گفتگوی جنجالی فردوسی‌پور با جهانبخش؛ ما عزادار بودیم شما جلوی دوربین می‌خندیدید و ناز می‌کردید


عادل فردوسی‌پور در برنامه فوتبال ۳۶۰ گفت‌گویی جنجالی با علیرضا جهانبخش عضو تیم ملی کرده و درباره خندیدن آنها در جام جهانی وقتی مردم عزادار بودند، سوال پرسیده است.

علیرضا جهانبخش در گفت‌وگویی که عادل فردوسی‌پور با او کرده، درباره شرایط ملتهب کشور در زمان برگزاری اردوی تیم ملی در اتریش و حواشی مختلفی چون جشن تولد علیرضا بیرانوند، شادی بعد از گل بازیکنان مقابل اروگوئه، دیدار با رئیس جمهور و عکس‌های جنجالی پیش از جام جهانی گفت: از نظر زندگی شخصی و اجتماعی یکی از نقطه‌های سیاه من بود. یک سری اتفاقات مختلفی افتاده بود که مردم درباره‌اش نمی‌دانند. در آن زمان طوری به مردم نشان دادند که باید نشان داده می‌شد. شادی بازی با اروگوئه یک اتفاق لحظه‌ای بود. در فوتبال به صورت لحظه‌ای نمی‌توانید بگویید. در بازی با اروگوئه که حساس بود و بازیکنان ما می‌زدند خب در آخرین دقایق گل زدیم و کنترل سخت است. شما خودت سال‌ها در فوتبال بودی و نمی‌دانی چگونه است.

وینگر ایرانی فاینورد درباره منع بازیکنان از بستن مچ‌بند سیاه در بازی با اروگوئه گفت: ما با بچه‌ها صحبت کردیم که دستبند مشکی ببندیم و برنامه‌ریزی کردیم. اما هر موقع که به اردو می‌رویم یک سری افرادی هستند که از یک سری کارها جلوگیری می‌کنند و در آن شرایط اجازه ندادند. شاید یک سری بچه‌ها بودند که دوست داشتند این کار را کنند و بعضی‌ها دوست نداشتند و در آن زمان وقتی آن فشار را دیدند بعضی بچه ‌ها تحت تاثیر قرار گرفتند. نه اینکه نخواهند ولی نمی‌توانستند فشاری که روی آن‌ها بود را تحمل کنند. در خصوص عکس‌ها ما تک تک عکس می‌گرفتیم. آن عکاس انگلیسی گفت ما این را فقط به شما و فدراسیون فوتبال می‌دهیم و همینطوری نیست که بیرون بیاید. من مطمئنم کسانی که در آن زمان تحت تاثیر عواطف و اتفاقات بودند هم در جمع‌های خودمانی معمولی بودند. من با افراد مختلف صحبت می‌کردم ولی وظیفه عمومی که داشتند را در زمان‌های مختلف انجام می‌دادند. این باعث شد بازیکنان شادی گل و ... کنند.

جهانبخش درباره سکوت بازیکنان و صحبت نکردن درباره اتفاقات کشور و افزایش فاصله تیم ملی و مردم گفت: بچه‌ها هیچکدام درباره این مسائل صحبت نکردند ولی من با توجه به وظیفه‌ای که دارم باید بگویم بچه‌های تیم ملی در آن زمان هر کاری می‌کردند اشتباه بود. آن‌ها این وسط گیر کرده بودند. یعنی یک توقعی از سمت مردم بود و طرف دیگر مسئولینی که وزارتخانه‌ها بودند و فشارهایی که وجود داشت و بحث خانواده بچه‌ها بود. شما این فشارها را در نظر بگیرید برای تیمی که سه روز بعد بزرگ‌ترین بازی زندگی‌اش را جلوی انگلیس دارد. قبل بازی هم این فشار روی ما بود که سرود خوانده شود ولی با بچه‌ها به این نتیجه رسیدیم به احترام مردم نخوانیم. همین فشارها بازی بعدی هم بود با شدت بیشتر که بچه‌ها سرود را خواندند.

او درباره شادی بخشی از مردم پس از شکست تیم ملی می‌گوید: برای همه عجیب بود. حسی که هیچوقت تجربه‌اش نکرده بودیم ولی مسائلی که اتفاق افتاد و شکافی که کنترل شده به وجود آمد باعث این اتفاقات شد.
+56
رأی دهید
-88

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    جهانبخش مثل دیپلمات ها حرف میزند و سعی میکند که گزک به دست کسی ندهد
    7
    148
    دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    rey kasravi - لندن ، انگلستان

    یه مشت خودخواه و بزرگ بین و پر مدعا از بد شانسی ملت ایران شدند ورزشکار و سلبریتی و خیال می کنند توی کشوری که چشم فرشته هاشو با تفنگ ساچمه ای سوراخ می کنند ورزشکار بودند و سلبریتی بودند کار خیلی شیک و شاقی هست ،نه عزیز دلم تمام هنر و ورزش و علم همه و همه حول انسان می چرخه و حرکت می کند و اگر کرامت انسان و عزت اون رعایت نشه قهرمان دنیا شدن و برنده جایزه نوبل و اسکار شدند هم پشیزی ارزش نداره ،نمونه اش علی آقا کریمی و خانم عبادی هستند که بزرگترین دستاورد های ورزشی و اجتماعی را داشتند اما به خاطر کرامت انسان ها در کنار انسان ها موندند اونوقت توی بی خرد در شبی که چشم دختران ایران زمین را کور می کردند دلت به شدت کردن توپ فوتبال و ژست گرفتن جلوی دوربین خوش بود ،شرم بر شما خودخواهان انسان کش .
    11
    166
    دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    اینم عزاداری می کرد چیزی حل نمیشد همه عزادار میشدن اصلا استعفا میدادن یک قدم رژیم عقب نشینی نمیکنه، شما این رژیم رو با سوئیس اشتباه گرفتی، ۴۵ ساله عزادارین ۴۵۰ سال دیگه هم عزادار باشین همینه، اصلا این ملت هنوز شروع هم نکرده،شاید هرگز شروع نکنه اولین قدم رو حتی، اولین قدم واقعا چیه؟ اصلا کسی مطالعه نمیکنه که برهمه اولین قدم چیه، بقیه ملتها که چنین رژیمهای رو داشتن چه کردن. فقط غر زدن عزاداری کردن، یا تحریم کردن کالای بیگانه رو، اصلا نمیفهمن، همین فردا یه شاسی بلند چینی اعلام کنن سر و دست میشکونن،
    13
    42
    دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    گر به خود ایی - کلن، آلمان

    ننگ بر شما. در اون شرایط، برای تمام پول و ثروت دنیا هم حاضر نبودم، دست رئیسی را بفشارم، برایش لبخند بزنم وتعظیم کنم. ننگ بر شما
    6
    63
    دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    no-more-silence - تهران، ایران

    تیم ملی هم به مردم ایران باخت و هم در جام جهانی. اگر حتی بازی نمیکردن و یا دست جمعی جلوی رئیسی تعظیم نمیکردند اینطور از چشم مردم نمی افتادند. آخر شدن تیم جمهوری اسلامی. جز معدود بازیکنان باشرف که از تیم ملی و باشگاهی کنار گذاشته شدند. امثال جهانبخش ها دو رو و پول پرست تازه به دوران رسیده . علی پروین که همیشه تو آخور آخوندهاس بگیر تا این جوجه ها. در مورد فردوسی پور اطلاع دقیقی ندارم اما اگر از صداوسیما اخراج نمیشد همین موضع رو داشت که این اواخر طرف مردمه. به هر حال حمایتش قابل ستایشه
    5
    45
    دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

    یک مشت بچه مذلف بی ریشه شده‌اند فرزشکار مخصوصا فوتبال با یک مشت باجگیر محله جفت پنج (شهر نو) مربی و سرپرست…. شما‌ها کجا و عزیز اصلی، مهراب شاهرخی و حسن کلانی کجا! خاک عالم بر سرتان که مردم شماها حرام‌‌زاده ها را مشهور کردنند و عاقبت رفتید با ملاهای بی پدر و مادر همبستر شدید. تف به شما‌ها.
    7
    47
    دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل

    این بیشرفها چیزی از همون امام حسین بیشرف هم یاد نگرفتن که یکم با عزت زندگی کنن
    7
    43
    دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران

    فردوسی پور خودش کسی بود که باعث شکسته شدن اعتصاب دانشگاه شریف شد و جو اعتراضات پس از آن آروم شد . اینم بهش اجازه دادن که بگه و وجهه اپوزیسیونش رو حفظ کنه برای یک بزنگاه دیگه .
    9
    32
    ‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    من شخصا با این حرفهای جهانبخش یه نتیجه گرفتم و مطمن شدم که اینا تطمیع شدن و بجای طرف مردم ایستادن با همین بهانه ها سمت اقلیت حاکم ظالم و حکومت بچه کش بیایستند. خلاصه بگم دوستتون داریم ولی نمیبخشیم.توجه کنید اگر میشد با لشکر یزید هم مصاحبه کرد دقیقا همین حرفا و بهانه ها رو برای سلاخی کردن یاران امام حسین میاوردن ولی واقعا دیگه اهمیتی نداره چون حاکم ظالم برای شهوت قدرت خودش مردم رو سلاخی کرده و صدها دختر و پسر و بچه رو کشته و بیش از صدهزار نفر در زندانها بودند وقتی این عاقا میگه انواع فشارها بود و نتونستن تصمیم بگیرند. بزرگان مهمی از فوتبال کنار مردم و صدای مردم شدند ولی اینا فقط فکر بیزینس خودشون با وعده وعیدها و مزایایی که یزید و معاویه زمان تطمیع شدند تا کنار ظالم بیایستند. بله تیم ملی مال ما مردم ایران هستش چه حکومت بخواد چه نخواد و با نمایشهای ورزشگاه پر کردن با عوامل سپاهی نمیتونید مردم رو احمق فرض کنید چون همه میدونند اونا حتی طرفداری فوتبال هم نبودن چه برسه تیم ملی و باشگاهها. تنفر من از این نسل کم نشد ولی از طرف دیگه دوستشون داریم.
    5
    19
    ‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد

    جهانبخش موذی پاچه خوار مثل س..دروغ میکه،خجتلت بکشید.
    1
    46
    ‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران

    عذر بدتر از گناه!!
    4
    41
    ‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    سرنا را از سر گشادش نزنید. اول از خودتان شروع کنید. هیچ کشوری را ورزشکاران ازاد نکرده اند. برعکس مردم فهیم باعث دموکراسی و ازادی در کشوری شده و ورزشکاران ان کشورها هم از ان دموکراسی بهره مند شده اند
    11
    13
    ‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    ab shangooli - لندن، انگلستان

    عکاس انگلیسی بود؟؟؟ عکاس گفت که این عکس برای شماست؟؟؟ در نتیجه انگلیسیها خیانت کردند و این عکس رو منتشر کردن و مردم از تیم ملی متنفر شدند. این ویدیو کلیپ با هماهنگی سپاه پاسداران تهیه شده.
    1
    28
    ‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    و همه مردم ایران نادان نفهم و لی سواد هستند و ما در دوران پارینه سنگی زندگی می‌کنیم....تختی کجایی ببینی ورزشکاران ایرانی چه دسته گل هایی به آب میدن...روحت شاد شاه غلام 🧐😤😠🤬😡
    7
    16
    ‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.