کمیته بین‌المللی المپیک از ایران گزارش کتبی خواست

رادیو فردا: توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خواستار گزارش کتبی ایران درباره نگرانی‌ها از وضعیت زنان ورزشکار، تبعیض در مسابقات بین‌المللی، رعایت کامل منشور المپیک و نقش کمیته ملی المپیک ایران در حفاظت از ورزشکاران در شرایط فعلی این کشور شد.

وبسایت کمیته بین‌المللی المپیک با انتشار گزارشی از دیدار آقای باخ و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ایران نوشت که رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نگرانی شدید خود را با توجه به وضعیت تعدادی از ورزشکاران و ضمانت‌های مالی که ورزشکاران و تیم‌ها باید قبل از سفر به خارج از کشور برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ورزشی به فدراسیون‌های ملی خود ارائه دهند، بیان کرد.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک همچنین بر اهمیت عدم تبعیض از هر نظر و بر رعایت کامل منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک تاکید کرد.

باخ در این نشست بر رعایت منشور المپیک و موضوع حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین‌المللی بدون هیچ گونه تبعیض اشاره کرد و از خسروی‌وفا خواست تا پیش از جلسه هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۱) درباره نگرانی این کمیته پاسخ کتبی دهد.

پیشتر و در زمان ریاست رضا صالحی امیری بر کمیته ملی المپیک ایران، جمهوری اسلامی درباره رویارویی تیم‌های ورزشی و ورزشکاران ایرانی مقابل حریفانی از اسرائیل تعهد کتبی داده بود اما این موضوع هیچ‌وقت اجرایی نشد.

بر اساس گزارش وبسایت کمیته بین‌المللی المپیک، ایران متعهد شده که تلاش‌های خود را برای حفظ حقوق ورزشکاران، هم از نظر انسانی و هم از نظر ورزشی، پیگیری و گسترش داده و به تعهد خود مطابق با منشور المپیک و رعایت کامل اصل عدم تبعیض ادامه دهد.

محمود خسروی وفا، بادیگارد سابق خامنه‌ای که هم اکنون ریاست کمیته ملی المپیک ایرن را بر عهده دارد برای دیدار با توماس باخ به لوزان سوئیس سفر کرده است.

خسروی وفا پیشتر و همزمان با سرکوب ورزشکاران معترض در اعتراضات سراسری ایران، نامه‌ای از عالی‌ترین نهاد ورزشی جهان دریافت کرده بود و با درخواست کمیته بین‌المللی المپیک به مقر این کمیته سفر کرد.
+10
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.