ناتو: به اوکراین کمک می‌کنیم؛ مدودف: روسیه آماده استقرار نیرو در مرز لهستان است

 تهاجم نظامی روسیه به اوکراینیورونیوز: امروز جمعه ۲۴ فوریه، اولین سالگرد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین است. این جنگ که تقریبا هر روز سرخط خبرهای اکثر رسانه‌های جهان بوده است، معادلات بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده و طی یک‌ سال گذشته زمزمه جنگ هسته‌ای نیز به گوش رسیده‌ است.

در آخرین تحولات پیرامون جنگ اوکراین که پس از جنگ جهانی دوم، شدیدترین جنگ در اروپاست، ناتو اعلام کرد که مصمم است به کی‌یف در برابر حمله روسیه کمک کند.

همزمان دمیتری مدودف اعلام که روسیه آماده است تا نیروهای خود را در مرزهای لهستان مستقر کند.

مدودف: روسیه آماده استقرار نیروهای خود در مرزهای لهستان است
دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری پیشین و نفر دوم شورای امنیت روسیه، روز جمعه با وعده پیروزی کشورش در جنگ با اوکراین در پیامی در کانال تلگرام خود نوشت: «ما پیروز خواهیم شد و مشتاقیم که این پیروزی هر چه زودتر محقق شود. ما باید مرزهای تهدید علیه کشورمان را تا حد امکان دور کنیم، حتی اگر مرزهای لهستان باشند. دشمنان غربی می‌خواهند روسیه را تا هرچقدر می‌توانند ضعیف کنند و در ضعف نگاه دارند. آن‌ها مشتاق به ختم درگیری‌ها نیستند.»

وی همچنین گفت که معتقد است مذاکرات پس از «پیروزی» روسیه انجام می‌شوند و افزود: «این مذاکرات دشوار و پرتنش خواهند بود. تصمیمات طرف اوکراینی در آن سوی اقیانوس‌ها توسط کسانی گرفته می‌شود که به کی‌یف تسلیحات و پول می‌فرستند و اقتصاد اوکراین و آنچه از این کشور باقی‌ مانده است را سرپا نگه ‌می‌دارند.»
ناتو: مصمم هستیم به اوکراین در برابر تهاجم نظامی روسیه کمک کنیم
ناتو روز جمعه با گذشت یک‌ سال از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین اعلام کرد که مصصم است به کی‌یف در برابر مسکو که «نتوانسه است عزم مردم اوکراین را در هم شکند» کمک کند.

ناتو همچنین گفت که روسیه باید فورا به این  «جنگ غیرقانونی» که بر تامین غذا و انرژی جهان تاثیر گذاشته است، خاتمه دهد و خواهان پاسخگویی روسیه در برابر «جنایات جنگی» خود شد.
بریتانیا صادرات هر کالایی که روسیه در جنگ به کار می‌گیرد را ممنوع می‌کند
بریتانیا در سالگرد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو وضع کرد. ممنوعیت صادرات هر کالایی که روسیه تا کنون در میدان نبرد استفاده کرده است و همچنین ممنوعیت واردات کالاهای آهنی و فولادی از این کشور از جمله این تحریم‌ها است.
 
بریتانیا در سال گذشته با مسدود کردن دارایی‌ها و هدف قرار دادن مقامات کرمالین، اقتصاد روسیه را به منظور کاهش توانایی این کشور در تهاجم نظامی به اوکراین هدف قرار داد.
 
وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه امروز خود ۹۲ شخص و نهاد دیگر روسیه را تحریم کرد. جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا گفت: «امروز ما نخبگانی که مسئول اداره صنایع کلیدی پوتین هستند را تحریم و صادرات هر کالایی که روسیه در میدان جنگ از آن استفاده می‌کند را ممنوع می‌کنیم.»
+40
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    آخه تو شهر باخموت رو بگیر که کلا ۴.۵ کیلومتره مرز لهستان پیشکش. از برج ۴ جنگ تا الان ۸ ماهه واگنر داره بمب خوشه‌ای و فسفری میزنه میزان توپخانه اوکراینی ها نسبت یک به ده کمتر از روسهاست هنوز این شهر رو نتونستن بگیرن. با همین نرخ برن جلو ایشالا با امدادهای غیبی شهر نتروپتروسک رو باید ۵ سال دیگه بگیرن (خرت خرت دارم میخندم). بیخود نیست حتی چین و ایران هم بیخیال جنگیدنتون شدند. باور کن الان عباس میرزا الان بود با همون شمشیر و تیرکمون برادارن ودکا برکف روس رو دو شقه میکردند. لعنت بر اروپا داره به خرج اوکراین این جنگ رو جلو میبره بیشرفا بهشون اسلحه بدید تانک که دیگه خاک روسیه رو نمیزنه.
    8
    13
    جمعه ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    romano - تهران، ایران
    باز خواستی گذری به تاریخ بزنی! و عباس میرزا را قهرمان جا بزنی، مگر تاریخ را نخوانده ای؟ عباس میرزا از ترس اینکه تاج وتخت را از دست بدهد قرارداد صلح را امضا کرد، او و فتحعلی جنگ های بی ثمر بر مردم نجیب ایران تحمیل کردند، و کشور عزیزمان را فلاکت کشاندند، شمشیر چوبی اش را سر انجام ملت قهرمان ایران در هم شکست
    0
    0
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.