دلیل برگزاری نخستین رژه افتخار رنگین‌کمانی‌های فارسی‌زبان چیست؟

ایران وایر: من، «شایا گلدوست»، زن ترنس و کنشگر جامعه رنگین‌کمانی، هر هفته دوشنبه در اینستاگرام «ایران‌وایر»، با یکی از اعضای جامعه رنگین‌‌کمانی درباره مسایل و مشکلات مربوط به این قشر گفت‌وگو می‌کنم. مهمانان این برنامه، «ارغوان شمس‌آرا»، «سعید قربانی» و «سبحان نو‌فر»، از اعضا هیات‌مدیره کمیسیون «ایران‌پراید» هستند و درباره تاریخچه ماه افتخار و رژه افتخار رنگین‌کمانی‌ها صحبت کرده، و به بررسی اهمیت برگزاری آن برای جامعه رنگین‌کمانی ایرانی می‌پردازیم.

***

ماه ژوئن، ماه افتخار رنگین‌کمانی‌ها است. در این ماه در اکثر نقاط دنیا، جامعه رنگین‌کمانی، کنشگران و فعالان حوزه جنسی و جنسیتی و برابری‌خواهان و حامیان‌ آن‌ها، جشن‌ها، مراسم‌، رژه‌ها و فستیوال‌‌های افتخار متعددی را برگزار می‌کنند. البته این برنامه‌ها در برخی از نقاط دنیا در تاریخ‌های مختلف و ماه‌های دیگر سال برگزار می‌شوند، با این حال، ماه ژوئن به‌عنوان ماه افتخار رنگین‌کمانی‌ها در سراسر دنیا شهرت دارد.

با نزدیک شدن به این ماه، ارغوان شمس‌آرا، سعید قربانی و سبحان نو‌فر، از اعضا هیات‌مدیره کمیسیون جهانی «ایران‌پراید»، که قصد دارند رژه‌ افتخار جامعه رنگین‌کمانی ایرانی و فارسی‌زبان را در چند شهر مختلف دنیا برگزار کنند، بیشتر در این باره توضیح می‌دهند.

در سال ۱۹۶۹، جامعه رنگین‌کمانی آمریکا بسیار تحت فشار نیروهای امنیتی قرار داشت. آن زمان رابطه جنسی رضایتمندانه بین مردان یا بین زنان در همه ایالت‌های آمریکا جز ایلینوی، غیرقانونی بود. افراد همجنسگرا نمی‌توانستند در دولت آمریکا یا ارتش استخدام شوند و افرادی که علنی اعلام می‌کردند همجنسگرا هستند، اجازه کسب‌و‌کار در بسیاری از مشاغل از جمله حقوق و پزشکی را دریافت نمی‌کردند.

قوانین محلی فروش مشروبات الکلی در نیویورک به این صورت بود که دادن مشروب به گی‌ها و لزبین‌ها می‌توانست باعث بسته شدن فروشگاه یا میکده شود، با این توضیح که عامل «بی‌نظمی» است. رقصیدن با یک همجنس هم می‌توانست از دسته جرایم مرتبط با «فحشا» تفسیر شود.

متاسفانه گی‌بارها مورد حمله و خشونت پلیس و نیروهای امنیتی قرار می‌گرفتند و امنیت آن‌ها را به‌خطر می‌انداختند. یکی از معروف‌ترین این بارها، باری به نام «استون وال»، در دهکده «گرینویچ» نیویورک بود که سه حمله پیاپی در یک زمان کوتاه توسط پلیس و نیروهای امنیتی باعث شد تا اعضای جامعه رنگین‌کمانی و حامیان‌شان، به این حملات اعتراض کنند و این اعتراضات به‌سرعت تبدیل به یک جنبشی علیه این خشونت‌ها و تبعیض‌ها شد.

روز ۲۸ژوئن۱۹۶۹، حدود شش مامور پلیس وارد میکده استون وال شدند و نزدیک به ۲۰۰ مشتری از جمله افراد همجنسگرا، ترنسجندر، درگ کویین‌ها و افراد دیگر را از میکده بیرون کردند و به خیابان فرستادند. دقایقی بعد، جمعیت برای تلافی به سوی پلیس‌ها هجوم بردند و آن‌ها هم برای امنیت خود به داخل میکده عقب‌نشینی کردند.

ابتدا به سمت پلیس سکه پرتاب می‌شد، اما به تدریج قطعه‌های پرتاب شده بزرگ و بزرگتر شد و کار به بطری شیشه‌ای و آجر کشید. جنبش حقوق همجنسگرایان در آن شب شروع نشد، اما با اتفاقات ساعات و روزهای بعد از پرتاب اولین سکه، قدرت گرفت.

استون وال، به‌سرعت تبدیل به نماد مقاومت برای حق زندگی برابر جامعه رنگین‌کمانی‌ شد و الهام‌بخش جنبش‌های مشابه در سرتا‌سر دنیا. در ۲۷‌جون۱۹۷۰، اولین رژه افتخار در لس‌آنجلس، شیکاگو و نیویورک برای یادبود استون‌وال برگزار و این موضوع دلیلی شد که این تاریخ و این ماه را، به‌عنوان ماه افتخار برای جامعه رنگین‌کمانی جشن بگیرند و این رژه‌ها نمادی باشد برای اعلام همبستگی و ادامه راه مبارزاتی که از گذشته تا به امروز ادامه داشته‌اند.

در حالی که سرکوب افراد رنگین‌کمانی در برخی از جوامع همچنان ادامه دارد، راهپیمایی افتخار به‌عنوان یک جنبش سیاسی، تلاش خود را برای برابری‌جویی و رفتار عادلانه با این جامعه در سراسر جهان ادامه می‌دهد.

رژه‌های افتخار در اعتراض به محو کردن و فشار برای پنهان شدن شروع، و رفته‌رفته باعث شد تا رنگین‌کمانی‌ها بتوانند به بسیاری از حقوقی که حق طبیعی آن‌ها است، دست پیدا کنند. امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا، این جشن‌ها و رژه‌های افتخار با حمایت دولت‌ها، سیاستمداران و سازمان‌های حقوق‌بشری برگزار می‌شوند تا به همه نشان دهند که دنیا پر است از رنگ‌ها، و انسان‌ها می‌توانند از جنبه‌های مختلفی، از جمله هویت و بیان جنسیتی و جنس و گرایش‌های جنسی، با هم متفاوت باشند.

کمیسیون جهانی ایران‌پراید که مقدمات تشکیل آن هم‌زمان با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ آغاز شد، امسال برای اولین بار در تلاش است تا رژه افتخار رنگین‌کمانی‌های ایرانی و فارسی‌زبان را برگزار کند. در شرایطی که جامعه ایران با تحولات اجتماعی و سیاسی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، حضور جامعه رنگین‌کمانی و تداوم مبارزات آشکار آن‌ها، بیش از پیش دارای اهمیت است.

 این کمیسیون سعی دارد به پیگیری و حمایت از طرح‌های اجتماعی و سیاسی جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌پلاس ایرانی و فارسی‌زبان، و هماهنگی و تعامل بیشتر با سازمان‌ها و کنشگران رنگین‌کمانی کمک کند.

رژه افتخار از آن جهت برای جامعه رنگین‌کمانی ایرانی دارای اهمیت است که اعضای این جامعه، روزانه برای حق حیات خود در حال مبارزه هستند. آن‌ها بیشترین خشونت‌ها و تبعیض‌ها را از خانواده، در جامعه و از سوی قانون متحمل می‌شوند.

روابط جنسی رضایتمندانه بین افراد همجنس در قانون مجازات اسلامی، جرم‌انگاری شده و ممکن است به قیمت جان فرد و اعدام او تمام شود. انگ‌انگاری، بیمار‌پنداری، شکنجه و خشونت با عنوان درمان اصلاحی، تنها گوشه‌ای از تجربه زیسته این انسان‌هاست.

به همین دلیل، باوجودی که امروزه رژه افتخار در بسیاری از کشورها به‌عنوان یک جشن یا فستیوال سالانه برگزار می‌شود، اما برای جامعه رنگین‌کمانی ایرانی همچنان نماد مبارزه برای رسیدن به حق زندگی برابر است.

پیش‌بینی می‌شود که این رژه‌های افتخار با استقبال جامعه رنگین‌کمانی ایرانی و افراد فارسی‌زبانی که در شهر‌های لس‌آنجلس، آمستردام، تورنتو، ونکوور و پاریس هستند، روبه‌رو شوند.

این کمیسیون در تلاش است تا علاوه‌بر برپایی رژه افتخاری شاد همراه با نمادهای ایرانی، صدای اعتراض مردم ایران و جامعه رنگین‌کمانی ایرانی را نیز به گوش جامعه جهانی و رسانه‌های بین‌المللی، و همچنین سازمان‌های حقوق‌بشری برساند. شعار «زن، زندگی، آزادی»، یکی از شعارهایی است که امسال در رژه افتخار بر آن تاکید می‌شود.

علاوه‌بر این، جلب توجه دولت‌ها و سازمان‌های حقوق‌بشری و فعال در زمینه حقوق پناهجویان و پناهندگان نیز از دیگر اهدافی است که در رژه‌ افتخار امسال، مخصوصا در شهرهای تورنتو و ونکوور کانادا بر آن تاکید می‌شود. پناهجویان و پناهندگان رنگین‌کمانی، سال‌هاست در کشورهایی مانند ترکیه، در انتظار رسیدن به مقصدی امن و آرام هستند.

لذا کمیسیون جهانی ایران‌پراید، از تمام افراد و گروه‌های جامعه رنگین‌کمانی دعوت به همکاری کرده و بر حضور آن‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رژه افتخار امسال، برای رسیدن به آزادی، با امید روزی که اولین رژه افتخار رنگین‌کمانی‌ها در خاک ایران برگزار شود، تاکید می‌کند.
+38
رأی دهید
-49

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان

    انحطاط کامل انسانیت ، جامعه و خانواده در غرب که میخواهند فرهنگ را نابود کنند. با همین دست فرمون به قعر چاه ....سرازیر خواهند شد.ا....، ننگ بر یک چنین راهپیمایی....
    78
    42
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    ایران و ایرانی فقط اینو کم داشت تا حماقت و بی فرهنگیشو به همه ثابت کنه. علی و تخمه ترکه علی و علی پرستی و امام زاده قلقلی و شمس الدین و زین الدین انام راده بیغیرت تا بادمجان ولایت مدار و امام خیالی زمان و خمینی در ماه و یا علی گفتن خامنه ای وقتی ننش سیفون کشید و محمد رضا شاه که می‌گفتند گور بسته رضا عرب است رسیدن به مریم چهار چشم و مسعود بعثی. بعد مقدسها شدن حامد پی اس اکرایینی و مسیح صیِغه و اسلامیست سکولارهای مدل ۲۰۲۲ .حالا ته قصه رسیدن به سقوط و انحطاط اخلاقی تا بینهایت زیر صفر.که چی را ثابت کنند ؛ ما سیعه جعفزی ۱۳ الاغی(بلانسبت الاغ) فرزندان کوروش و داریوش اریایی علی پرستیم. حقتون فقط اخوند و گشت ارشاد است
    52
    38
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

    اینا کاره صعیونیسته.اونها جهان وطن هستن.جهان وطن ینی بیوطن.وطن براشون فقط پوله که درمیارن.حتاازگی ولزبیان بودن.اینکه میگن شاه بیغیرت بودینی بیوطن بود.غیرت اگع ازجامعهیی رفت خانواده هم ازبین میره.گی ولزبین میشن خنواده.یه سگ وگربه هم بجا بچه نگرمیدارن.پیرم شدن میفتن گوشع خونه سلمندان.تکو تنها.یکنفرم یادنمیکنه.قبرم ندارن.نفهم وبیوطن بدنیامیان نفهم وبیوطن میمیرن.
    56
    26
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    من از فرمایشات شما بصورت مستقیم حمایت نمیکنم چون برخی از مردم فقط دنبال مد هستند و بدبختانه مکالمه اجتماعی اینروزها یعنی لایک و دیسلایک و جامعه دوقطبی. ولی یک سوال از مخالفین شما دارم امیدوارم دانش لازم را داشته باشند مرا راهنمایی کنند. در خواست من این است تنها یک مقاله علمی از یک مرجع علمی و با گروه آزمایشی مشخص و پیر مچینگ در مورد صحت اینکه این رفتار یک رابطه ژنی یا اجتماعی یا محیطی مشخص دارد نشان دهید. اگر دادید من میگویم این دوست عزیز میلاد غلط میگوید که تازه اگر هم بر فرض بگوید حق انسانی ایشان است و بلایی سر کسی نیاورده و مستحق مخالفت نیست.
    20
    13
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    سوال از عزیزان موافق فرق بین Sex و Gender چیه؟ چرا این افراد بیشتر جوان هستند؟ چرا لیست LGBTQ. هی بزرگتر میشود؟ چرا در جوامعی که آزادی جنسی وجود دارد و بدوی هستند نه مذهب و نه تابو وجود ندارد این چیزها وجود ندارند؟ چرا نوعی ژن مسئول این رفتار نیست اما در مورد اختلال شخصیت و شیزوفرنی ژن مربوط داریم؟ چرا تعداد مذکر‌هایی که ادعای زن بودن میکنند بیشتر است؟ چرا بیماری‌های مقاربتی در این افراد بیشتر است؟ چرا سپردن کودکان به این افراد که اکثریت نیستند کار درستی برای ایجاد توازن اجتماعی است؟ چرا سرعت و تعداد این افراد در جامعه‌هایی که تابو دار نیستند و سالهاست این قوانین را گذرانده‌اند بیکباره بیشتر شده؟ چرا افراد خردسال که نه جنسیت میفهند، نه سیاست نه مذهب در کودکی همچین رفتاری از خود نشان نمیدادند که ما حداقل در ۲۰ درصد دوستان خود ببینیم؟ چرا این یقین به جنس غیر خود بودن و از این قبیل بعد از بلوغ و رفتار جنسی اتفاق میفتد و نه در پیش از آن حال آنکه بسیاری از پسران و دختران قبل از آن به جنسیت خود و والدین تا حدی یقین دارند؟
    20
    20
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    امید پیروزی ولی اگر انتقادی به جامعه رنگین کمان ایرانی است موضع سیاسی آن‌ها است. دگر باشان جنسی ایرانی در زمان شاه دست کم از نظر قانونی آزاد بودند .در شهر‌ها بزرگ به راحتی زدنگی و آزادی خود را داشتند. پس چرا ایشون موضع سیاسی نمی گیرند ؟ اکثریت شخصیت ها دگر باش جنسی ایرانی تمایل ۵۷ اتی دارد. مگر سرکوب تمایل جنسی نتیجه مستقیم قانون اسلام و ۵۷ نیست ؟ هرچند که اسلام مستقیم دگر باش را ممنوع نکرده. فقط می گوید صبر کنید تا به بهشت بروید. هرچند که این توصیه شامل طلبه حوزه مثل ضد بشر نمی شود. صبر کردن فقط برا مردم عادی است.تازه همجنس بازی هم نیست .پدوفیلی است. گذشته از این دگر باشی جنسی قسمت از مشگل‌ها جامعه ما است ولی مشگل اصلی نیست. اگر همیشه خود را به جلو بیاندازند "تظاهرات برلین" و چنین رفتار که انگار در ایران همه چیز درست است به جز دگرباش جنسی . انحراف جنبش ضد ملا ایران است.
    20
    12
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    ادامه : انحراف جنبش رنگین کمان در اروپا داریم می بینیم که مردمی که دگر باش نیستند و اکثریت هم هستند. زیاد راضی نیستند که درگرباش جنسی اینقدر فضا دارد. امروز روز مادر است. آنقدر جامعه رنگین کمان آلمان قدرت گرفته یا دست کم لابی در تلوزیون و روزنامه‌ها دارد.که در کودکستان‌ها یا مدارس آموزگار‌ها دیگر هدیه با کودکان درست نمی کنند. این تفکر را راه انداخته. تبریک روز مادر تبعیض به جامعه رنگین کمان است. یا ما دیگر در نامه رسمی اجازه نوشتن آقا یا خانم را نداریم.چون توهین به جنس سوم است این زورگوهی به اکثریت است. دقیق مثل چند میلیون ۵۷ اتی و ایران. وگرنه چیزی که این میلاد2020 می گوید. زیاد جدی نگیرید .فیلم کارتون عصر حجر یادتان می یاد ؟ ایشون Fred دولت امام زمان هستند
    19
    14
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    چلیپا - مسجدجزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    جهان وطن چیه بفرمایید کولی .یکی پدرش از زنگواره اون یکی ننش از حبشه،چهر قوزستان در مراسم کلاه برداری به هم رسیدن رمانی پس افتادن و للیتان بزرگ شدن و اوار بر سر خاورمیانه شدن
    4
    9
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    ضد بشر این نوشته بنده چنان سانسور شد. که خودم هم درک نکردم چی نوشتم. کوشش دوباره به زبان مخفی. "ما. " ل بسیجی یک تکه گوشت هم نیست. جگر فروش محترم می گوید بناگوش .یعنی گوشت زاید. اگر خدا محترم اسلام چیزی به بسیج محترم هدیه می دهد. نباید زیاد قمپز در کنید. با آن نمی شود شاخ غول را شکاند. یک چیز دیگر هم گفتم .این بار رسمی. قابله هنگام تولد امت شیخ محکم با دست به کمر بچه می زند. امید دارد با افتادن و جدا شدن یک قطعه بدن IQ سایبری بالا رود. به اندازه کافی با ادب بود؟ این فحاشی که مستبدین آزادی خواه ۵۷ اتی می کنند. در مقایسه بنده حقیر مادر ترزا هستم. فحش رکیک به خانم پهلوی را فراموش کرده ؟
    14
    7
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    هر نظم و اجتماعی که حقوق شهروندی انسانها را نادیده بگیرد، در تضاد با ابتدایی ترین اصول وحقوق مردمی است. در بسیاری از کشورها بویژه دین زده، دگرباشان جنسی سرکوب و تحقیر و اعدام میشوند. ج.ا. در راس به بدترین شکل با(LGBTI) ها برخورد میکند. متاسفانه نقش دین که سرچشمه گرفتاری ها برای بشری است، در پیوند با افکار بسیاری از اشخاص بر علیه دگرباشان رقم خورده است. تلخی ماجرا در اینجاست که طیف وسیعی از افراد به اصطلاح آگاه یا جناح های سیاسی کشورمان در بینش با دگرباشان متحد ج.ا. هستند. کما اینکه قشر بزرگی از سلطنت طلب ها، همردیف با نیروهای سرکوب ج.ا. در موضع ضدیت با دگرباشان کارنامه سیاهی دارند. که در اینجا از زرتشت بلوف خودمان و ملا نقطه ای میتوان نام برد.🌈🌈
    13
    15
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    وقتی سه یا 4 تا کتمنت بالا را خواندم واقعا از چنین افکار مرتجع ایرانی مایوس شدم وقتی نام ایران در کنار پورن سکس یا تجزیه طلبی و امثالهم میاد رگ غیرت ایرانیان بالا میزنه اما خودشان در اروپا به تماشای کارنوالهای رنگین کمام برزیلی و آرژانتینی مینشینند و آب از لب و لوچه شان سرازیز میشه اما وقتی نام ایران در کنار این کارنوالها میاد یهویی غیرتی میشن که فرهنگشان نابود میشه نه عزیزان فرهنگ کشور سالهاست با شیوه مسموم اسلام نابود شده است و شما به اصطلاح غیرتی ها حاصل همان فرهنک پست و مسموم اسلامی هستید کلا انسان آزاد افریده شده و آزاد است هرطور که بخواهد زندگی کند بخواهد لخت بگردد یا همجنسگرا باشد وغیره به خودش مربوط است چرا ازاینکه هموطنمان همجنسگراست ناراحت بشویم
    7
    19
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ابن ملجم(ع) - مونیخ، آلمان
    امیده ترشیده نادان احتمالآ ابروهاش و کمون کرده و با رژ صورتی و مینی ژوپ تو صف اوله،فورا بک پادکست تو یوتیوب میگه با جان کورشم خواهر عقیدای سیاسی بسیج خوهاران
    9
    3
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ابن ملجم(ع) - مونیخ، آلمان
    --خواهران مجوز داده بود برای شرکتم
    7
    3
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    romano - تهران، ایران
    1:مقاله علمی یکی کافی است. راه دور هم نباید بری. یک بار پیراهن خود را در بیار و از خودت بپرس. این پستان مرد کارش چیست ؟ چرا یک مرد پستان دارد ؟ کاربرد این قسمت بدن در مرد چیست ؟ هیچی. جهش می دانی چیست ؟ با وجود اینکه کرومزوم از روز اول جنس را مشخص کرده.YX / XX ولی همه ما در نطفه اولیه هم ژن زنانه دادریم.هم ژن مردانه. بعضی از این ژن‌ها که عامل درست کردن پستان هستند .تا دم مرگ دنبال ما با ما هستند .مثلا داشتن پستان. این جهش در رحم مادر هم وجود دارد. هیچ پاسخ پزشگی یا علمی هم وجود ندارد. می گویند متاسیون . پرش. بدون متاسیون ما امروز وجود نداشتیم. از تک سلولی شروع شد. ۱.۵ میلیارد سال پیش و بدون هیچ دلیل خود. را تقسیم کردند. این پرش‌ها منشا زندگی هستند. نتیجه که ما این همه خزنده. چرنده داریم. در رحم مادر این اتفاق می افتد. در سه ماه اول . ژن زن و مرد مساوی هستند. پرش ژن از ماه سوم شروع میشود.ژن زنی به مردی غلبه می کند یا بر عکس .ولی این به این معنا نیست که ژن مخالف به طور کامل از بین می رود. "مثال داشتن پستان در مرد" .
    12
    9
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    romano - تهران، ایران
    2:این جهش همیشه و تا آبد مثل هم نیست. ژن هم که پرش نکند. نکند. زندگی وجود ندارد. در نطفه آغاز هم در بعضی از کودکان. ژن ساخت آلت تناسلی مردانه است ولی هورمون زنانه در بدن بیشتر است. نه مریض هستند .نه فاسد نه چیز دیگر. در کالبد دیگری هستند. هورمون یک چیز دیگر. اگر قضاوت شما در باره یک کسی بر مبنا هورمون و جهش باشد. پس باید هر انسان موطلاهی یا چشم سبز را در ایران به قتل رسانیم. هرگز از خود پرسیده. چرا یکی موطلاهی دارد دیگری سیاه؟ چرا در یک خانوده همه چشم سیاه و موی سیاه درند ولی یکی چشم سبز و رنگ موی دیگر؟ زن در بدن مرد یا مرد در بدن زن. چون تکامل قانون خود را دارد و هرگز بر مبنا عقیده و شیوه فکری ما عمل نمی کند. عجیب اینکه این موقع صدای چپی‌ها این سایت در نمی یاد ؟ که این همه توهین به دگرباش می شود ؟.من که دلیل آن را می دانم .شما چی؟
    13
    11
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    باز تو مثل ....ناغافل پیدا شودی ؟ با تو حرف زدم ؟ به کجا شما بر خورد؟ اخر....هنوز دری وری که می نویسد. طعنه به پرون مرد مرموز در در بار شاه می زنید. فعلا اینجا پیرهان عثمان بلند می کنی؟ برو .... برو با ضد بشر موس موس کن
    7
    4
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    خانمها و آقایان؛ قسم روباه را باور کنیم یا دم خروس را؟ دوستمان آقای زرتشت که در راس ضد دگرباشان هستند, حالا هم طلبکار هم شده اند. توجه شما را به یکی نوشته های آقای زرتشت جلب می کنم. ایشان به خاطری دلخوری از آقای اسماعیلیون در راه پیمایی برلین که چرا میکروفون را به دگرباشان داده ولی به آقای پهلوی خیر. زرتشت اینطورمی نویسد؛ نمی‌‌شود مدعی دمکراسی بود ولی چیزی نزدیک ۳۰ درصد شرکت کنندگان را نادیده گرفت ولی تریبون سخنرانی به سه گروه [همجنس باز] داد که با هم ۳ درصد هم نمی‌‌شوند.‌ پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ -
    7
    7
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    خانمها و آقایان؛ کامنت اعتراضی بنده به آقای زرتشت بخاطر توهین به دگرباشان در تاریخ‌ پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶.----- آقای زرتشت؛ دیدگاه شما جایش محفوظ و محترم! بنده هیچگونه اظهار نظری در بینش سیاسی شما نمیکنم. فقط از لحاظ عرف اجتماعی و دیدگاه شهروندی نمیتوانم به خود بقبولانم که شما مدعی سلطنت وگزینه برتر هستید ; اینگونه مرزهای بی بصیرتی را می پیمایید و همزمان و حداقل به دو قشر توهین می فرمایید.۱- امام جمعه دین زده به انسانهای دگر باش و همجنسگرا توهین و تحقیر می کند و می گوید همجنس باز! شما هم میگویید همجنس باز! . ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ -
    8
    6
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    خانمها و آقایان؛ شیخ احمد خاتمی و رییسی هر وقت بخواهند دگرباشان را مورد حمله قرار بدهند می گویند؛ ( همجنس باز)! دقیقاً آقای زرتشت هم از همین لقب تحقیر آمیز استفاده میکند. بنده هیچ تفاوتی بین ایشان و آخوند نمی بینم. امیدوارم نظر ضد دگرباشانه زرتشت موضع سلطنت طلبها نباشد.با درود به دگرباشان کشورم🏳️‍🌈
    9
    8
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    چرا اینقدر خجالتی ؟ خوب با همان اسم پیرزن بیا. پرونده هم که برای همه داری. برا هر کدام ما یک پرونده باز کرده کی‌ چه زمانی چی‌ گفت؟ جالب این است که زد و خورد بنده با پیرزن است .شما فاکت‌ها را از اکونت پیرزن بیرون می‌‌کشید .یادتان رفته با کدام اسم اینجا هستی؟ چقدر شما سایبری‌ها هالو هستید.از هل حلیم پرت می‌‌شوید توی دیگ. خوب بقیه چی‌؟ ضد بشر چه موقع به صحنه مبارزه خواهد آمد؟ ضمنا همجنس باز توهین نیست. ترجمه مستقیم کلمه GAY است. همان کمیته LGBTI که یعنی‌ دفاع می‌‌کنی‌ ،هنوز اساسنامه بیرون نداده که کلمه باید حذف شود یا خیر. با چه هالو‌ها در افتاده .برو چند عدد کمکی بیار . با این شیون کشیدن آب مقدس بر سر شما ریخته نمی‌‌شود. دیگر چه در چنته دارید ؟ این همه دل نازک پیرزن ؟
    7
    7
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    زرتشت بلوف: در یک جمله شهامت داشته باش و بگوه: به جامعهLGBT ها گفتی: هم جنس باز یا نه؟ اگر بنیه پذیرش اشتباه و پوزش از این افراد را نداری حداقل 🤐.
    8
    5
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    آقای زرتشت؛ جنابعالی هر وقت هوا را پس می بینید فوراً دست به افترا و هوچی گری می زنید.مگر برایتان ننوشتم که این جوابیه من به شماست? حالا مجدداً برایتان می فرستم. اتفاقاً پیرزن هیچ کامنتی در این بحث نگذاشته است.همه دوستان می توانند نگاه بکنند/////--------. zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان-----------. 1: برای همه مشخص شده که تنها آلترناتیو است .برای حامد اسماعیلیون متاسف هستم که قادر نشد از روی سایه خود بپرد. با وجود تجربه سخت برلین. می‌‌بینیم که حتا قسمتی‌ از خانواده‌ها قربانی هواپیما اکراین هم پشتیبانی خود اعلام کردند. .دو هفته بعد تظاهرات برلین همین جا نوشتم. خطای بزرگ سیاسی. نمی‌‌شود مدعی دمکراسی بود ولی چیزی نزدیک ۳۰ درصد شرکت کنندگان را نادیده گرفت ولی تریبون سخنرانی به سه گروه همجنس باز داد که با هم ۳ درصد هم نمی‌‌شوند.‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
    2
    7
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    چقدر تند و تند اسم عوض می‌‌کنی‌ ؟ هالو اره گفتم همجنس باز. GAY= همجنس باز یا LGTB=Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender . خودشان می‌‌گویند ما gay هستیم تو شدی کاسه از آش داغتر . به روی چشم اگر روزی گفتند دیگر کلمه gay استفاده نکند من هم استفاده نمی‌‌کنم تا به آن روز کوشش کن در روی پهلو نخوابی. امکان دارد مغز نخودی قل بخورد و از گوش بیرون بیاد. خوب ضد بشر کجاست ؟ بلوچ که آمد. تو هم که ظهور کردی ؟ اون بالا سایت را نگاه کن سمت راست.نوشته خروج بزن و برو بیرون. دوباره با اسم ضد بشر بیا داخل. قاطی نکن.
    3
    4
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    این هم جواب اعتراضی بنده به شما٬٬٬٬٬٬٬٬٬بلوچ اسلو - اسلو، نروژ٬٬٬٬٬٬٬٬٬. zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان٬٬٬٬٬٬٬٬٬٬٬٬. آقای زرتشت؛ دیدگاه شما جایش محفوظ و محترم! بنده هیچگونه اظهار نظری در بینش سیاسی شما نمیکنم. فقط از لحاظ عرف اجتماعی و دیدگاه شهروندی نمیتوانم به خود بقبولانم که شما مدعی سلطنت وگزینه برتر هستید ; اینگونه مرزهای بی بصیرتی را می پیمایید و همزمان و حداقل به دو قشر توهین می فرمایید.۱- امام جمعه دین زده به انسانهای دگر باش و همجنسگرا توهین و تحقیر می کند و می گوید همجنس باز! شما هم میگویید همجنس باز!‌ پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
    3
    4
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    اقای زرتشت؛ تمام حرفهایم را برایت مستند فرستادم.حالا چه می فرمایید? همه دوستان میتوانند مشاهده بفرمایند که بنده از چه اکانتی این نوشته ها در آورده ام.جانت جور
    4
    4
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    آقای زرتشت: بنده با دگرباشان رفت و آمد دارم و به کلوب و راهپیمایی آنها هم میروم ..Gay به معنی همجنسگراست. نه همجنسباز!. همجنسباز کلمه ایه که به جز بار منفی هیچی ندارد, و تو انگلیسی هم معادلی برایش پیدا نمیشود. تاکید میکنم همانطور که یک امام جمعه و حزب الهی به دگرباشان حمله میکند و می گوید همجنس باز. شما هم می گویید همجنس باز.فرق شما در چیست? لطفا مرام و درستی را لگدمال نکنید!
    4
    3
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    زرتشت بلوف: بی تردید تو نماد یک سلطنت طلب واقعی هستی. درماندگی کلک و نیرنگ و سفسطه از فرقه شما می بارد. حداقل با این اوباش بازی هایت کمی به حرفهای رضا پهلوی گوش بکن، و برایش بی آبرویی نخر! گیج علی: تو نمیدانی امروز چه روزی هست، باز تو بحث علمی برای دگرباشان میکنی؟ تویی که هنوز در حد اکابر مینویسی گیج و مَشنگ هستی. تویی که فقط بلد هستی که برچسب بزنی. برو از سن و سالت خجالت بکش. چرا از عقل نداشته ات کمی کار نمی کشی؟ تو نا آگاهانه عملکردت در خدمت به رژیم ملایی هست. همین شما اوباشان باعث شدید که همه از پهلوی فراربکنند. در وجود افرادی مثل تو در ذاتشان یک نیمچه دیکتاتور خودشیفته قرار گرفته است. اشتباه یا پوزش در کلاس شما نیست. برو دروغ زیادی نخور!
    4
    0
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    بلوچ :اگر من درک کردم که شما چرا اینقدر مته به خشخاش می‌‌گذارید ؟ بعد هم مدعی که من هوچی گری می‌‌کنم .چه کسی‌ اینجا هوچی گری می‌‌کند؟ تمام نوشته‌ها را بخوان.اون قسمتی که پاسخ به آقا romano که دلیل منطقی‌ برای همجنس بازی می‌‌خواست. اصلا خواندی ؟ یا اینکه اسم من را که می‌‌بیند انگار آتش به آنجا محترم زده ؟ فکر می‌‌کنی‌ اگر من از همجنس گرایان متنفر باشم از تو یا پیرزن ترس دارم که عقیده خود را بگم ؟ هوچی گری از این بیشتر که با تمام لشگر کوشش به زور به من بر چسب ضد همجنس گرا بزنی‌.منطق شما : من در باره تظاهرات برلین این چیز را نوشتم. مگر حاشا کردم و مدعی نگفتم؟ فرق لابی و سیاست همجنس گراهی و نفرت از همجنس گراهی را می‌‌دانی‌؟ شما می‌‌توانید مخالف لابی همجنس بازی باشید ولی مخالفت یا نفرت نداشته باشید. این دو چیز متفاوت است. دلیل آن را هم نوشتم .اصلا خواندی ؟ مثال تبریک گفتن روز مادر یا اجازه نداشتن که بنویسیم آقا یا خانم محترم در نامه رسمی. این چه ربطی‌ با ضدیت با همجنسگراهی دارد؟ در تظاهرات برلین هم همین چیز را گفتم. بیش از نیمی از طرفدار‌ها رضا پهلوی بودند.
    3
    3
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    2 بیش از نیمی از طرفدار‌ها رضا پهلوی بودند. بیش از نیم درصد شرکت کننده‌ها همجنسباز و همجنس گرا یا دگرباش بودند. سه نماینده در تریبون سخن دارند ولی ۴۰ درصد اجازه ندارند. شما که اینقدر سنگ دمکراسی بر سینه می‌‌زنید.باید اولین نفر باشید که صدا شما در بیاد. تازه مگر اسماعیلیون خودش یک هفته بعد از برلین اعلام نکرد .اشتباهات انجام شد. امید وارم بار تکرار نشود. اصلا درک کردی منظور او چه بود. ?بجای این کار چکار می‌‌کنید. ؟ چرا تو می‌‌گی همجنس باز بگو همنجسگرا. علم حسین بلند می‌‌کنی‌ .پیش می‌‌گیری تا پس نیفتی. مظلوم نماهی. من با همجنس بازان رفت و آمد دارم خوب به من چه مربوط؟ زندگی‌ خصوصی شما چه ربطی به من دارد؟ از هر کلمه از هر جمله استفاده و سفسطه . چیزی به هم ربط می‌‌دی که اصلا ربطی‌ به هم ندارند. به خاطر چی‌؟ قادر نیستی‌ تفاوت مخالفت بین لابی همجنسگراهی و خود بودن را "فیزیکی‌" تشخیص دهی‌. اگر مخالف کلمه همجنس باز هستی‌ خوب دلیل را بگو دیگر نمی‌‌گم ولی‌ فرصت طلبی نکن .نه تو مخالف همجنسگرا هستی.
    3
    0
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    3:.نه تو مخالف همجنسگرا هستی. مگر من مریض هستم . دو ساعت سر منبر بروم و با دلیل علمی‌ به به این ثابت کنم. همجنس بازی یکی‌ از عادیترین اساسات بدن انسان است ولی هم زمان هم متنفر باشم. عقیده دارم آنجا محترم می‌‌سوزد.قادر نیستید توزیع دهید چرا ؟ مته به خشخاش یا مظلوم نشان دادن بله من رابطه دارم. بجای گیر دان به کلمه گیر بده به کسانی که مخالف هستند نفرت دارند. طرف روز روشن دارد شدید‌ترین فحش‌ها در همین سایت به همجنسبازان می‌‌دهد. صدایت در نمی‌‌یاد .ولی مثل کنه چسبیده به کسی‌ که با تمام قوا کوشش به مریدان ریش ثابت کند. خفه.۵۷ اتی دیگر مستبدین آزادی خواه
    5
    0
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    بلوچ:همین جمله ."من با همجنس باز یا همجنسگرا رابطه دارم" تا چه اندازه ضعیف و بدون منطق هستی. هنوز درک نکردی که اساس خصوصی در فرهنگ سخن جاهی ندارد. کسی‌ که بااحساس سخن قادر نیست نقطه نظر خود منطقی‌ توضیع دهد. با نشان دادن عقیده خصوصی با انگشت سبابه به دیگران نشان و چماق اخلاق را بلند می‌‌کنی‌. احساس ذهنی‌ و از هر منطق فرار می‌‌کند کسی‌ نمی‌‌تواند استدلال‌ها شما را رد می‌‌کند.اصلا هدف شما دفاع از همجنسگران نیست این کینه ۵۷ است .که یکی‌ در مقابل شما قد بلند کرده تاریخ آلوده شما را می‌‌شناسد و هر روز آینه را در جلو شما می‌‌گذارد. یک آدم منطقی‌ تمام نظریه یک کسی‌ را می‌‌خواند .نقطه نظر را درک می‌‌کند. و بر مبنا آن نظر خود را می‌‌گوید. من از پیرزن متنفر هستم ولی ایشون هم یک جمله در این مورد نوشتند. پاسخ دادم؟ شما بیشتر آلرژیک دارید.درک می‌‌کنم. آسان نیست هر روز آینه را در مقابل شما می‌‌گذارم.اینقدر هم قمپز در نکن. بله همه ما پاراده امستردام را می‌‌شناسیم.همه هم دست کم یک بار رفته و دیده. و در کافه آمستردام هم هش تجربه کرده. عادی‌ترین چیز است. با این قمپز در کردن امتیاز شامل شما
    6
    1
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    در عجبم که چرا هم جنس گرایی برای عده ایی حق و حقوق خاص باید ایجاد کند! آیا اقلیت طرفدار رابطه جنسی با محارم (والدین و خواهر و برادر) هم باید مدعی حق و حقوق خاص باشند؟ا شاید آن ها هم باید رژه افتخار راه بیندازند و برای آزادانه اعلام کردن اعمالشان کمپین راه بیندازند!! آزادی آزادی است دیگه آنها هم میتوانند مدعی شوند برای دیگران مزاحمت ایجاد نمیکنند و سرشان به کار خودشان است!!
    8
    1
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ۱-آقای زرتشت؛ وقتی که بنده به شما میگویم دست از هوچی گری بردار یعنی واقعیت را بپذیر. سفسطه نکن. تهمت نزن! ۱ - مگر نگفتی که از اکانت دیگری پرونده شما در آوردم? برایت ثابت نکردم ?چرا حالا ساکت شدی? ۲- این بحث کپی شده و تکرای نا خوانای شما در باره دگرباشان, برای فرار به جلو است.۳-وقتی که میگویم با دگرباشان رفت و آمد دارم یعنی بر خلاف شما میدانم, که همجنس باز گفتن یعنی تحقیر دگرباشان. مثل جنابعالی و آخوندها آنها را تحقیر نمیکنم. ۴-آیا اگر بنده چون شما مقابله به مثل بکنم و جواب این حرف بیشعوری وبی نزاکتی اتان(آنجای محترم میسوزد) را چون خودتان بدهم برایتان مناسب است?
    0
    0
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ۲-) ۵-بنده به شما گیر داده ام چون حریف می طلبیدی! چون خودشیفته هستی! چون شما شاه پرستان پر ادعا هستید. چون هرکس نگوید جاوید شاه بهش فحاشی و حمله میکنید. سر و صداها و دخالتهای همین شما بوقچی ها، جنبش زن وزندگی آزادی را خاموش کرد. ۶-مگردنبال حریف نمی گشتی بنده هم آمدم با فاکت جوابتان را دادم. دستت را رو کردم که چه در سر داری ! جانت جور
    0
    0
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    حق و حقوق خاص نمی‌‌خواهند. مثل من و شما هستند همان حقوقی که من و شما داریم آنها هم می‌‌خواهند. توهین نکنیم. در شغل تبعیض ایجاد نکنیم. مثل انسان با آنها رفتار کنیم. از کلمه Gay به عنوان توهین استفاده نکنیم. درخواست زیاد نیست. من و شما باید یاد بگیریم، "اقلیت طرفدار رابطه جنسی با محارم " ادبیات حوزه است. هیچ کسی‌ خواهان رابطه به قول شما با محارم نیست . من نمی‌‌دانم .چیز خودشان است .دوست دارند با شاه .دوست ندارند با گدا. به من و شما چه ربطی‌ دارد ؟ تا زمانی که رابطه جنسی‌ آن‌ها به من و شما و کودکان صدمه نزند .تصمیم خودشان است.فکر نمی‌‌کنم. همه در روی پیشانی هک کرده.‌های الناس من Gay هستم و می‌‌خام وسط خیابان در جلو چشم همه سکس داشته باشم
    0
    0
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    romano - تهران، ایران
    اشتباه میکنی!! بعضی ها شیمیل بدنیا می آیند یعنی ظاهرا طرف جنسیت مذکر داره برای اینکه دارای آلت تناسلی نرینه است ولی در درون تخمدان مادینه داره !! تمایلات جنسی این گونه افراد اکتسابی یا انتخابی نیست ولی هستند کسانی که از شدت فشار ممکن که به همجنس خودشان گیر بدهند مثلا لواط کاران اینگونه هستند بعضی ها حتی با حیوانات هم جماع میکنند این افراد اگرچه زیاد هستند ولی مثل کسانی که اینگونه بدنیا می آیند نیستند
    3
    0
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    ۱-هموطن: به نظر بنده شعارها و متینگ ها و خواسته در هر جامعه ای فرق میکنند. شعار دگرباش درکشور آزاد با شعار دگرباش کشور خودمان متفاوت است. خواسته دگرباشان ما این است که ما هم انسانیم چون شما. ما را نکشید. سرکوب و تحقیر نکنید. اجازه کار به ما بدهید. مورد تحقیر و توهین سرزنش ومتلک پرانی قرارندهید. در کانال های رسمی یا تریبون امام جمعه ها به ما حمله نکنید. در جاهای غیررسمی (چون آقای زرتشت) ما را سرزنش و از الفاظ با بار منفی استفاد نکنید. بنده این دلخوری آقای زرتشت ازدگرباشان را درک میکنم. که چرا شخص معبود ایشان در تجمع برلین, نتوانسته از میکروفون استفاده بکند، ولی دگرباشان توانسته اند! متاسفانه شخصیت دوگانه ایشان مثل یک کودک می ماند. اگر به من آبنبات بدهی عموی خوبی هستی اگر نه بد هستی.
    0
    0
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ۲- راجع ازدواج با محارم خدمتتان عرض بکنم, که در جوامع خودمان همگی بنوعی با محارم ازدواج می کنیم. ازدواج با دختر عمو. پسرعمو. دختر دایی و پسر دایی در بسیاری از کشورها عملی بد و ممنوع هست. چون اینگونه افراد برادر خواهر محسوب میشوند.از لحاظ پزشکی ممنوع و اجتماعی جرم محسوب میشود. در صورتیکه اینگونه ازدواجها برای خودمان در آسمانها نوشته شده است.باید باور داشته باشیم که انسانها را براساس رنگ و قومیت و مذهب و جنسیت و غیره نباید تقسیم کرد. متاسفانه قشر مدعی شاه پرست بیشترین تحقیرها و توهین ها را تحت سوء استفاده از متلک پرانی جنسیتی, به مخاطبان مخالف خود میکنند. چاره ای نیست خودباوری و موضع طلبکارانه این قشر پر مدعا را باید تحمل کرد. با احترام جانت جور
    1
    0
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    شاه پرستی عیب نیست ولی زر زیادی زدن خیلی عیب است!! طرف میگه همجنس باز توهین به دگرباشان است!! آخه گاگول تو هنوز نمیدنی همجنسباز فرق داره با دگرباش!!
    6
    0
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر ___دیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟ مَشنگ خان ٭نمدنی٭ یعنی چه؟ اگر خواستی عامیانه بنویسی ٭نمیدونی٭ هست نه ٭نمدنی٭😝! دیدی ملا نقطه ای هر وقت در بحث کم می آوردی به ر و ژ گیر میدادی؟ بعد خودت مینویسی ٭نمدنی٭. ببین مته به خشخاش زدن بعضی وقتها خجالتی می آورد. البته اگرکسی بداند خجالتی یعنی چه!
    1
    0
    ‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    منظور این است که هر کس هر گرایش جنسی دارد به خودش و شریک جنسی اش مربوط است! و این که گرایش جنسی آدم‌ها باید در حوزه خصوصی زندگی آدم‌ها باقی بماند، برگزاری رژه افتخار و سعی در ترویج این گرایش ها به عنوان یک ارزش اجتماعی از نظر من به همان اندازه غیر منطقی است که اگر دیگر باشان با سایر گرایش ها هم بخواهند همین روش را دنبال کنند. ایراد شما به بکار بردن عبارت “محارم” و زدن اتیکت “ادبیات حوزوی” هم نوعی اتهام زنی است! که جای استدلال درست برای رد منظور من را نمیگیرد!
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    مخالف اعدام و تحقیر به هر دلیلی هستم، و همینطور مخالف جار زدن و تبلیغ و ترویج گرایش های جنسی دگرباشی از هر نوع!
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    نظر جنابعالی محترم ; ایام بکام و جانت جور.
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    اول برو یک عینک ته استکانی واسه او چشم کورت بگیر بعد بیا از من ایراد بگیر گاگول جان (نمیدنی) نوشتم نه (نمدنی) !! بیسواد که هستی کور هم شدی؟ 🤣😂
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    خب درست! چرا ٭نمیدنی٭ نوشتی؟ ببین: یک جو صداقت و شهامت می خواهد که قبول کنی، اشتباه تایپی برای همه پیش مییاد. تمام
    1
    0
    ‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.