مولوی عبدالحمید در «روز قدس»: به فکر نابودی دیگران نباشید، پیامبر با یهودی‌ها صلح کرد

 مولوی عبدالحمیدرادیو فردا:مولوی عبدالحمید، رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران، با اشاره به قراردادهای صلح میان پیامبر اسلام و قبایل مختلف به ویژه یهودی‌ها گفت: «هیچ کس در فکر نابودی دیگران نباشد و همه باید در فکر صلح باشند.»

مولوی عبدالحمید روز جمعه، ۲۵ فروردین، در سخنرانی هفتگی خود در نماز جمعه زاهدان، از پیروان ادیان مختلف به‌ویژه مسلمانان و یهودیان خواست که از افراط و تفریط پرهیز کنند. او گفت: «دین ما دین مدارا و تعامل و صلح است.»

این اظهارات در حالی است که همزمان در روز جمعه، تظاهرات حکومتی «روز قدس» در سراسر ایران برگزار شد و تظاهرکنندگان و مقام‌های جمهوری اسلامی خواستار «نابودی» اسرائیل شدند.

همچنین تاکید مولوی عبدالحمید بر صلح مسلمانان با یهودیان در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی بارها از توافق‌های اخیر صلح میان اسرائیل و کشورهای عربی انتقاد کرده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: «قرائت اعتدالی از اسلام»، اصلی‌ترین و مهم‌ترین قرائت از این دین است و «ما به این قرائت اعتقاد داریم».

جمهوری اسلامی پس از تاسیس خود روابط ایران با اسرائیل را قطع کرد و با شعار حمایت از فلسطینیان، سیاست ضداسرائیلی در پیش گرفت.

در حالی که جمهوری اسلامی متهم به تلاش برای ترور شهروندان اسرائیلی در کشورهای ثالث شده، مولوی عبدالحمید گفت: «ترور در اسلام جایی ندارد. اسلام دین مذاکره، دین دوراندیشی، دین سعه صدر است و برای حقوق بشر احترام می‌گذارد.»
هیچ حاکمی اختیارات مطلق ندارد
این چهره پرنفوذ استان سیستان و بلوچستان همچنین بار دیگر انتقادهای خود را متوجه «حاکم» کرد و گفت مسلمانان غیر از «شخص پیامبر»، حاکم‌شان را باید خودشان «انتخاب» کنند. مولوی عبدالحمید تاکید کرد: «هیچ کس از جانب خدا تعیین نشده است.»

در حالی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی بر «ولایت مطلقه فقیه» اشاره شده، او گفت: «هیچ حاکمی اختیارات مطلق ندارد، اختیارات مطلق برای خداست.»

مولوی عبدالحمید همچنین بر مطالبه «آزادی» و «عدالت» از سوی مردم ایران تاکید کرد و گفت: «این حق ملت است که عدالت اجرا شود و آزادی‌ها مطالبه حق مردم هستند.»

او بار دیگر با اشاره به تبعیض حکومت علیه سنی‌ها، خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفت: «شما در جمهوری اسلامی نمی‌توانید جلو نماز [جماعت اهل سنت] را بگیرید، قانون آزادی داده است.»

مولوی عبدالحمید همچنین از اجرای اعدام‌ها در ایران انتقاد کرد و گفت: «به جرات می‌توانم بگویم کسانی که این اعدام‌ها را انجام می‌دهند در روز قیامت مواخذه می‌شوند.»

بر اساس گزارش تازه سازمان حقوق بشر ایران، آمار اعدام در ایران در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۵ درصد افزایش یافته و به بالاترین تعداد سالانه از سال ۲۰۱۵ میلادی رسیده است.

همچنین بر اساس گزارش سایت حقوق بشری «حال‌وش» از کشته‌شدگان بلوچ در سال ۱۴۰۱، دست‌کم ۱۸۲ نفر در این سال اعدام شده و ۲۸۸ نیز در پی شلیک مأموران حکومتی جان خود را از دست داده‌اند,
+74
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    قوقولی مقولی - مادرید، اسپانیا

    هر چی میکشیم از اون پیامبر نکبتتونه، کاش به کمر ابوطالب بیل می‌خورد اون شب.
    10
    40
    جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    الفارد - وردینگ، انگلستان

    بشین بینیم‌ عمو. اولا که دین ما نه و دین عربها. دوما که تا بوده همین بوده و ما که هیچوقت اعتدالی ندیدم و در طول تاریخ هم هیچ جا دیده نشده. و اما سوما اصولا خدا جایی که زورش نرسد مهربان است و هر جا که بتواند قاهر و قهار. و البته این آخری فقط مربوط به دین عربها نیست و شامل تمام ادیان دیگر هم می‌شود. و اما مثال هم‌ اینکوزیشن در اروپا و کلیسا. زنده پوست کردن محکومین توسط راهبان بودایی و. به امید جدایی دین از سیاست.
    7
    28
    جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    Nabaat - بلک تان، استرالیا

    با درود. این آخوندهای پوفیوز همشون دروغگو هستند چه شیعه و چه سنی !! کجا پیامبر با یهودیان صلح کرد !! در جنگ بنی قریظه بعد از فتح قلعه های بنی قریظه بدستور پیامبر تمام زنان و کودکان شوربختی یهودی به بردگی برده شدند و تمام مردان قبیله بنی قریظه گردن زده شدند و اونهایی که در سن و سالشون تردید بود نوجوانان رو برهنه کردند و اگر حتی مویی روی آلت شون بود بعنوان بالغ محسوب شد و گردن زدند و اگه یادتون باشه خمینی ملعون میگفت علی ابن ابیطالب گردن ۷۰۰ نفر رو زد و بعد هم غنایم و خرماهای قبیله کشاورز رو سوار شترها کردند و بردند. اینها تمام در تاریخ اومده و از اون به بعد یهودیان سیاه بخت باید جزیه میدادند چون زیر حکومت اسلامی زندگی میکردند. 🤮🤮
    6
    31
    جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    جناب آقای مولوی عبدالحمید رضی‌الله‌عنها ما با قوم یهود (اهل کتاب) هیچگونه مشکلی نداریم، چه بسا در ولایت کیسه‌های متعددی هم دارند. مشکل ما با صهیونیست است که خود را در بین یهودیان استتار کرده‌اند.
    42
    6
    جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان
    درود به همه دینها به جز اسلام.
    12
    18
    جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    یکی از تفاوت های شاه و شیخ اینست
    3
    11
    جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    از رسول خونخوار گرفته تا تمام اخوندهای اسلامی، چه شیعه و چه سنی، بخاطر منافع خودشان از این شعارها میدهند. ملت هنوز شعارهای خمینی را به یاد دارند. اسلام دین خون و شمشیر و جنایت و جراحت است و با هیچ تمهیدی عوض نمیشود. اخوند عقب افتاده و اخوند است
    2
    25
    جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    زر زیادی نزن همین پیامبر شارلاتان شما پیمان میبست اما دوباره خودش پیمان شکنی میکرد اسلام در ضدیت با یهود است و یهود در ضدیت با تمام ادیان البته سوا از مذهب یهود ضد بشر درود بر اسرائیل
    4
    9
    جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    تندروی را در کامنتهای شما افراد می بینم. این همان شیوه بسیجی ها و حزب الهی های طرفدار رژیم است ولی به شکلی دیگر
    1
    6
    جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    Nabaat - بلک تان، استرالیا
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    با درود. خب خواهر فاطمه با تفسیر و دلیل شما اون قوم بنی قریظه یهودی نبودند بلکه صهیونیست بودند !! برای همین زسول الله ۱۴۰۰ سال پیش ملائکه برای ایشون از الله بشارت آوردند که ای محمد این بنی قریظه رو از لب شمشیر بگذران که صهیونیست هستند مال و اموالشان رو به غنیمت ببر و سهم منو بهم بده و بقیه رو بین مجاهدین که برای الله شمشیر زدن تقسیم کن !! ای داد بیداد گفتم مجاهدین استغفرالله 😁😁 رو که رو نیست به سنگ پای قزوین گفتند زکی 😆😆
    2
    3
    جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.