امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور: در طول سال، نه یک بار که ده‌ها بار به ایران سفر کنید

رادیو فردا:حسین امیرعبداللهیان مدعی است که نگرانی ایرانیان خارج از کشور برای بازگشت، به‌دلیل «اقدامات و سیاست‌های ایران‌هراسانه» است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نوروزی خطاب به ایرانیان خارج از کشور، از آنان خواست «توان، دانش و سرمایه» خود را به داخل ایران بیاورند.

حسین امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه اول فروردین مدعی شد که نگرانی این بخش از ایرانیان برای بازگشت به کشور، به‌دلیل «اقدامات و سیاست‌های ایران‌هراسانه» است.

او گفت: «در تمام طول سال، نه یک بار و دو بار بلکه ده‌ها بار بدون دغدغه و بدون نگاه به اقدامات و سیاست‌های ایران‌هراسانه دشمنان به سرزمین آباء و اجدادی خود سفر کنید».

این دعوت در حالی است که به گفته سازمان‌های حقوق بشری، جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر با بازداشت خودسرانه بسیاری از ایرانیان دوتابعیتی از آنان به عنوان گروگان در جهت پیشبرد مطالبات خود از کشورهای غربی استفاده کرده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی مدعی شد که دولت ابراهیم رئیسی، «برای تسهیل» امور ایرانیان در خارج از کشور «همه‌گونه تسهیلات کنسولی و امکانات برای تردد آسان و راحت» آنان به ایران فراهم کرده است.

دولت ابراهیم رئیسی که با مشکل درآمدهای مالی مواجه است، از ابتدای فعالیت خود از ایرانیان خارج از کشور خواسته که به‌ویژه سرمایه‌های اقتصادی خود را به ایران منتقل و در کشورشان سرمایه‌گذاری کنند.

بسیاری از ایرانیان خارج از کشور در ماه‌های اخیر، همزمان با اعتراضات سراسری ایران، بارها در شهرهای مختلف جهان علیه جمهوری اسلامی دست به تظاهرات زده و خواستار سرنگونی این نظام شده‌اند.
+12
رأی دهید
-192

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    بیایید که گروگانهامون کم شدن نیاز بیشتری هست!؟ اگرم گروگان نگیریمتون واسه خروج از زندان ایران باید نفری چهارصد هزار تومان و دفعه بعد هشتصد هزار و … بدید تا اجازه خروج بهتون بدیم… بیایید جیب دزدی ما خالی شده
    4
    191
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    همین اراجیف و مزخرفات از اون گاله بد بو درمیاد که کنارت میذارن و شمخانی دزد و فاسد رو بجات میندازن جلو . نقشه واسه دستگیری و معاوضه با تروریست‌هاتون رو داری یا افزایش بی رویه عوارض خروجی !؟ شایدم نقشه های شوم دیگه !
    6
    152
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    توان و دانش رو ولش کن، اینا دنبال سرمایه ها هستن. که بخورن بشینن کنار
    3
    131
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

    چشم جناب تروریست امیر عبدالاغیان! اصلا باورم نمیشه ، هول شدم، شلوارم رو سروته پا کردم! اقدس! اقدس! بدو بریم بلیط بخریم، امیر گفت بیاین همه چی حله حله!
    5
    146
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Babilon - هامبورگ، آلمان

    ...، زیادی نخور تو دی. ه
    2
    76
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    juvel - اسلو، نروژ

    خفه !
    2
    79
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    وزیر خارجه نظام اخوندی چه ضمانتی هست که من خارج نشین که دستم به دهانم میرسد به ایران که کشور خودم و ابا و اجدادم نیز بوده و هست برگردم و بدست عوامل اطلاعاتی و ماموران انتظامی دستگیر نشوم. وقتیکه برگشتیم و دستگیرمان کردن هرچند در زندان داد بزنیم و خواهش و تمنا بکنیم که ازادمان بکنن و بگویم به خواست ریس جمهور و ریس وزارت خارجه به ایران برگشتیم انگاه می فهمیم در چه دامی افتادیم و به ما در زندان میگویند که اصلا" نیروهای اطلاعاتی نظام ریس جمهور و ریس وزارت خارجه را انسان خطاب نمیکنند تا برسد به اینکه از انها حرف شنوای داشته باشند. انقدر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی نظام اخوندی در رابطه با ایرانیان خارج از کشور گندکاری و نه انسانی انجام دادن که دیگر بعید است انسانی که کمی عقل و شعور داشته باشد در دام نظام اخوندی بیفتد.
    0
    80
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Belgo - بروکسل، بلژیک

    واقعا خنده داره😂، ٢ سال پیش که بنده رو ممنوع الخروج کردن از کار و زندگى ما رو انداختن،😡 به بازجو میگفتم که رئیسى گفته ایرانیا برگردن حالا که ما اومدیم منو بدون هیچ دلیلى ممنوع الخروج کردین، جواب منو اینطورى داد،،،، گفت این واسه اونایى هست که مشکلى ندارن شامل همه نمیشه!! گفتم خوب مشکل من چیه؟؟؟ گفت شما مشکلى ندارى یکى دو هفته دیگه میتونى برگردى 😂😂😂😂😂😂😂😂، من از اینا حـ... تر توى عمرم ندیدم ، هیچ کس ایران نره تا روزى که این زالوها رو از ایرانمون بندازیم بیرون ✌️✌️✌️✌️✌️
    2
    94
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    خر سوار سابق - آلبک، آلمان

    دوستان درود. منهم یک مالباخته از جمهوری ننگین اسلامی هستم. با وعده‌های دروغین خاتمی اندوخته خودم را به ایران بردم وبرای حدود بیست نفر (خوانواده )ایجاد اشتغال کردم و به دلایل معلوم الحال پس از ورشکستگی مابقی پول را در بانک گذاشتم. با قطع ایترنت ظرف چهارماه گذشته حدود چهارصد میلیون تومان‌ خسارت دیدم. آیا میتوانیم اشخاصی که داستان مشابه با من دارند با پیدا کردن وکیلی از جمهوری آخوندی شکایت و درخواست دریافت خسارت کنیم؟؟؟
    1
    65
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    اگر توجه کرده باشید این ایرانیان ایران ستیز طویله اسلام از خامنه ای و رئیسی امیرعبداللهیان و هر سگ و الاغ دیگر طویله اسلام در پیام نوروزی امسالشان سفره هفت سینی نبود در سالهای گذسته یک سبزی و یا ماهی قرمز بود امسال اون هم نبود
    2
    42
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    Nabaat - بلک تان، استرالیا

    با درود. عبدول پوفیوز شما همچین ....تو مملکت که آدم چندشش میشه بیاد ایران نه یک بار بلکه چندین بار !! من وقتی ایران رو ترک کردم بخودم قول دادم تا وقتی این دولت اسلامی .....در سر کاره هرگز برنگردم دندون خراب رو کشیدم و حالا بجای تعطیلات برم ایران اسلامی ....میرم مکانهای تفریحی آزاد و شاد تا لذت پولی رو که خرج میکنم ببرم.😆😆
    3
    43
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Belgo - بروکسل، بلژیک

    paksan - ایران، ایران
    دقیقا گروگان کم شده اگه دقیق نگاه کنى دو تابعیتى و خارجى دیگه تو زندان ایران نیست، اینا کمبود گروگان دارن، بعد از انقلاب مهسا ٩٠ درصد ایرانیهاى خارج نشبن دیگه برنگشتن و الان این زالوها با کمبود شدید گروگان مواجه هستن، خیلى حواستون جمع باشه، به امید ازادى ✌️
    2
    48
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    samisan - توکیو، ژاپن

    اقایان و خانمها نرید چون چند دفعه از دوستان و اشنایان بهم خبر رسید که سرمایشون بردن ایران و چنان این بی خدایان چنان ضرری زدن بهشون که هر کداه صدها هزار دلار یا میلیون ها دلار ضرر کردن و جمع کردن وفرار کردن و گفتن تا اینها هستن پشت گشمون را دیدیم ایران رو هم میبینیم
    2
    35
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    مطابق معمول بودجه کم آوردند کاسه گدائی برداشتند برای گرفتن عوارض خروج
    2
    10
    ‌چهارشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.