استقبال وزیر اطلاعات اسرائیل در بدو ورود شاهزاده رضا پهلوی و همسرش به تل آویو

 شاهزاده رضا پهلوی (سمت راست) در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و وزیر اطلاعات این کشور، گیلا گاملی‌اُل (سمت چپ تصویر)؛ منتشر شده در صفحه توییتر وزیر اطلاعات اسرائیلرادیو فردا: شاهزاده رضا پهلوی و همسرش روز دوشنبه ۲۸ فروردین با ورود به اسرائیل به عنوان مهمانان رسمی دولت این کشور، از سوی یک مقام بلندپایه مورد استقبال قرار گرفتند. آن‌‌ها پس از ساعتی در یکی از مهم‌ترین آیین‌های رسمی سالانه در اسرائیل شرکت کردند.
گیلا گاملی‌اُل، وزیر اطلاعات اسرائیل، شامگاه دوشنبه ۲۸ فروردین، با انتشار تصویری از خوشامدگویی خود به آخرین ولیعهد ایران، در فرودگاه اسرائیل نوشت: «ولیعهد ایرانی، رضا پهلوی، به اسرائیل خوش آمدید. ما با یکدیگر روابط بین ملت‌های‌مان را به خاطر نسل‌های آتی، از نو خواهیم ساخت.»
وزیر اطلاعات اسرائیل همچنین این سفر را «تاریخ‌سازی» دانسته و گفته است که «مفتخر» است در «این هفته در اسرائیل میزبان رضا پهلوی، ولیعهد ایران، به عنوان ارشدترین شخصیت ایرانی که تاکنون به اسرائیل سفر کرده، است.»
 
او تأکید کرده است: «ولیعهد یک نماد رهبری متفاوت از رژیم آیت‌الله است و ارزش‌های صلح و مدارا را رهبری می‌کند. ما نخستین قدم را برای بازسازی روابط میان ملت‌ها برمی‌داریم.»
آقای پهلوی نیز در صفحه توییتر خود پس از ورودش به اسرائیل نوشت: «یاسمین و من در اسرائیل هستیم. خوشحالیم که اینجاییم و به تلاش برای ساختن آینده‌ای سرشار از صلح و آبادانی که مردم منطقه ما شایسته آن هستند، متعهدیم.»

او افزود: «از فرزندان کوروش تا فرزندان اسرائیل، ما این آینده را با همراه یکدیگر و با دوستی خواهیم ساخت.»
شاهزاده پهلوی و خانم گاملی‌ال، نماینده دولت و میزبان آقای پهلوی در این سفر، شامگاه یک‌شنبه به طور همزمان از برنامه‌ریزی برای این سفر خبر داده بودند.

رسانه‌های اسرائیل ضمن گزارش این رویداد، اظهارنظرهای پیشین شاهزاده رضا پهلوی را به عنوان یکی از چهره‌های مطرح مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از ایران، بازتاب داده‌اند. رسانه‌های اسرائیلی همچنین، به مروری بر روابط اسرائیل و ایران از زمان حکومت پهلوی تا روی کار آمدن جمهوری اسلامی پرداختند.

از آغاز دور تازه اعتراضات مردمی ایران در هفته آخر شهریور پارسال، پس از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، شماری از چهر‌ه‌های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی با سفر به کشورهایی در سراسر دنیا با شماری از مقامات سیاسی غرب دیدار کرده‌اند.

کنفرانس امنیتی مونیخ دو ماه پیش در اقدامی بی‌سابقه، از شاهزاده رضا پهلوی و مسیح علی‌نژاد، به جای نمایندگان رسمی جمهوری اسلامی ایران دعوت کرده بود.

آن‌دو و همچنین دیگر چهره‌های سیاسی فعال، مانند حامد اسماعیلیون، در ماه‌های اخیر در جنبش «زن، زندگی، آزادی»، با مقامات ارشد خارجی دیدارهای زیادی داشتند اما در بیش از چهار دهه گذشته این اولین بار است که یک دولت خارجی، رسماً میزبان یک چهره سرشناس اپوزیسیون ایران شده است.

روزنامه یدیعوت آحرونوت خبر داده بود که شاهزاده پهلوی با شماری از مقامات اسرائیلی گفت‌وگو می‌کند و در کنار بازدید از تأسیساتی مانند شیرین‌سازی آب دریا، از معبد بهاییان در حیفا و نقاط دیگر دیدار خواهد داشت.

شاهزاده پهلوی تأکید کرده بود که در روزهایی که یادبود قربانیان هولوکاست در اسرائیل برگزار می‌شود، برای ادای احترام به بازماندگان، به اسرائیل می‎‌رود.

او شامگاه دوشنبه در توییتر نوشت که در کنار بازماندگان هولوکاست و خانواده‌های‌شان» در این آیین حضور یافته و روز یادبود هولوکاست برای او «بسیار مهم است».
آیین روشن کردن مشعل یادبود قربانیان هولوکاست شامگاه دوشنبه در موزه «یَد وِ شِم» در اورشلیم با شرکت رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس «کنست»، رئیس قوه قضاییه، رئیس ستاد ارتش، فرمانده کل پلیس، رؤسای موساد و شباک و صدها تن دیگر از مقامات ارشد کشوری و لشکری و مذهبی اسرائیلی برگزار شد.

این یکی از مهم‌ترین آیین‌های سالانه در کشور اسرائیل است که هفته آینده با مراسم یادبود نظامیان کشته شده و سپس جشن سالروز استقلال اسرائیل ادامه خواهد یافت.

شش تن از آخرین بازماندگان هولوکاست که هنوز در قید حیات هستند، هر سال شش مشعل را به یاد شش میلیون کشته یهودی در فجایع حکومت آلمان نازی روشن کرده و داستان زندگی آن‌ها و یهودیان در دوران نازیسم بیان می‌شود.

بنیامین نتانیاهو در این آیین در اشاره به ایران گفت پس از هشتاد سال از آن دوره، «هنوز نداها برای نابودی یهودیان متوقف نشده و امروز این نداها از سوی رژیم تروریستی ایران به گوش می‌رسد».

نخست‌وزیر اسرائیل افزود: «دولت یهودی باید اطمینان حاصل کند که قدرت دفاع از خود در برابر هر دشمنی را دارد و پیروزی‌های گذشته تضمین‌کننده موفقیت آتی نیست و به همین دلیل، ما در حال مبارزه با توافق هسته‌ای (بین قدرت‌ها و ایران) هستیم.»

سفر روز دوشنبه شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل در ۴۴ سال گذشته و از زمان تأسیس جمهوری اسلامی، رویدادی بی‌سابقه به‌شمار می‌رود.

در این زمینه تام گراس، کارشناس مسائل خاورمیانه در تل‌آویو، به رادیوفردا گفت که «این دیدار از جنبه نمادین بسیار پراهمیت و معنادار است، چه برای اسرائیل، چه برای یهودیان و چه برای غرب، و فکر می‌کنم برای همه ایرانی‌هایی که از رفتار رژیم در تهران در انکار هلوکاست شرمسار هستند».

آقای گراس اضافه کرد که شاهزاده رضا پهلوی، «ارشدترین شخصیت ایرانی است که تاکنون به طور رسمی از کشور اسرائیل بازدید کرده» و اگرچه در حال حاضر در حکومت نیست اما «همچنان یکی از رهبران مخالفان جمهوری اسلامی است». او همچنین یادآور شد که آقای پهلوی «در عین حال نماینده حکومت ایران پیش از ۱۹۷۹ هم هست؛ حکومتی که خیلی‌ها فراموش می‌کنند که روابط بسیار خوبی با اسرائیل داشت».

او در باره جنبه‌های نمادین این دیدار تأکید کرد که یکی از سنگ‌بناهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی حملات علیه اسرائیل است و بنابراین «دیدار چنین چهره بلندپایه‌ای از اسرائیل بسیار حائز اهمیت است»، گرچه به این دلیل که شاهزاده رضا پهلوی سمتی سیاسی ندارد، فکر نمی‌کند این سفر «نتیجه ملموس سیاسی به دنبال داشته باشد».

اما در تهران، در حالی که صداهایی در حمایت از رابطه با اسرائیل در میان برخی چهره‌های مخالف و منتقد جمهوری اسلامی بلند شده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی تلاش کرد اعلام سفر شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل را بی‌اهمیت جلوه دهد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز ۲۸ فروردین گفته بود که رضا پهلوی، سفر او و جایی که به آن می‌رود، اهمیتی ندارند.
سفر شاهزاده پهلوی به اسرائیل در حالی انجام می‌شود که اسرائیل در ماه‌های گذشته صحنه اعتراضات به اصلاحات قضایی مد نظر دولت بنیامین نتانیاهو بود و همچنین افزایش خشونت‌ها میان اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی افزایش پیدا کرد.

در این شرایط، وزیر دفاع اسرائیل پیشتر در یک تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، جمهوری اسلامی را عامل «بی‌ثبات‌کردن منطقه» خوانده است.

همچنین سفر آقای پهلوی به اسرائیل چند روز پس از برگزاری تظاهرات حکومتی و ضداسرائیلی «روز قدس» در ایران انجام می‌شود؛ روزی که مولوی عبدالحمید، رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران، با اشاره به قراردادهای صلح میان پیامبر اسلام و قبایل مختلف به‌ویژه یهودی‌ها گفت: «هیچ‌کس در فکر نابودی دیگران نباشد و همه باید در فکر صلح باشند.»

ایران و اسرائیل پیش از انقلاب سال ۵۷ روابط دیپلماتیک نزدیک و گسترده‌ای با یکدیگر داشتند.
 
سفر شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل واکنش‌های گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی برانگیخته است.
 
امین سوفیامهر، پژوهشگر روابط بین‌الملل، در توییتی نوشت: «این که اولین سفر غیرارو‌پایی شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل بوده، نشان از آینده روشن میان دو ملت تاریخی ایران و اسرائیل دارد. دوستی ایران و اسرائیل آخرین میخ به تابوت ارتجاع سرخ و سیاه در ایران خواهد بود.»کسری اعرابی، کارشناس سیاست بین‌الملل و تحلیلگر مسائل خاورمیانه، در توییتی به موقعیت زمانی سفر‌‌ شاهزاده رضا پهلوی به اسراییل برای بزرگداشت روز یادبود هولوکاست، تنها سه روز پس از این که «رژیم خامنه‌ای» در «روز قدس» وعده نابودی کشور یهودیان را داد، اشاره کرد و نوشت: «این سفر تاریخی واضح نشان می‌دهد که سقوط جمهوری اسلامی آزادیبخش ترین اتفاق برای ایران، منطقه و جهان خواهد بود.»
عبدالله گنجی، از چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به جمهوری اسلامی، نیز در واکنش به سفر شاهزاده رضا پهلوی نوشت: «موساد با دعوت پهلوی نشان داد پشت پرده هدایت اپوزیسیون را در اختیار دارد. دعوت انفرادی از ایشان هم نشان‌دهنده وجود اختلاف در اپوزیسیون و هم نشان از تصمیم اسرائیل به محوریت ویی در میان اپوزیسیون است.»
به ادعای او، «این دعوت یعنی اسرائیل تمرکز خود برای التهاب در داخل ایران را رها نکرده است.»
علی افشاری، فعال سیاسی نیز، در توییتی نوشت: «رضا پهلوی می‌تواند "پیام دوستی"
خودش و حداکثر موکلانش را به اسرائیل بدهد! او نمایندگی از ملت ایران ندارد! خودخوانده نمی‌توان مدعی سخنگویی مردم شد!»
 
آقای افشاری اضافه کرد: «پذیرش دعوت افراطی‌ترین دولت تاریخ اسرائیل که مورد نارضایتی اکثر اسرائیلی‌ها است، نه تنها افتخاری ندارد بلکه باعث سرافکندگی است.»
شاهزاده رضا پهلوی روز یک‌شنبه برنامه سفرش به اسرائیل را برای «ادای احترام به قربانیان هولوکاست» و «رساندن پیام دوستی مردم ایران» اعلام کرد و گفت که در خلال آن با کارشناسان آب اسرائیلی درباره «سوءاستفاده» جمهوری اسلامی از منابع طبیعی ایران گفت‌وگو خواهد کرد.
 
او در توییتی نوشت: «من می‌خواهم مردم اسرائیل بدانند که جمهوری اسلامی نماینده مردم ایران نیست و پیوند دیرینه بین مردم ما می‌تواند به نفع هر دو ملت بازسازی شود. من به اسرائیل می‌روم تا نقشم را در ساختن به سوی آن آینده روشن‌تر ایفا کنم.»
+356
رأی دهید
-37

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان

    الان صیغه زاده های ساندیسی پیداشون میشه.))
    22
    180
    دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین

    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    تو هم مثل شازده دماغ بی وجود هستی ....هر جفتتون
    128
    40
    دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران

    این که ما در حکومت بعدی با همه کشور ها ارتباط داشته باشیم و دست از دشمن تراشی برداریم و از این ارتباط ها برای سازندگی میهن استفاده کنیم عمل پسندیده ای هست . مرگ بر خامنه ای مفعول .
    33
    96
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    من و تو باهم - لندن، انگلستان

    ای بزرگ مرد با این کارت هرچه که آخوند ها کشیده بودن را پروندی
    15
    95
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    مهدی52 - روتردام، هلند

    من به عنوان یک ایرانی از امثال علی افشاریها این سئوال را دارم که به من و شما چه افراطی ترین دولت اسرائیل این دعوت رو به عمل آورده و یا چپهای اسرائیل ؟ به من و شما چه که حزب و یا تشکلی در اسرائیل حکومت میکند ، مهم همراهی با خواست ما ملت است ،اگر شما خصومتی با دین و ملتی دارید و ژست روشنفکری میگیرید و زیر این لوا خود رو مخفی کردید کور خوانده اید
    13
    74
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان

    با این شرایط افتضاحی که ایران پیدا کرده هم در عرصه اقتصاد و هم در عرصه کمبود آب و بیابان زایی تنها راه حل در دستان اسرائیل است بعد از فروپاشی حکومت ضحاکعلی باید یک تیم از کارشناسان اسرائیلی به ایران دعوت بشوند تا بتوانند آثار سؤمدیریت این اراذل و اوباش ضحاکعلی را با یک مدیریت درست ترمیم کنند و مملکت را از این ویرانی نجات دهند
    22
    64
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    اون زنه که بین آق رض بالانسی و نتیان یهودیه واستاده، از اونایی که هیچکی حریفش نمیشه.
    118
    35
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    موفق و پیروز باشید شاهزاده عزیز که در تلاش برای آزادی ایران از چنگال آخوندهای جنایتکار و فاسد هستید.
    31
    74
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    خردگرا - برن، سوییس

    شاهزاده قلبها، با سفر به کشور اسراییل ، نشون دادین که از چه شعور سیاسی بالایی برخوردارین، نخست: خطر حمله اسراییل به ایران که آرزوی ملایان بود تا بتوانند از شرایط اسفناکی که درگیرش هستند را مقداری رهایی یابند را جلوگیری کردید، همه میدونیم که اگر جنگی رخ دهد تنها و تنها مردم ایران هستند که وارد شرایط بدتر اقتصادی و سیاسی خواهند شد، همانطور که خمینی جلاد با ادامه دادن جنگ با عراق پایه های قدرتش را پابرجا ساخت. دوم: به دنیا نشان دادین که مردم ایران که اشغال گشته رژیم‌ملایان هستند، چه تفاوت بزرگی با این رژیم منفور دارند. با آرزوی نابودیه ملایان ضحاک و دست دوستی دراز کردن به تمامیه همسایگان پس از سرنگونیه تازیان. پاینده ایران.
    14
    71
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    کوروش کبیر ایران - کپنهاگ، دانمارک

    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    مرک بر سه فاسد ملا،چپی،مجاهد جاوید شاه تا چشمتون دربیاد سایبری‌های بیچاره
    26
    71
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    Reza222 - سیدنی، استرالیا

    این سفر بسیار بجا و درست بود، آرامش قبل از طوفان حزب دمکرات آمریکا و آخوندها دهنشون سرویس، امیدوار ترامپ برگرده..... حرمزادها دنبال سوراخ موش بگردند که در روز موعود گیر نمیاد.
    14
    42
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    فاطی بیا که حریفت منم ، بیا تُپل من . با یک جین و تاپ ناف نما یه نگین الماس هم رو نافت ، بیا دِ !
    16
    39
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    من نمی‌‌دانم مشاور سیاسی ایشون چه کسی‌ هستند ولی باید خیلی‌ با تجربه باشد. دلیل آن هم جز و ولز انجای محترم سایبری‌ها و مریمی‌ها و و دو تا ازسه تفگندار لندنی مسعود .فرخ و عطا می‌‌باشد .حالا چرا دو تا از سه تا کلام دیگر. چنان سوخته که بوی سوختگی را تا اینجا هم استشناق کردیم.ایشون هم که روز به روز پخته تر می‌‌شود. غرور کاذب اولین نشان سقوط است.یکی‌ از دوستان دیروز مطرح کرد. یکی‌ از این‌ها حتا حاضر نشد پاسخ پرسش یک خبرنگار یهودی امریکاهی بدهد. حالا این سفر. به آقای حامد توصیه کمی محتاط تر باشد. کم نداشتیم انسان‌ها بزرگ که توسط غرور کاذب هرگز دیگر راه باز گشت نداشتند.جالب تر مصاحبه دیروز وزیر خارجه ما. یک ساعت زر زد تا ثابت کند. نه این سفر نه این آقا نه آن کشوری که سفر کرده قلندر هستند بلکه مویز.
    10
    27
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    ادامه :ولی جالب یکی‌ از سه تفنگدار لندنی فرخ. عجیب سکوت کرده. نه نظری. نه فحشی. فکر کنم از شوک هنوز بیدار نشده. چه بگویند؟ خلق فلسطین ؟ یا درک کرده این جمله در ایران مساوی با فحش خواهر و مادر است؟ مریمی هم که زده به سیم اخر .ولی هنوز نگفته چرا هنوز ملت مظلوم و حکومت غاصب می‌‌گویند ولی ۵۰ هزار دلار به سیاست مدار امریکاهی می‌‌دهند تا ۱۰ دقیقه در کنفرانس آن‌ها حرف بزند؟ نمی‌‌دانند مالیات همین سیاست مدار‌ها سر از اسراهیل در می‌‌آورد؟
    9
    22
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    ماینر - اسن، آلمان
    . این یارو گنجی که حال و روزش و بالا و پائینش معلومه، ولی علی فشاری که معلومه خیلی فشار آمده‌ به پائینش از این سفر باید بداند که او و همفکرانشان یک عده قلیلی از جامعه ایرانیان چه داخل و خارج هستند که هنوز ذات هواداری از رژیم منحوس آخوندکها را دارند.شاهزاده رضا پهلوی نماینده حکومت سکولار، دموکرات مردم ایران در حال حاضر را بعده دارند.
    6
    22
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایرانی دبش - تهران، ایران
    ما نمیدانیم چرا اینکار رو انجام داد اما پدر بزرگوارش هم این کار رو نکرد ! این رفتن شاهزاده مثل رفتن منافقین به عراق است
    27
    11
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران
    درود بر خاندان ایرانی دوست و ایران پرست پهلوی که هر چه ایران و ایرانی دارد مدیون این خاندان است و بس.
    15
    30
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    ایرانی دبش - تهران، ایران
    چرا اسراهیل را مجاهدین مقایسه می‌‌کنید؟ فاکت دارید ؟مدرک دارید یا فقط شعار است ؟ بله محمد رضا شاه هرگز به اسراهیل سفر نکرد ولی از موضع قدرت بود. قبل از اینکه گوزو ۵۷ اتی مملکت را با خلق فلسطین و ملت مظلوم فلسطین به نابودی کشد. ایشون آمریکا را تحت فشار گذاشته بود که اسراهیل فلسطین را به رسمیت شناسد. جمله او را به کارتر هنوز فراموش نکرده. "من پدر خوانده اسراهیل نیستم" یعنی اگر عربها به اسراهیل حمله کنند به من ربطی‌ ندارد.مگر اینکه اسراهیل بر سر میز مذاکره نشیند. ولی‌ رابطه همیشه داشتند. بخصوص نظامی. فکر می‌‌کند سال ۱۳۵۱ و حمله عراق به قصر شیرین چه کسی‌ از حرکت نظامی نیرو‌ها عراقی به ما داد ؟ جنگی که ۴ ساعت طول کشید و عراقی‌ها ۱۰۰ کیلمتر به عقب رانده شدند. فکر می‌‌کند بدون کمک موساد و منبع خبر اسراهیل ممکن بود؟ ساعت ۱۱ عراق به سازمان ملل شکایت کرد ایران ۱۰۰ کیلومتر از خاک ما را اشغال کرده. می‌‌دانی‌ چه کسانی از شکایت عراق حمایت کردند?
    8
    12
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    ایرانی دبش - تهران، ایران
    می‌‌دانی‌ چه کسانی از شکایت عراق حمایت کردند ؟ جبهه ملی‌ .حزب توده. کل بلوک شرق با این بهانه "نوشته سحابی در ۶۹ سال خاطره" عراق بردار مسلمان است. دشمن ما یهودی‌ها هستند..حمله می‌‌کند شکست می‌‌خورد بعد ما هم مقصر بودیم. من نمی‌‌دانم این یهودی ستیزی چه مرضی است که از ۵۷ تا کنون چنین ما را فاسد کرده؟ ایران تنها کشور دنیا بود حتی در زمان بدترین پادشاه‌ها که هرگز پرگروم یهودی کشی نداشتیم. ۲۰۰۰ سال بدون ترس در ایران زندگی‌ می‌‌کردند. تا سال ۵۷. تاریخ تکامل بخوانید. در خون هر ایرانی‌ دست کم ۲۰ درصد ژن یهودی دارد. از ترک گرفته تا کرد و فارس. باور بدارید ۵۰ دلار خرج آن است.
    11
    13
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    انسان وطن پرست به جای اسراییل عربستان و دیگران به ملت خود اتکا می کند. پدربزرگش با کودتای انگلیس سرکار آمد و پدرش هم دربست در خدمت غربیها بود انتطار بیشتر از نوه و پسرش ان بیشتر از این نمی رود
    14
    5
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    بابا شماها که اینهمه پیسه بیت‌المال رو با خودتون روان کردین، لااقل یه کت و شلوار شیک میکردی تنت. یه اتو میزدی، چیه همش چروک. اینقدر هم که چلومرغ زده تو رگ، دکمه پاین کتش بسته نمیشه.
    16
    6
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    نه بالام جان انسان وطن پرست به جای زر زدن میره یک کم مطالعه میکنه بعد میاد اظهار نظر میکنه!
    10
    2
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    یهودیا توی تاریخ شهروند درجه۲بودن توی اروپا، برای همین هیتلر کشتشون،اماایرانیا چه کردن که تمام جهان انگشت به دهان شدن، نه تنها یهودیا رو شهروند کردن بلکه شاه شون خشایار شاه زن یهودی گرفت اشتر،
    5
    6
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    او افزود: «از فرزندان کوروش تا فرزندان اسرائیل، ما این آینده را با همراه یکدیگر و با دوستی خواهیم ساخت.». رضا پهلوی نتجه داداش بیگ تورک متولد آذربایجان، و نتیجه تیمور خان آیراملو متولد آذربایجان ، نوه تاج الملوک آیراملو متولد باکو، جد اندر جد تورک، (منتهی تورک مانقوت(زامبی) ، محصول سیاستی که زامبی تربیت می کند می شود موجودی بنام رضا پهلوی. آیک زامبی چقدر بدبخت و بی هویت و حقیر و تو سری خور بار آورده شده است زبان مادری اش را حتی بلد نیست. کشتارگاهی را که در آن تمام هویت و هستی اش به تاراج رفته است را نمی شناسد. یک زامبی تمام گذشته خود را انکار می کند، و می آید خودش را به یک افسانه موهومی آنهم نقل شده در بر اساس روایات جودو/کریستیانیسم در انجیل عهد عتیق پیوند میزند و خودش را فرزند کوروش مینامد. خاک بر سر زامبی ات که با آنهمه پول دزدی شده چیزی بجز بالانس زدن یاد نگرفتی.
    6
    4
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    ببین، نجاست سگ توی فلسطین که وطن تو هستش.
    6
    8
    ‌سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    پس مغز عقب افتادت فهمید فلسطین نه اسراییل چه نجس چه تمیز
    6
    6
    ‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    تو که تمام ایل و تبار رضا پهلوی را تورک کردی!! خب چرا کوروش رو هم تورک نمیکنی؟ شواهد تاریخی هم وجود داره چون در آن زمان آذربایجان سرزمین مادها بوده و کمبوجیه پدر کوروش با دختر شاه ماد به نام ماندانا ازدواج میکنه که کوروش بدنیا میآد!! میبینی اینجوری میتونی ثابت کنی که کوروش هم تورک بوده! البته اسم شناسنامه ای کوروش طغرل بوده ولی صداش میزدند کوروش!
    5
    1
    ‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    یا فاطمه زهرا، البته حضرت پیامبر هم برای مراسم عزاداری البسه چروکیده بر تن می کردند و حتی روایت است حضرت خدیجه وسط تنبان مبارک حضرت را جر داده بودند تا ایشان هنگام قضای حاجت راحت تر باشند و در صحرا احتیاج به باز کردن بند تنبان مبارک هم نداشته باشند. لکن زمانیکه حضرت داشتند از چشمه زمزم آب می نوشیند چشم حضرت عایشه بر .....حضرت می افتد و تحریک می شوند و شعار زن زندکی آزادی سر می دهند. بهمین علت حضرت خدیجه با حضرت عایشه قهر می کنند. لکن کشرکین بهمراه طلحه و زبیر ملعون به اختلاف چاک تنبان حضرت اینقدر دامن میزنند که در نهایت همین چاک بالاخره باعث جنگ جمل می شود.
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    فلسطین و فلسطینی یعنی ....و صیغه زاده ای مثل تو
    2
    8
    ‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    برو خودت آب بکش میدونی ......شدی
    6
    0
    جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    صیغه زاده برای باباش مدرک داره .....
    7
    0
    جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    مثل پدربزرگش و پدرش راه مزدوری و وابستگی را دوست دارد.
    8
    1
    جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    والا مدرک لازم باید پیش پدر محترم عرب زاده شما باشه نه پیش خودت .گم شو از ایران بیرون ،برو از اونجایی که اومدی ،بر پیش فک و فامیل هات توی فلسطین. ای رو بدون که تو هیچی نیستی .لعنت به فلسطین و هم رهبرت و هم اسرائیل و هم امثال تو آرزوی کشوری بنان فلسطین یا اسرائیل رو به گور میبری.
    0
    1
    شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    آب رو توی ساندیسی لنگ به دست باید بکشی و غسل قبل از دیدار با حوری ها باید انجام بدی.
    0
    1
    شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.