رئیس سازمان بازرسی کل در ایران فساد مالی در فولاد مبارکه اصفهان را تایید کرد: ۹۲ هزار میلیارد

فولاد مبارکه اصفهان مهمترین واحد تولیدی و صنعتی فولاد در ایران و یکی از مهمترین تولیدکنندگان محصولات فولادی در خاورمیانه استبی بی سی: ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل در ایران «پرونده فساد مالی در فولاد مبارکه اصفهان را تایید کرد اما گفت که رقم ۹۲ هزار میلیارد صحت ندارد.

آقای خدائیان به خبرگزاری تسنیم گفت که سازمان بازرسی به این مساله ورود کرده و پرونده‌ای تشکیل شده بود که پیشتر در مرجع قضایی بود و اکنون در پرونده اخیر، ادغام شده است.

او گفت که «رقم ۹۲ هزار میلیارد صحت ندارد و درباره اینکه میزان سواستفاده چقدر بوده است، نیاز به انجام کارشناسی است.»

تابستان گذشته هیات تحقیق و تفحص مجلس ایران با ارائه یک گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای از ۹۲ هزار میلیارد تخلف در شرکت فولاد مبارکه خبر داده بود. این گزارش به قوه قضائیه ایران فرستاده شده بود.

در پی گزارش مجلس ایران، ابراهیم رئیسی دستور داد «تمام کسانی که تخلف آنها در فولاد مبارکه محرز شده از کار برکنار شوند.»

پیشتر علی اکبرزاده نماینده مجلس و عضو هیات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، حسن روحانی، رئیس جمهور سابق ایران را متهم کرده بود که با «سوءاستفاده از جایگاه» ریاست جمهوری مانع از رسیدگی به پرونده اشخاص متخلف شده بود.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال ۱۳۷۱ در نزدیکی شهر مبارکه در استان اصفهان احداث شد که مهمترین واحد تولیدی و صنعتی فولاد در ایران و یکی از مهمترین تولیدکنندگان محصولات فولادی در خاورمیانه است.

این شرکت ساختاری به ظاهر خصوصی دارد که سهامداران در آن نقش دارند اما اعضای هئیت مدیره آن را دولت تعیین می‌کند.
+61
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۸
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    یعنی ۹۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ؟ رئیس سازمان بازرسی چرا میگه این مقدار صحت نداره ؟ یا بیشتره حداقل یک صفر اضافه کمتره یک صفرش هم فدای سر رهبرت . ولی این اولیش نیست و آخریش هم نخواهد بود تا این نظام هست . سرمایه های ملت اینگونه به سمت لبنان و سوریه و غیره پرواز میکنند اما هنوز منتظر یک دزدی و غارت دیگرگوش بزنگیم ؟ نمیگم اتحاد وهمبستگی داشته باشید تا مملکت را از دست این دژخیمان نجات دهید ، ولی یکه و تنها نمیتوانید از اموال ، جان و ناموس خود دفاع کنید. دریاچه خزر را تکه تکه کردن ، خلیج فارس را تقدیم چین ، اختلاس ها و دزدیها از بانک تا موزه و فروش اموال دولتی و غیره . فردا چی ؟ فردا و فرداهای بعد نوبت منازل و اموال مردم خواهند بود . شاید بجایی برسد که به جنگلها یا کوه ها فرار کنید یا به گورستان تا ان دنیای تان آباد گردد . معنویت خمینی یعنی این
    1
    13
    ‌پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان
    ای مرگ بخورید هی
    1
    13
    ‌پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    kalo palang - لندن، انگلستان
    زهر چشم گرفتن اصول گرایان ( جاسوسان روسیه) از اصلاح طلبان ( جاسوسان انگلیس). سر اینکه کی بیشتر خورد کی کمتر افتادن به جون هم.
    1
    13
    ‌پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    Nabaat - بلک تان، استرالیا
    با درود. داداش مگه جایی و یا ارکانی در مملکت مونده که فساد درونش رخنه نکرده باشه ؟!! بقل قدیمیها که میگند: وقتی پیش نماز ب... >> بقیه می... حالا هم حکایت این کفتارها و لاشخورهای آخوند شده.😁😁
    2
    12
    ‌پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    جهت اطلاع دوستان این مقدار برابر سه میلیارد دلار هست با احتساب قیمت دلاری که این بخور بخور صورت گرفته. یعنی ٦٠ تا هواپیمای نو بویینگ برای خطوط هوایی زپرتی ایران.
    2
    6
    ‌پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    kalo palang - لندن، انگلستان
    فسادی که دیگه آدمی مثل رعیسسی بخواد بر ملا کنه معلوم هست از اول تا آخر باجگیری و بده بستون هست. مردم یه طومار بنویسن بگن لطفا پیگیر قضیه نباش. که توش ده برابر دزدی میشه
    1
    1
    ‌پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.