جنجال سخنان تهدیدآمیز فرمانده هوا فضای سپاه: ان‌شالله بتوانیم ترامپ، پومپئو و مک‌کنزی را بکشیم

سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه منصوب آیت الله علی خامنه‌ای استبی بی سی: سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران گفته است که «هدف اصلی ما» انتقام از افرادی است که دستور کشتن قاسم سلیمانی فرمانده ترور شده نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه را صادر کردند.

سرتیپ حاجی زاده در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران گفته است «ان‌شالله بتوانیم ترامپ، پومپئو و مک‌کنزی را بکشیم».
دونالد ترامپ رئیس جمهور، مایک پمپئو وزیر خارجه و ارتشبد فرانک مک‌کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در زمان ترور قاسم سلیمانی بودند.

آقای ترامپ گفته بود که شخصا بر عملیات هوایی نیروهای آمریکایی در عراق برای کشتن فرمانده وقت نیروی قدس سپاه نظارت می کرده و آقای پمپئو هم بارها از این اقدام دفاع کرده بود.

قاسم سلیمانی در جریان یک عملیات نظامی که با هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد در دی ماه ۱۳۹۸ در حومه بغداد کشته شد.

جمهوری اسلامی ایران بلافاصله اعلام کرده بود که به این حمله واکنش نشان می دهد و از ایالات متحده انتقام می گیرد.

کمتر از یک هفته بعد سپاه بخش‌های خالی از سکنه در پایگاه هوایی عین الاسد در نزدیکی بغداد را که در اختیار نیروهای آمریکایی بود، هدف حملات موشکی قرار داد. در این حمله هیچ آمریکایی کشته نشد اما خساراتی به ساختمان ها در این پایگاه وارد شد.
شلیک دو موشک سپاه به هواپیماهای مسافری در روز حمله به عین الاسدبا شلیک دو موشک از سوی سپاه به هواپیمای مسافری، همه ۱۷۶ مسافر و خدمه هواپیما در دم کشته شدنددر روز حمله موشکی سپاه پاسداران، آسمان کشور به روی عبور و مرور هواپیماهای مسافری و غیرنظامی بسته نشده بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این روز یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین را که اغلب مسافران آن ایرانی بودند، با موشک به سقوط کشاند.

همه ۱۷۶ مسافر و خدمه این هواپیما کشته شدند. جمهوری اسلامی ایران به مدت سه شلیک به این هواپیما را رد کرد اما ستاد کل نیروهای مسلح در روز چهارم سرانجام با انتشار بیانیه ای مسئولیت آن را پذیرفت و شلیک به هواپیما را «خطای غیرعمد انسانی» توصیف کرد.

سرتیپ امیرعلی حاجی زاده سه سال پس از کشته شدن قاسم سلیمانی گفته است « هدف ما از حمله به عین‌الاسد کشتن سربازهای آمریکایی نبود، ما خواستیم هیمنه نظامی آمریکا را بشکنیم که محقق شد، هدف اصلی انتقام ما کسانی هستند که دستور ترور را صادر کردند. ان شالله بتوانیم ترامپ، پومپئو و مک‌کنزی را بکشیم».

حدود یک سال پیش اعلام شده بود که مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در دوران دونالد ترامپ و برایان هوک، نماینده پیشین آمریکا در امور ایران، تحت محافظت ۲۴ ساعته هستند.

آقایان پومپئو و هوک چهره‌های اصلی در سیاست «فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه دولت ایران بودند.

در جریان مذاکرات احیای برجام که به طور غیرمستقیم میان ایران و آمریکا از فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد، اعلام شده بود که ایالات متحده در ازای خارج کردن برخی از نهادهای جمهوری اسلامی ایران از فهرست تحریم ها، خواستار توقف تهدیدهای جانی این کشور علیه مقام های دولت آقای ترامپ شده است اما مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی حاضر نشدند، در این باره تضمیمی بدهند.

ایالات متحده آمریکا از دوره ریاست جمهوری آقای ترامپ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را وارد فهرست گروهای تروریستی خارجی همچون داعش، القاعده و بوکوحرام کرده است.
+11
رأی دهید
-87

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    2023Azadi - لینز، اتریش

    طبق معمول زره هاى مفت هوا فضاى🤣🤣
    4
    68
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    این قیافه که آخره خُل و چِله ! این باجی زاده اگر یکروز دستگیر و دادگاهی براش تشکیل بشه هیئت منصفه و قاضی دادگاه ، همه بالاتفاق بجای فرستادنش بالای چوبه دار ، رأی به فرستادنش به یک آسایشگاه روانی میدهند!
    2
    72
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان

    خوب چرا یه سرباز هم نزدین پس!؟ شما دیگه کی هستین!؟ از کجا اومدین!؟ آدم هم اینقدر بی شرف و بی وجدان!!! الان مثلا ترامپ رو چجوری میخوایی بزنی!؟!؟
    1
    39
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    arya_japan - توکیو، ژاپن

    انتقام سختتون هواپیمای مسافر بری بود که زدید .
    1
    46
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    هوس کتلت کردی؟
    0
    20
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    قاسم ریمباد زیر چنین مطالبی بادش خالی میشه و نظر نمیده!
    0
    16
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان
    اون سلیمانی عرب پرست تروریست هم از همین وراجیها میکرد که همون برادران مسلمان شیعه عراقی که باهاشون عکس یادگاری میگرفت لوش دادند و تکه بزرگش گوشش شد.این حاجیزاده جنایتکار رذل که مسئول مستقیم قتل ۱۷۶ انسان بیگناه هست که جای خود داره.این جنایتکار بی لیاقت در بهترین حالت باید در یک دادگاه نظامی به حرم جنایت علیه بشریت محکوم و تیرباران بشه.
    1
    20
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    چقدر جالب بعد از کمک‌های آمریکا این حرف رومیزنه: در ده روز اخیر ایالات متحده:. ۱- به عراق دستور داد ۵۰۰ میلیون دلار نقدبعنوان طلب قبلی ایران بابت صادرات برق به ایران بپردازد . ۲- جلوی انگلیس را گرفت که حتی حرف بردن سپاه پاسداران به لیست تروریستی را نزند . ۳- صدا وسیمارا از تحریم ها معاف کرد!. ۴- بکمک انگلیس به بهانه ی امنیتی چنان ایران اینتر نشنال را جا کن کرد که تمام برنامه های موثرش بهم ریخت و حتی امروز هیچ خبری از اعتصاب چهارشنبه بازار نداد . ۵- به سفیرسوئیس حافظ منافع اش در ایران که یک زن است ، اشاره کرد برای دهن کجی به خواستاران حجاب اختیاری که‌ پنج ماه است برای این هدف خطر پذیری میکنند،‌ ناگهان برای بازدید فرهنگی از قم به آنجا مسافرت کند و چادر و چاق چورش را به نمایش بگذارد . حالا هنوز برخی ساده دلها فکر میکنند از دیگ چوبی امریکا برای ملت ما حلوائی خواهد بود .
    1
    8
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    من شخصا شدیدا موافق این مسئله هستم,شاید در صورت موفق شدن این آدمشان,غرب دست از این موش و گربه بازی بردارد و (کار)را یکسره کند
    0
    5
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.