رسانه صدا و سیما: داماد عبدالکریم سروش متهم به «رهبری و تامین مالی اراذل و اوباش» است

 علیرضا ارادتی داماد عبدالکریم سروشصدای آمریکا: جام‌جم آنلاین رسانه وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مطلبی مدعی شد که علیرضا ارادتی داماد عبدالکریم سروش از «سرشبکه‌های باند جمع‌آوری و هدایت اراذل و اوباش» بوده و ارتباط وسیعی در هدایت با باند مزبور در داخل داشته است.

جام جم آنلاین نوشته است: «در خصوص این فرد گفته می‌شود که وی در ابتدا ارتباطات خود با عناصر نفاق و ضدانقلاب را انکار می‌کرد اما پس از مشاهده اسناد و مدارک، به اقدامات خود اعتراف کرد.»

این رسانه وابسته به صدا و سیما در ادامه مدعی شده که «آقای ارادتی با شبکه اینترنشنال هم به صورت برخط مرتبط بوده و از آنها دستور می‌گرفته است.»

جام‌جم همچنین نوشته است: «وی با هدایت شبکه معاند جوانان محلات اقدام به هدایت آشوبگران و در عین حال تامین ملی و پخش پول بین اراذل و اوباش می کرد.»

این رسانه حکومتی همچنین مدعی شده که «علیرضا ارادتی به صورت مستقیم با سرویس‌های جاسوسی مختلف در ارتباط بوده و مبالغ اعطایی به وی نیز از مبدا انگلستان و امریکا بصورت رمزارز بوده است.»

گفتنی است علی صالحی، دادستان تهران، روز سه‌شنبه ۲۷ دی با اعلام بازداشت یک تن به عنوان «لیدر» و «سرپل» اعتراضات، گفت که او «داماد یکی از سرکردگان ضدانقلاب خارج‌نشین» است و با آنچه «سرویس‌های جاسوسی» خوانده، «ارتباط بی‌واسطه» داشت.

صالحی با اشاره به فراخوان‌های گروه «جوانان محلات تهران» فرد بازداشت شده را «سرپل ارتباطی در تهران» معرفی کرده و مدعی شده است که این گروه از «ظرفیت اراذل و اوباش» در اعتراضات استفاده می‌کرد.

این مقام قضایی ادعا کرد که فرد بازداشت‌شده «مسئولیت پخش منابع مالی» بین افرادی که آنها را «اراذل و اوباش» نامیده، به عهده داشته و «سه روز قبل از بازداشت»، به کیف پول دیجیتال او «مبالغی» از مبدأ «انگلیس و آمریکا» واریز شده بود.

به کار بردن عبارت «اراذل و اوباش» برای معترضان، در حالی است که نیروهای لباس شخصی حکومتی در سرکوب اعتراضات سراسری ایران نقش دارند و پیش از این نیز مقامات جمهوری اسلامی به استفاده از «اراذل و اوباش» برای سرکوب اعتراضات اعتراف کرده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی بارها در اظهارات خود با طرح سناریوهایی، اعتراضات سراسری ایران را به «دشمنان» و کشورهای خارجی نسبت داده‌اند.

از جمله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی ۲۲ دی، با هشدار این که منتسبان به جمهوری اسلامی فکر نکنند «قضایا تمام شد»، اعلام کرد که در دل خودش «به عنوان یک ناظر» «مهندسی خوب» اعتراضات سراسری ایران را ستوده و به آن «آف

نهادهای حقوق بشری بین‌المللی بارها نسبت به اخذ اعترافات اجباری از بازداشت‌شدگان، به ویژه در جریان این دور از اعتراضات سراسری ایران، تحت فشار و شکنجه هشدار داده‌اند.

علیرضا اراداتی روز پنج‌شنبه هجدهم آذر در محل کارش بازداشت شد .
+101
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.