نامه قابل تامل یک یهودی ایرانی تبار آمریکایی به حامد اسماعیلیون

جرج هارونیان ، ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
آقای اسماعیلیون!

همچون شما زاده ایران‌ام و مانند شما زادگاه‌م و مردم ایران را دوست دارم. مانند میلیون‌ها ایرانی دیگر خواستار براندازی رژیم جمهوری اسلامی هستم و امیدوارم که جایگزین آن حکومتی بر پایه رعایت و تساوی حقوق تمامی شهروندان باشد واین به سادگی عملی نخواهد شد مگر رهبرانی دوراندیش و فهیم بر سر کار باشند. ایرانیان دیگر می دانند که تبعیض یعنی چه، زورگویی به خاطر اعتقادات چیست و تظاهر به انسان‌مداری را متوجه می‌شوند.

آقای اسماعیلیون!

تفاوت میان من و شما است. شما در خانواده‌ای مسلمان به دنیا آمده‌اید و من در خانواده‌ای یهودی. فکر می‌کنم می پذیرید که تفاوت در تجربیات یک انسان در دیدگاه او به جامعه پیرامون و آنچه که معضل اجتماع می‌پندارد تاثیر دارد. تجربیات یک زن، یک بلوچ، یک لر، یک کُرد، یک بهایی، یا یک یهودی و... متفاوت است گرچه شاید اشتراکاتی داشته باشند.

شما در مقامی که امروز قرار گرفتید بخصوص در بحبوحه مبارزه با رژیم و یکی از اعضای "همبستگی" دیگر با آن موقعیت فردی مجزا تفاوت پیدا کرده‌اید. شما می‌باید دردهای ملت ایران را در نظر بگیرید و بدون تبعیض میان آنان، قدم بردارید.

همانگونه که شما "دادخواه" جنایت سپاه پاسداران در کشتن زن و فرزند دلبندتان و بقیه سرنشینان و خدمه پرواز اوکراینی هستید، من نیز دادخواه ظلم و ستمی که در طی قرون متمادی از سوی نادانان و مغرضان به نام دین بر مردم من شده می‌باشم. غیرمسلمانان اولین قربانیان کسانی بوده‌اند که به نام خدا به آنها تجاوز شد، زندگی‌شان به تاراج رفت و به زور شمشیر مجبور به تغییر دین شدند و این دردی است مزمن که متاسفانه بسیاری هنوز به آن دچار هستند و ماجرا ادامه دارد.

آقای اسماعیلیون!

خلاصه بگویم، یهود ستیزی یعنی فرق گذاشتن میان حق یهودی و حق دیگران. مقوله‌ای که قرنهاست گریبانگیر بشریت است و نتیجه آن ظلم، ستم و کشتار انسان ها بود. فقط با دانایی و انصاف در داوری می‌باید با آن روبرو شد.

امروز در کشورهای آزاد دنیا، که شما در یکی از آنها زندگی می‌کنید و از حقوق و مزایا آن برخوردار بوده‌اید، ستیز با کشوراسرائیل و نه "انتقاد از دولت اسرائیل" ، یهودستیزی محسوب می‌گردد.

آقای اسماعیلیون!

شما هفته گذشته در تظاهرات بروکسل در پاسخ کسی که از شما پرسید «آیا حاضرید با رسانه اسرائیلی مصاحبه کنید» و شما در پاسخ گفتید «من با رسانه اسرائیلی مصاحبه نمی‌کنم».

در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۶ در توییتر‌تان درباره ترانه‌سرای شهیر کانادایی و یهودی، لئونارد کوهن، خرده گرفته‌اید که چرا برای سربازان اسرائیلی در جنگ ۱۹۷۳ برنامه هنری اجرا کرده است. نقل از شما «در این جنگ هزاران سرباز مصری کشته شدند». آیا می‌دانستید که مصر آغازگر جنگ بود؟ آیا میدانستید اسرائیل چند هزار کشته داد که به نسبت جمعیت، بیشتر از مصر بود؟ در جنگی که اسرائیل از موجودیت خود دفاع می‌کرد؟ آیا به نظر شما اسرائیل باید صبر می‌کرد تا همانگونه دشمنانش در نظر داشتند، نابود می‌شد؟

در ۶ آوریل ۲۰۱۵ در توییتی دیگر یادآور شده‌اید که « نگذارید که کانادا نیز مستعمره اسرائیل شود». می‌شود در پاسختان نام دیگر مستعمرات اسرائیل را نام ببرید تا ما هم بدانیم؟ آیا معتقدید، یهودیان توطئه جهانی برای استعمار کشورها و مردمان را دارند؟

توییتی دیگر در ۲۳ جولای ۲۰۱۸ نوشتید و سخنان یاسرعرفات را درباره خاورمیانه نقل کرده‌اید. آیا هنوز اورا به عنوان یک رهبر واقعی و دلسوز می‌پندارید؟ آیا میدانستید که میلیاردها دلار که همسر سابق او در پاریس دارد حاصل «دزدی‌های» این رهبر محبوب و بزرگ بود؟.

آقای اسماعیلیون!

دیدگاه شما درباره اسرائیل، حق موجودیت آن، دشمنان اسرائیل و نپذیرفتن اعراب برای زندگی در کنار کشور یهودی، نادرست است و برمبنای برداشتی سطحی و مغرضانه است که آگاهانه واقعیت‌ها را پرده‌پوشی می‌کند.

نزدیک به ۲۰۰ هزار و شاید بیشتر ایرانی‌تبار و ایران‌زاده در اسرائیل زندگی می‌کنند که همواره نام ایران، فرهنگ آن و نام کورش را زنده نگهداشته‌اند. آیا آنان دشمنان ایران هستند؟ زیرا به خاطر همان بدرفتاری‌ها و بد گمانی‌ها به سرزمین پدری رفتند ولی هرگز ایران را فراموش نکردند.

آقای اسماعیلیون!

به عنوان کسی که به ایران و اسرائیل عشق دارم، مانند عشق به دو چشم و عشق به پدر ومادر، به شما یادآوری می‌کنم که یهودیان و اسرائیل دوستدارملت ایران، فرهنگ ایران و خواستار ایرانی آزاد هستند. بهتر است نه فقط به خاطر خودتان بلکه به خاطر هزاران ایرانی که شما را دنبال می‌کنند در دیدگاه خود تجدیدنظر کنید که دیگر شما نه سخنگوی نظرات خودتان بلکه انتخاب بخشی از مردم ایران هستید و به خوبی می‌دانید که در نمایندگی بخشی از جامعه می‌بایست با دنبال منافع جمعی باشید نه دیدگاه شخصی خودتان.
+436
رأی دهید
-71

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    مسلمانی که در طویله اسلام تربیت شده خوی و ذاتش وحشیگری و تروریستی است فرقی ندارد این مسلمان طویله اسلام ساکن ایران باشد یا یمن یا کانادا و سوید و آلمان وووو خلاصه حامد اسماعیلیون از آن قشر افراد است خوی تروریستی دارد و برای فریبکاری همچون گنجی ها و رستگارها در ظاهر ادعای دمکراسی میکند درضمن علت جدایی این یارو حامد از منشور همبستگی مسافرت رضا پهلوی به اسرائیل است
    51
    336
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    آبروی ریخته را فقط با اظهار ندامت و پوزش طلبی از ملت میتوان بازگرداند. ملت ایران مثل امت فریب خورده ۵۷ نیستند که تحت تاثیر ناز و قهر و خدعه به دام دیگری بیفتند.
    25
    243
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    elnazpishu - لندن، انگلستان

    متاسفانه پروژه پیچیده بهم ریختن اردوی اپوزیسیون در حال پیشروی است. من هم کمی با نگرانی حضور شاهزاده در اسراییل را دنبال میکردم. ان هم زمانی که نتانیاهو خیلی بیشتر به هیاهوی تبلیغاتی نیاز دارد تا ما و رضا پهلوی. همراه بردن دخترشان هم متاسفانه نیروهای چپ رو که اکثرا اپوزیسیون هستند خشمگین و دلسرد کرد. پیمان کوروش خیلی عالی است به شرط انکه توهم تبلیغاتی نباشد. نتانیاهو هرکه باشد یک مذهبی تندروست و با ارزش های جنبش مهسا همخوانی زیادی ندارد.
    42
    85
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

    دوستان با درود, سپاسگزار از این هم میهن موسوی (من بیشتر مایلم بجای یهودی از موسوی استفاده کنم، با این حال که معنی یهود یا جهود در عربی، تلاشگر چالشگر است)، چون اصلا از عقیده این بایتال (یا به تعبیر عام دکتر حیوانات) اسماعیلیون در مورد یهودیان را نمیدانستم زیرا واقعاً اهمیتی برای دانستن نداشت. این مردک فرومایه، یکی از کسانیست که مثل حامیان قبلی سبزهای موسوی جنایتکار مایل به باقی ماندن نظام با تغییراتی جزیی است. قبل از هر چیز در تمام جهان حق بسیاری از مردم زیر پا گذاشته شده و به آنها اجهاف میشود، ما مگر کلانتر جهان یا زورو با اسب سیاه هستیم که انگار تمام مشکلات کشور خودمان حل شده و آحاد اقشار مختلف مردم در رفاه کامل هستند که ما برویم و دولت یک کشور قوی که آمریکا و شوروی و کل اروپا را پشت سر دارد را خلع ید کنیم و مردمی دیگر از آن کشور را بر سر دولت آن بگماریم؟ اگر مردم آن کشور مجبور شدند باید با چنگ و دندان از حق خود دفاع کنند و به جوامع بین‌المللی شکایت کنند. در این بین مارا سه نه نه. حدود هشت سال تقریبا در مقابل تمام دنیا جنگیدیم چه کسی به ما کمک کرد؟ نفرات بعدی هم بزودی خواهند رفت.🌹
    33
    119
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    Reza222 - سیدنی، استرالیا

    همون بهتر که از منشور مهسا خارج شد، و امیدوارم الباقی که همفکر اسماعیلیون هستند هم خارج بشود، و جای آنها را انسانها با لیاقت و فهیم پر کند ، که در اینصورت به رهبری پادشاه ایران آزادی و آبادی به کشورمان باز گردد، بسیار کار خوبی کردند که از گروه خارج شدند. شاهین نجفی جاش پر کنه بهتره
    30
    186
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    اسماعیلون میخواود تک روی و تنها بره جلو . فکر کنم چندتا طرفدار پیدا کرد جو گیر شده. شایدم میخواد با حزب دیگه ای کار کنه یا تهدید شده
    25
    173
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    no-more-silence - تهران، ایران

    اگر این آقای یهودی ایرانی تبار به گروه همبستگی ملحق بشه بیشتر از حامد اسماعیلیون میتونه سازنده باشه. مشکل اسماعیلیون این بود که شاهزاده پیام رسانی کرد و توضیح داد که توافق حاصل نشده! ولی اسماعیلیون می‌خواست تمام مسائل بین گروه 5 نفره مسکوت بمونه. ایشون مردم ایران رو از خودشون نمی‌دونن برای همین می‌خواستن مخفی کاری کنن. یکی از دلایلی که مردم ایران خواهان تغییر حکومت هستند این هست که "شفافیت" براشون مهمه! نه اینکه همه چیز پشت پرده باشه و مردم در جریان امور قرار نگیرند. دقیقا کاری که جمهوری آخوندی در باره سند 25 ساله میان چین و ایران انجام داد. جزئیات قرداد رو از مردم پنهان کرد. وقتی به هواپیمای اکراینی شلیک کردن و خواستن اون رو مخفی کنند و شلیک رو به نوعی لاپوشانی کنند! "گروه همبستگی برای ایران" به این معنی است که همه ایرانیان که بتونن در این روند همکاری کنند و اشخاصی که به هر صورت طرفدارانی دارند قادر باشند حمایت حداکثری ایجاد کنند و گرنه شخص شما صاحب و مالک گروه همبستگی نبود که مانع ورود دیگرانی شوید که افکار و علایق متمایز از شما دارند
    33
    163
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا

    با سلام و درورد خدمت همه هموطنان و به خصوص آقای هارونیان. نامه حضرتعال را خواندم. من نیز به عنوان یک ایرانی مسلمان از رژیم جهل و جور و فساد آخوندی در رنجم و از اینکه این رژیم وابسته به استعمار دین را به بازی گرفته و به نام دین جنایت می کند عذاب می کشم. جناب هارونیان. شما از یهود ستیزی در رنجید. من از اسلام ستیزی و توهین هایی که به اسلام و مسلمانان می شود و البته از اینکه دین و اعتقادات مردم دستمایه بازی های سیاسی شده است. آیا شما از کشتار مردم مسلمان از سال 1948 تا کنون توسط گروههای شبه نظامی صهیونیست و ارتش اسراییل اطلاع دارید؟ آیا از کشتار دیر یاسن شجاعیه کفرقاسم دوایمه صبرا و شتیلا خبر دارید؟. ایا افرادی مانند باروخ گلدشتاین و عدن ناتان زادا را می شناسید؟. ایا می دانید طرفداران اسراییل در سازمانهای مختلف از جمله رسانه و موسسات مالی بسیرا فعالند و به همین خاطر کسی اجازه ندارد بر ضد اسراییل و یهودیان مطلبی بگوید و یا بنویسد. آیا می دانید توهین به مقدسات اسلامی و حتی مسیحی در غرب به بهانه آزادی بیان ازاد است ولی کسی اجازه ندارد کوچکترین انتقاداتی بر ضد یهودیان یا اسراییل مطرح کند؟
    105
    49
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا

    ادامه مطلب. آیا شما می دانید که نشریه شارلی ابدو که کاریکاتورهای اسلامی را کشید به عنوان قهرمان ازادی بیان مطرح شد ولی همین نشریه یکی از کارتونیستهای خود را اخراج کرد چون کاریکاتور یک فرد یهودی تبار ار کشیده بود؟ همچنین چند نسخه از این نشریه رایگان در اسراییل توضیع شد؟. جناب هارونیان اسلام ستیزی همانقدر برای مسلمانان دردناک است که یهود ستیزی برای یهودیان. راستی چرا عنوان نمی شود که سازمانهای اسلامی در اروپا در جریان جنگ جهانی دوم به عده ای از یهودیان کارت شناسایی اسلامی دادند و با این کار از تعقیب آنان توسط نازی ها جلوگیری شد؟. آیا می دانید افرادی مانند ایان حرصی علی سم هریس خیرت ویلدرس و کیتی هاپکیز شدیدترین انتقادها را به مسلمانان می کنند و این افراد روابط بسیار نزدیکی با اسراییل دارند؟. البته من خشونت حماس و حزب اله را به هیچ وجه تایید نمی کنم ولی اسراییل به وجود این سازمانها برای حفظ موجودیت خود احتیاج دارد. به امید برقراری صلح ازادی و برابری برای همه انسانها
    93
    45
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Darknet - لندن، انگلستان

    هر کسی که برای جمهوری اسلامی ایجاد دردسر کنه، سریع میرن ازش یه سوال دو پهلو میپرسن و به اسم اینکه خودشون هم براندازن اما این یکی برانداز رو قبول ندارن، سعی میکنن خرابش کنن. حامد اسماعیلیون بد دردسری برای رژیم شده حالا دست به دامن یه نفر مثلا یهودی شدن که از ناکجا آباد یه باره پیداش شده و عاشق ایرانه اما تا حالا حرفی علیه حکومت نزده. اما میره تمام صفحات شخصی حامد اسماعیلیون رو ورق میزنه که بگه تو هم ادم خوبی نیستی و مثل جمهوری اسلامی هستی و باید همین جمهوری اسلامی رو تحمل کرد. نه عزیزم. حامد اسماعیلیون با هر پیشینه ای تا وقتی که علیه جمهوری اسلامی مبارزه میکنه در کنار ماست این حرفاتو نگه دار بعد از سقوط جمهوری اسلامی بزن اما الان داری میگی چون به نفع جمهوری اسلامی می خوای کار کنی و ایجاد تفرقه بین مخالفین جمهوری اسلامی کنی.
    84
    27
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    هوادار‌ها ایشون به او توصیه کردند که یک حزب تشگیل دهد. از کمال قلب آرزو دارم که ایشون به این توصیه گوش دهد. حاضرم حتا کمک مالی‌ کنم و کمک‌ها دیگر. تا تشگیل دهد. یک حزب همراه با بازرگانی‌ها .سروش. مجاهدین. چیریک‌ها و حزب توده. کومله. اساسنامه هم بیرون دهند. دشمن ایران پهلوی است. مبارزه با شیخ را فعلا در یخچال بگذاریم. سیستم ایران سوسیالیست مذهبی مثل حزب بعث یا سوسیالیست به شوروی سابق. در اساسنامه هم بنویسند. دوست ما اسد.فلسطین. ننه چاوز و پوتین است. و دشمن ما اسراهیل و آمریکا. است. به یزدان قسم هیچ مشکلی ندارم. انجام دهند هم خودش را راحت کند .هم دیگران را. طرف مقابل هم بگوید. هرچه این‌ها گفتند. ما بر عکس آن را می‌‌خواهیم. مردم انتخاب کنند،بهتر نیست ؟ به نظر شما حاضرند یا دوباره دبه در می‌‌اورند و مظلوم نماهی.؟
    35
    47
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان

    البته اختلاف نظر و جدایی افراد از هر گروه و اعتلافی یک مسئله طبیعی و اجتناب ناپذیر هست،ولی بنظر میاد این آقا بعلت ۴۵ سال پروپاگاندا و شستشوی مغزی رژیم آخوندی با اسرائیل مشکل داشته (و با سفر بسیار مهم شاهزاده به اسرائیل) که در این صورت جای این فرد با عقاید اسلامیش در اعتلاف نجات ایران از رژیم اسلامی نیست.در ایران آزاد و دموکرات جایی برای این افکار متحجرانه نیست و بدون شک ایران با اسرائیل رابطه عادی مثل بقیه دنیای متمدن خواهد داشت.خود کشورهای عربی از جمله همون مصر با اسرائیل دوست هستند بعد ایشون نگران کشته های جنگ قدیم مصر با اسرائیل بوده! این هست تاثیر پروپاگاندای ضد اسرائیل حکومت آخوندی.
    20
    61
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    ماینر - اسن، آلمان
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    درود. حرف شما کاملآ درست،مزاف بر اینکه به جمهوری اسلامی هم خود اسرائیل جهت بقا و ارائه چهرة مظلوم احتیاج داره،و این دولت اسرائیل همیشه در مواقع خطر حامی دولت اسلامی ایران بوده،مثل زمان جنگ ایران و عراق با فرستادن اسلحه و قطعات برای هواپیما های جنگی ایران.
    15
    30
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران

    تصور می کنم اسماعیلیون رو غرور کاذبی برداشته و به اموراتی که بهش مربوطنیست دخالت می کنه. همون بهترکه استعفا کرد.
    19
    76
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    اسرار زرسالاران - مونیخ ، آلمان
    . اگر مردم دنیا تنها یک هفته دست از کار بکشند و تولید و سود سیستم الیگارشی صنعتی و نیمه صنعتی...متوقف شود،قبایل الیگارش حاکم وخدایگانها زمین مسلمان، مسیحی،عبرانی،بودیست،هندو...نمیشناسند و قدرت قهریه خودرا در تنبیه و تأدیب ونهایتأ خردکردن اراده مردم بکار میگیرند.بنابراین هیچ کشور و هیچ دولتی به بشریت کمک نخواهد کرد. مردم باید دوباره بتوانند به طور مستقل به امور محلی خود رسیدگی و از خود دفاع کنند./ اینان در اصل وجودیت و بنیان تمامی فساد عرصه عالم، منبع نیروی ضد خلقت وآ فرینش و ریشه واصل مفیای های جهانی اند. با همین شیوه مبارزه غیر متمرکز محلی،عدم تمکین به رهبری متمرکز، تشکیل هسته های مقاومت محلی، عدم تمکین به شورای رهبری موقت و حکومت موقت، حفظ تشکل های محلی و سلاح تا ابد. ایجاد شهرها ی....خود کفا و مسقل، خلع ید وقبض اموال از الیگارشی هاو وابستگان به نفع عموم، تقسیم اراضی بطور دائم و مورثی بین احاد ملل ایران به شیوه حق رهن زمین به کارافرینان ، سیستم ارزی با پشتوانه طلا و فلزات گرانبها و معادن،حقوق ماهانه مادران، پرداخت یک کیلو طلا به مادران در تولد نوزادان، استفاده معقولانه از ابهای شیرین.
    18
    2
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    اسرار زرسالاران - مونیخ ، آلمان
    ....،عدم اشتغال سیاسیون حرفه ای وعدم صیانت قانونی انها، عدم حکومت مرکزی بزرگ و وسیع :سیستم حکومت مرکزی حداقلی و حداکثرقدرت برای حاکمیت های محلی، استانی وشهری، رشد کشاورزی اورگانیک، سعی در عقب راندن کویر و صحاری،:سیستم حکومت مرکزی حداقلی و حداکثرقدرت برای حاکمیت های محلی،
    17
    2
    یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ظاهر حامد آراسته و متین هست ؛ امااگر نقاب او برداشته شود ؛ افکار پوسیده دارد . اسراییل کشور دمکراتیکی است . و اتفاقا بسیاری از یهودیان این کشور با سیاست های دولتشان زاویه دارند ؛ اما رد کامل کل رسانه های این کشور توسط حامد؛ یک نوع تفکر ارتجایی و یهودی ستیزی است
    8
    24
    دوشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    تو رو خدا به جون هم‌نیفتین،که فقط رژیم رو خوشحال میکنه مسلمان یهودی غیره و زالک همه انسان هستیم و حق زندگی داریم خواهشن به جون هم نیفتین،والا بلا دین رو بی خیال
    3
    19
    دوشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    کیانپور - ونکوور، کانادا- استاد اگر تعداد میخوای که جنگ ایران و عراق چقدر مسلمان کشته شد؟ چند ده برابر اسرائیل خود کشورهای اسلامی دارن همدیگه رو میکشند اونا عیب نیست ولی اسرائیل بکشه زمین و زمان بهم میریزه؟ جنگ ایران و عراق! جنگ داخلی ایران در این 40 سال! جنگ سوریه! جنگ ترکیه با کردها! جنگ یمن! جنگ سودان! جنگ لیبی! جنگ های داعش! جنگ طالبان و افغانستان با حکومت!جنگ طالبان با پاکستان! جنگ جدایی طلبان مسلمان در تمام کشورهای اسلامی!نسل کشی مسلمانان در چین! جنگ روسیه و سرکوب چچنی ها! جنگ سومالی! جنگ داخلی نیجریه! عاقا اینایی که تو این جنگها کشته میشوند مسلمان نیستند؟فقط شش هفت هزار نفر رو که خلخالی اعدام کرده خخخ اینا بی دین بودن؟یهودی بودن؟ نکنه این کشتارها رو جز تلفات انسانی یا مسلمانان به حساب نمیارید فقط هر چی اسرائیل کشته ؟ والا هر آدم عاقلی در حد بچه هم اینا رو بهش بگی می فهمه اینا همش بیزینسه. یهودی ها خاکی داشتند که با زور و شمشیر توسط عربها قصب شده حالا پس گرفتند. مثل ما ایرانی ها که خاک کشورمون رو یه دوره ای با شمشیر از حکام عرب پس گرفتیم تازه هنوزم کامل پس ندادن.
    2
    5
    ‌سه شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    samisan - توکیو، ژاپن
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    شما اول برو تحقیق کن ببین همون اسلام چه بلا به سر اجداد ما اوردن وچطوری مسلمان کردن مردم ایران را با کشتاروسیع و ظلم وستم فراوان در چند قرن وداری افتخار میکنی همون مسلمان عرب وحشی جلوی بچه و مردهای ایرانی به زن و بچه هاشون تجاوز میکردن و سر میبریدن همین کاری که الان داعشی ها و طالبان در افغانستان میکنن دوما اسلامی که شما میگوید مثل همین داعشی های الان بودن که به ایران حمله کردن و طالبان و اخوندهای که از تخم تازیان هستند
    4
    4
    ‌سه شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    samisan - توکیو، ژاپن
    لطفا به یک سوال من جواب دهید. اگر اسلام با کشتار به ایران آمد پس چطور ایرانیان اسلام را پذیرفتند؟ . ایرانیان بسیاری در رشد ترویج اسلام کوشیدند (کتابهای علم صرف و نحو و تفسیر قرآن را ایرانیان نوشتند و موارد دیگر). دیگر اینکه اگر ایرانیان به ضرب شمشیر عرب اسلام آوردند این دلیل (خاکم به دهن) بر خواری و ذبونی ایرانیان نیست. این سخن شما دلیل بر حقارت ایرانیان نیست؟
    5
    1
    ‌چهارشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    انسان باش - لندن، انگلستان
    من قبول دارم گفته شما رو. ولی اشخاص ضد دین دست بر نمی دارند و مرتبا به ما حمله می کنند. من خودم در همین ونکوور با چند یهودی دوستی داشتم. البته مدتی است آنان را ندیدم ولی روابط خوبی داشتیم.
    1
    1
    ‌چهارشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    haftsang - انتورپن، بلژیک
    هیچ ایرانی عاقل و با وجدانی که عشق به میهن داشته باشد طرفدار حامد اسماعیلیون نیست.این اقا از بدنه ج.ا.است ونه این اقا نه مسیح علی نژاد و نه نازنین بنیادی هیچکدام پایگاهی در میان جامعه ایرانی ندارند .شاید عده کمی به دلیل نادانی و بی خردی از این سه نفر طرفداری و حمایت کنندولی در کل اینها مورد تایید مردم ایران نیستند .
    1
    3
    ‌چهارشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    من خیلی برای خانواده شما متاسف هستم که یک آدم بیسواد مدعی فضل را باید تحمل کنند. یک آخوند صد بار از امثال شما بهتر است. چون آخوند حداقل ادای شزافت در نمی‌آورد. شمای مسلمان باید بخاطر جنایت‌هایتان در طول تاریخ محاکمه و در طویله حبس کنند. وقاحت تا کجا که نوشته زیبای آقای هارونیان را با جفنگیاتی به اسم جواب آلوده کردید
    3
    2
    ‌چهارشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    من نیز باری شما و خانواده شما متاسفم جناب بی طرفدار. چرا؟ مگر من دروغ گفتم؟ من چه جنایتی کردم؟ من که همیشه جنایات آخوندها و بسیجی ها رو محکوم کردم. چون با آخوندها و اسلام سیاسی مخالفم دلیل نمی شه که هرچی بر خلاف نظر آنان باشه تایید کنم. شما می دانید برخی مسیولان ج.ا یهودی مخفی هستند؟. جنایاتکارانی که در کشورهای مختلف بر ضد مسلمانان جنایت کردند چی؟ محاکمه ندارند؟ مرگ خوب است ولی برای همسایه؟. آقای هارونیان نامه ای نوشتند و درد دل خود را گفتند من هم همین کار را کردم. جنایات اسراییل را نمی شود انکار کرد. البته شبکه های خبری و اجتماعی این جنایات را پخش نمی کنند چون معلوم است از که دستور می گیرند. اسراییل دوست ایران نیست همینطور چین روسیه آمریکا انگلیس و فرانسه. همه این کشورها به دنبال منافع خویش و منابع ایران هستند. در ضمن سفر استر در تورات را بخوان دوست عزیز
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    paksan - ایران، ایران
    بله من هم می دانم که مسلمانان زیادی در کشورهای مختلف کشته شدند. ولی در این نامه فقط به جنایات اسراییل اشاره کردم. شما چرا از اسراییل دفاع می کنید؟ چون حکومت آخوندی شعار مرگ بر اسراییل سر می دهد؟ کدام خاک یهودی؟این کابالاییستهای شرق اروپا بودند که به سرزمین فلسطین رو غصب کردند. البته اگر تلاشهای لرد روچیلد و چند سرمایه دار یهودی (صهیونیست) نبود این امر اتفاق نمی افتاد
    2
    0
    ‌پنجشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.