پل کریمه، شبه جزیره اوکراین که روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی ضمیمه خاک خود کردیورونیوز: رئیس جمهوری برزیل به اوکراین پیشنهاد کرد برای پایان دادن به جنگ با روسیه، شبهجزیره کریمه را به این کشور واگذار کند و حاکمیت روسیه بر آن را بپذیرد.
«لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» در دیدار با خبرنگاران گفت: «شاید اصلاً نباید مالکیت کریمه مورد بحث قرار گیرد» اما میتوان در مورد مناطق جدیدی که به خاک روسیه ضمیمه شدهاند بحث کرد.
رئیس جمهوری برزیل در بخش دیگری از سخنانش خطاب به زلنسکی گفته است: «او هم نمیتواند همه چیز را بخواهد. جهان به آرامش نیاز دارد... ما باید راه حلی پیدا کنیم.»
روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین واقع در دریای سیاه را در سال ۲۰۱۴ به اشغال خود درآورد و در پی برپایی یک همهپرسی غیرقانونی که غرب و جامعه بینالملل هرگز آن را به رسمیت نشناخت، این جزیره را ضمیمه خاک خود کرد.
کییف از همان زمان به شدت با اقدام مسکو در ضمیمه کردن این بخش از خاک اوکراین مخالفت کرد و هماکنون نیز که درگیر جنگ با ارتش روسیه است تاکید دارد از تلاش برای بازپس گیری کنترل این منطقه دست نخواهد کشید.
آقای زلنسکی که زمانی خواهان گفتگو با ولادیمیر پوتین بود تا به امروز از مذاکره با مسکو خودداری کرده و اصرار دارد برای گفتوگو روسیه ابتدا باید تمام نیروهای خود را از اوکراین خارج کند. متحدان غربی اوکراین به ویژه بریتانیا، از خواست کییف حمایت میکنند.
استدلالهای زیادی درباره واگذاری کریمه به روسیه وجود دارد. برخی از کارشناسان معتقدند این کار ممکن است روسیه را برای انجام حملات بیشتر و تصرف مناطق بیشتری از خاک اوکراین ترغیب کند. علاوه بر این اکثر اوکراینی ها نیز مخالف واگذاری کریمه هستند.
یک نظرسنجی در ماه فوریه و مارس توسط موسسه بینالمللی جامعه شناسی کییف نشان داد که ۸۷ درصد از اوکراینیها مخالف هرگونه امتیازدهی به روسیه برای برقراری صلح از طریق واگذاری ارضی هستند.
بر اساس این گزارش ۶۴ درصد از اوکراینیها میخواهند دولت برای بازپس گیری تمام اراضی کشورشان از جمله کریمه تلاش کند حتی اگر به تشدید جنگ منجر شود.
رییس جمهوری برزیل قرار است هفته آینده پیشنهاد خود را به شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پکن ارائه کند.
در ماه مارس چین طرح صلح خود را برای پایان دادن به این جنگ ارائه داد که توسط اوکراین و غرب رد شد.
سلسو آموریم، مشاور رئیس جمهوری برزیل در امور بینالملل در پایان ماه مارس با پوتین و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه وی در مسکو دیدار کرد. رئیس جمهور روسیه قرار است در روزهای آینده به برزیل سفر کند.
از سوی دیگر یکی از مشاوران زلنسکی در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: «اگر ما درباره دستیابی به اهداف استراتژیک خود در میدان نبرد موفق و به مرز با کریمه نزدیک شویم، آماده ایم که فصل دیپلماتیک جدیدی را برای گفتوگو در این زمینه بازکنیم.»
او همچنین تاکید کرد این به معنا نادیده گرفتن گزینه آزادسازی کریمه توسط ارتش اوکراین نخواهد بود.
+24
رأی دهید
-57
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها
بهترین ها
بدترین ها
دیدگاه خوانندگان
۲۷
elnazpishu - لندن، انگلستان
تو به فکر ملت بدبخت پابرهنه ریو باش. از خاک کشور خودت ببخش اگه شرف داری. چقدر یک سیاستمدار میتونه بیشعور باشه و با احساس یک ملت تحت اشغال و تجاوز بازی کنه. هرچی اوکراینی ها به این نادان بگن حقشه
11
50
جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۵
Momijii - توکیو، ژاپن
اوشگول خان ، انگار از کیسه خلیفه می بخشه !!
7
33
جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۶
romano - تهران، ایران
رییس جمهور برزیل میتونه از خاک کشور خودش بذل و بخشش کنه. اوکراین جنگ سختی رو داره میگذرونه ولی خوب میدونه با این همسایه دیوانه روی آرامش نداره و راه حلش اتفاقا تسلط روی دریای سیاهه. روسها و پوتین اساسا بله رو حمل بر تایید نمیدونند و حمل بر ضعف طرف میدونن و هارتر میشوند اوکراینیها اینو میدونند. روسیه تا الان هیچ برتری هوایی و دریایی پیدا نکرده وگرنه کمپینهای بمباران فراوان شهرها رو شروع میکرد اوکراین نیک میدونه جنگ بطرف شرق کشورشون میتونه سالیان سال طول بکشه اما در جنوب قضیه متفاوته. چون کریمه برای حمله کننده از خاک اوکراین آسونه برای دفاع کننده بعلت ارتباط تنها توسط یک پل به روسیه سخته و کریمه خاویار خرس بزرگه بعد از اون اوکراین با فشار دادن خاویار حتی میتونه حاکمیت دریای سیاه رو داشته باشه.
7
24
جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
romano - تهران، ایران
کریمه بخشی از امپراتوری روسیه تزاری بوده ، بخاطر بازگرفتنش از عثمانی ها هزاران کشته دادند ، تولستوی کبیر کتاب جنگ وصلح را با خاطرات دوران سربازی از کریمه نوشت ، مردم کریمه هم روس هستند و هم روس زبان ، سوال اینجاست که چطور بخشی از اوکراین شد ، بعد از انتقام خشن استالین از اوکراین بخاطر حمایت بسیاری از اوکراینی ها از هیتلر و پیشروی المانها در جنگ دوم ، جانشین استالین که بچه اوکراین بود یعنی خروشچف بخاطر دلجویی و حال پخشی ، جغرافیای کریمه را جزو اوکراینکه آن هم بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود کرد ، حالا انصافا کریمه باید مال اوکراین باشد ؟؟ از طرفی طی همه پرسی ۹۵٪ مردم کریمه خواهان بازگشت به سرزمین مادری بودند ، طنز داستان در اینجاست که حتی اوکراینی تبار های کریمه همه حاکمیت روسیه را خواستار بودند ، چرا که بیمه و باز نشستهکی روس ها ۳ برابر اوکراینی ها بود ، در خاتمه شاه فقید هم در تقسیم استانی درست یا غلط ببخش های لر نشین و کرد نشین را در استانهای خوزستان ، آذربایجان شرقی و غیره جا داد ، تا ترکیب قومی بوجود بیاید
9
15
جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۵
no-more-silence - تهران، ایران
اگر ایرانی ها کشورشونو پس بگیرند و دوباره به سوی پیشرفت و دروازهای تمدن برن. امکان داره آذربایجان تمایل داشته باشه به عنوان منطقه خودمختار به ایران ملحق بشه. یک چیزی مثل ایالت فدرال . شاید کردستان عراق هم .. متاسفانه اوکراین زورش به روسیه نمیرسه و اگر روسیه جنگ رو ببازه امکان داره از سلاح های کشتار جمعی یا اتمی هم استفاده کنه. در اینصورت ادامه جنگ احتمالا بی معنی هست. اون اراضی هرگز به اوکراین برنمیگرده. غرب تا جایی اسلحه میده که جنگ فرسایشی و طولانی بشه تا کارخونه های اسلحه سازی و نفت و گاز آمریکا بتونن بیشتر سود کنن. وگر نه میشد اوکراین رو کامل مسلح کرد با جدیدترین تسلیحات و جنگ به زودی به پایان برسه.
3
12
جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
no-more-silence - تهران، ایران
گرامی من در کودکی و زمان شاه همسایه ارمنی داشتیم . هر از گاهی از ارمنستان شوروی میهمان داشتند . بشدت فقیر و از طریق فروش محصولات شوروی ؛ساعت میزی کریستال و غیره خرج سفر میکردند . به زندگی ارامنه ایران غبطه میخوردند و حتی خواهان الحاق به ایران بودند . اذربایجان شوروی هم همین داستان بود . اما اکنون با دید متفاوت به ایران اسلامی نگاه میشه
3
9
جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
احتمالا پوتین هم از جنگ خسته شده و بوسیله ی چین و برزیل عقب مفر میگردد
2
14
جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۷
Blackcap - اینهوفن، هلند
من با رعیس جمهور برزیل موافقم خاک کریمه رفته دیگه برنمیگرده جنگاستوپ و کشور خود را دوباره شروع به ابادی کنه ادامه جنگ حماقت هست مردم اکراین در به در.
4
3
جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۶
romano - تهران، ایران
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
هموطن عزیز میگن همکاری با نازیها توسط اوکراینی ها؟ ۹۹ درصد ایرانیها تاریخ اینرا نمیدونند. عامل این حرکت شخص به اسم باندرا بوده. اما دلیلش چی بود 1932 استالین خیلی قبل از جنگ جهانی دوم که هولد مور یا مرگ دسته جمعی اوکراینی ها رقم زد آیا کشتن بسیاری از اقوام افراد چند سال قبل از جنگ جهانی درد نیست. آیا کشتار اوکراینیها توسط لهستانیها درد نیست؟ آیا با آمدن کمونیسم، اوکراینیهایی که بصورت استثنایی در اروپا مالک زمین بودند و کشتن آنها و گرفتن مالکیت از آنها بعد از هزاران سال درد نیست و اساسا سوال این است اوکراینیها چه جنگ و تجاورزی را در تاریخ شروع کردهاند؟ من خودم از مخالفان درجه یک سیاست اسرائیل هستم اما نمیتوان منکر این شد که این رفتار نظامی بیش از حد اسرائیل نتیجه کشتار بیرحمانه جنگ جهانی دوم است. جنگها تمام میشوند ولی درد آنها خیر. ببینید چطور تاریخ را به شما یاد میدهند که طرف میلیون میلیون میکشد میشود مظلوم آنطرف کشته شده مقصر. فرض که کریمه هدیه بود روسیه هدیه را پس گرفت و به آن قناعت نکرد پرید شرق را گرفت بازهم کافی نبود حمله تمام عیار کرد زورش نرسید حالا اوکیرانیها پس میگیرند.
1
6
شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
گرامی ضمن تشکر از شما ، با بخشی از کامنت شما کاملا موافقم ، اما تاریخ کامل نبود . بعد از انقلاب اکتبر بخش بسیار عظیمی از ارتش سفید از اوکراینی ها ، قزاق ها و لهستانی ها بود ( بخش هایی از لهستان هم جزو تزار روسیه بود ، سالها با سرخ ها جنگیدند و از ۲۲ کشور منجمله انگلستان و فرانسه کمک گرفتند از رفرم دهقانی و لغو مالکیت خصوصی دهقانها ، خصوصا اوکراین ها شدیدا از این داستان آسیب دیدند ، درک اشتراکی کردن گاو و خوک طبیعتا سخت بود ، دهقان ها حتی حیوانات خویش را میکشتند تا تحویل دولت ندهند / کتاب های شولوخف را ملاحظه کنید / در آغاز جنگ هم بزرگترین کشتار یهودیان توسط دهقانان غیر نظامی در اوکراین انجام شد ، واحد های اس اس با خنده شاهد کشتار یهودیان اوکراینی توسط همسایگان خودشان بودند ، من شخصا فیلم های آرشیو در مستند فرانسوی را دیدم ، وحشتناک بود ، باندراس همکه اکنون حتی برای اولین بار در فیس بوک هم صفحه داره ، جنایتکار بی شرمی بود ، خلاصه کلام در اوکراین پایگاه مادی برای رشد تفکرات راست افراطی قدمت ۱۰۰ ساله دارد ، اینکه بهشان ظلم شد ، در رشد همان تفکرات تاثیر داشته ، اما ایا قابل قبوله؟
0
0
شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ادامه ، غرب با توجه به شناخت عمیقی که از تاریخ خونین اوکراین ، ظلم ها ، قحطی ای حتی مهندسی شده ، تضادها در اوکراین دارد ، از سالها قبل با هدف تضعیف استراتژیک روسیه به باندهای فاشیستی و نازیستی اوکراین کمک نظامی مادی کردند ، کسانی که حتی خواهان ممنوعیت تکلم به زبان روسی که زبان مادری ۱۸-۲۲ درصد مردم اوکراین بعد از فروپاشی بود هستند ، ۱۴ هزار نفر ، عمدتا روس و غیر نظامی در مناطق شرقی و روس تبار اوکراین کشته شدند ، ۶ سال پیش حتی سناتور مک کین به اوکراین رفت و به فاشیست ها قول کمکنظامی داد ( به یو تیوب مراجعه کن ) بنابراین این جنگ کنونی را نباید به تفکرات تزار گونه پوتین و رویای مسخره او تقلیل داد ، ریشه قدیمی و دست های کثیفی پشت آن است ، نژاد پرستی / قوم گرایی و غیره ،فقط به روایت دانشجویان ایرانی فراری از اوکراین بعد از جنگ مراجعه کن تا بفهمی که اوکراین کشور گل و بلبل نبوده ، کشوری که ۳۰ سال بوده اما حتی غرب هم حاظر به سرمایه گزاری نبوده چونکه فساد و رشوه بیداد میکنه ، اکنونهم تمام احزاب مخالف زلنسکی ممنوع و هزاران زندانی سیاسی و شکنجه رایج است ،
0
0
شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ادامه ، ظلم را نباید با ظلم پاسخ داد ، اکنون هم ظلم و استبداد دینی در ایران بیداد میکنه ، آیا باید مساجد را ویران و چادری ها را اعدامکرد ، ؟؟ خیر ، اکثر مردم اوکراین خواهان جنگ نبودند و دوستی با روسیه را طبیعی میدیدند ، این جنگ را پنتاگون و مسکو از طرف دیگر ایجاد کردن. ، دست همه خونین است ، در خاتمه جمعیت روس تبار اوکراین به مانند فرانسوی تبار کانادا میباشد ، آیا شرایطشان یکسان است ؟؟ اگر ناتو بخاطر حق جدایی کزوو و آلبانی تبار ها از صربستان آنجا را در دهه ۹۰ بدون جواز شورای امنیت ویران کرد ، پس چرا نباید حق جدایی را برای مردم شرق اوکراین را نادیده گرفت . چرا فکر میکنی میلیون ها اقلیت روس در اوکراین خواهان زندگی در کشور اوکراین باشند ، کشوری که حتی زبان روس را به رسمیت نمیشناسد ، در فنلاند ۳۵۰ هزار سوعدی تبار داریم. ، ، مدارس و رادیو و تلویزیون ، مناطق خودشان را دارند ، در اوکراین داستان اینگونه نیست . اما آیا روس ها بهترند ؟؟خیر در روسیه هم یک نوع دیگر ظلم نژادی و اجتمایی رایجه . افسانه مظلومیت عینیت ندارد
0
0
شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۵
no-more-silence - تهران، ایران
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
دقیقا ! من هم منظورم همین بود اگر ایرانی ها کشورشونو پس بگیرند! و اسلام زدایی بشه ! خوب من بار قبل به کردها و یا اقوام جدایی طلب گفتم سود با هم بودن در ایران واحده چون در واقعیت این مناطق به تنهایی چیزی برای ارائه کردن ندارند که بخوان مستقل اداره بشن. کلی هم منفی خوردم !
0
1
شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.