دوان جامه بدرند و سراسیمه سر به بیابان بنهند
    14
    28
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    دموکراسی شعار نیست، یک ایدئولوژی است و بنیاد آنرا آزادی احزاب می سازد، مبارزه برای دموکراسی یعنی مبارزه برای آزادی احزاب و حکومت برآمده از همکاری این احزاب، چرا سازمان قجری مجاهدین خلق را کسی نمی پذیرد؟ چون پیش از آنکه رای گیری آزاد بر قرار شود، آنها »ریس جمهور« منتخب در » خیال« خود درست کرده اند. زنده باد دموکراسی و رای مردم ایران
    5
    28
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران

    درود بر شما شاهزاده، کسانی لایق دیگرانی هستند که جای دو نفری که منشور را ترک کردن بخوبی پر خواهند کرد. پیوستن اعضای جدید به منشور ۱ به معنی این خواهد بود که این منشور بر روی فقط اشخاص قرار نگرفته بلکه پایه و اساس محکم و درستی دارد. ۲ افراد و اعضای دیگر منشور میتواند نه فقط در امریکا بلکه در کشورهای دیگر دنیا هم فعالیت پرکار داشته باشند و تا اندازه ای از زحمات شما بکاهند.
    12
    42
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا
    از این دموکراتها آبی برای ملت ایران گرم نشده و نخواهد شد. مخصوصا این چاخان گوی عشق رامبو که سالها بدروغ ادعای شرکت در نبردهای ویتنام را میکرد ولی بعدا ثابت شد همش خواب و خیالات بوده و ایشان تو عمرش ویتنام نبوده.
    5
    21
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    ولش کن - تهران، ایران

    رفته یکم پول گدایی کنه بلکه برای زن و بچش ساعت و لباس مارک دار بخره آخه خانمش ساعت مارک دار دوست داره بیچاره نزدیک تابستان هم هست مسافرت لازمه.
    43
    7
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش

    از عکس بالا معلومه بلومنتال هلیکوپتر را داده بهش وگفته شما تو عالم سیاست دهنت شیر میده . این هلیکوپتر را فعلا ببر خونه باهاش بازی کن هر وقت بزرگ شدی بیا باهم صحبت کنیم .
    34
    8
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان
    چلیپا - مسجدجزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    بد جور دارید میسوزید.
    10
    28
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان
    مشخصه اخبار فعالیتها و دیدارهای متعدد شاهزاده منتخب و لایق مردم ایران بدجور آتش به ماتحت سایبریهای رژیم و پسمانده های مجاهدین میاندازه.
    11
    28
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.