هشتگ وکالت می‌دهم؛ موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟

 شاهزاده رضا پهلویرادیو فردا: به دنبال سخنان اخیر شاهزاده رضا پهلوی مبنی بر ضرورت پشتیبانی نیروهای داخلی از رایزنی‌های بین‌المللی احتمالی وی درباره ایران، موضوع «وکالت» دادن به او به سوژه‌ای جنجالی در فضای مجازی فارسی‌زبان تبدیل شده است.

همزمان دو هشتگ «من وکالت می‌دهم» و «رضا پهلوی» در توییتر داغ شده و مخالفان و موافقان، با استفاده از این دو هشتگ به زبان‌های فارسی یا انگلیسی، به موضع‌گیری پرداخته‌اند.

شعار «شاهزاده وکیلی میهنو پس بگیری» هم از سوی شماری از موافقان اعطای وکالت به آقای پهلوی در شبکه‌های اجتماعی تکرار شده است.
رضا پهلوی در گفت‌وگویی که روز ۲۶ دی از شبکه تلویزیونی من‌وتو پخش شد، به احتمال «دیدار و مذاکره با شخصیت‌های سیاسی برای ارائه برنامه یا پروژه» درباره ایران اشاره کرد و گفت: «فردا هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم، بایستی یک مبنای مقبولیت و مشروعیت از داخل داشته باشد.»

وی افزود: «اگر فردا قرار باشد در صحنه بین‌المللی از جانب هم‌میهنان رایزنی‌های لازم را انجام دهیم، لازم است نشان دهیم که این به پشتیبانی و نمایندگی از طرف زندانیان سیاسی، فعالان مدنی، جریانات فکری و سیاسی داخل کشور است.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا وقت آن نرسیده که او نقش برجسته‌تری به عنوان هماهنگ‌کننده جریانات مخالف جمهوری اسلامی به عهده بگیرد، گفت: «خیلی ساده بگویم، فردا فرض بفرمایید من بتوانم با دیگرانی که در این مسیر با هم همراه و همسو هستیم با یک سری شخصیت‌های سیاسی دیدار کنم؛ اولین سوالشان این خواهد بود که شما به نمایندگی چی اینجا حضور پیدا کردید.»
پس از این سخنان، سعید حافظی، روزنامه‌نگار مقیم آلمان، کمپین «من وکالت می‌دهم» را به راه انداخت و شماری از شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله داریوش اقبالی خواننده، حسن شماعی‌زاده آهنگساز، علی کریمی، سوشا مکانی و یحیی گل‌محمدی ستارگان فوتبال ایران، حمید فرخ‌نژاد، پرستو صالحی و روناک یونسی، بازیگر و نیز مهرداد زارعی از خانواده‌های قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی به آن پیوستند.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان آبان ۹۸ نیز در پیامی صوتی از زندان اوین، با این کارزار اعلام همبستگی کرد و گفت که برای تغییر جمهوری اسلامی به رضا پهلوی وکالت و نمایندگی می‌دهد.
مهدی مسکین‌نواز، عبدالرسوی مرتضوی و علی موسی‌نژاد فرکوش زندانیان سیاسی از زندان «رجایی‌شهر» نیز با این کارزار ابراز همبستگی کردند.

برخی از حامیان کارزار «من وکالت می‌دهم»، از جمله داریوش اقبالی و علی کریمی در اعلام حمایت خود تاکید کرده‌اند که به شاهزاده رضا پهلوی تنها در دوران گذار و تغییر جمهوری اسلامی وکالت می‌دهند و پس از آن، تکلیف حکومت را انتخابات آزاد تعیین می‌کند.

احسان کرمی، بازیگر، نیز روز ۲۷ دی، طومار آنلاینی با عنوان اعطای وکالت/نمایندگی به آقای پهلوی ایجاد کرد که تا لحظه تنظیم این خبر، موفق به جمع‌آوری بیش از ۲۲۰ هزار امضا برای اعطای وکالت نمادین به رضا پهلوی شد.

با این حال این کارزار با مخالفت‌هایی نیز روبه‌رو شده و شماری از کنشگران و فعالان فضای مجازی، موضوع وکالت را در تضاد با «همبستگی و ائتلاف» عنوان می‌کنند و آن را به «خلافت و جانشینی» نزدیک‌تر می‌دانند.

از جمله علی افشاری، فعال سیاسی در توییتی نوشت: «اگرچه استبداد دینی معضل اصلی است، اما مهمتر از رفتن مستبد، پایان خودکامگی و بازدارندگی در برابر همه اشکال استبداد است.»
وی به طور غیرمستقیم، موضوع اعطای «وکالت» به آقای پهلوی را «به ابتذال کشاندن امر سیاسی» نامیده و افزود: «محافلی در داخل و خارج آگاهانه در پی اعتبار‌زدایی از تشکل‌ها ‌و احزاب سیاسی برای حفظ پدرسالاری سیاسی هستند.»

شماری از مخالفان نیز می‌گویند ترجیح می‌دهند به فردی از داخل خود ایران، به‌ویژه فردی از زندانیان سیاسی از جمله زندانیان زن، رهبری اعتراضات و نمایندگی معترضان اعطا شود.

مخالفان این طرح معتقدند، با توجه به وضعیت اینترنت در ایران، همه مردم قادر به شرکت در «رای‌گیری» برای اعطا کردن یا نکردن وکالت به رضا پهلوی نیستند و به همین دلیل، این شیوه «غیردموکراتیک» است.
در حالی که مخالفان بر «مشخص نبودن برنامه» شاهزاده رضا پهلوی تاکید می‌کنند، موافقان می‌گویند وی در واقع از مردم ایران «اجازه» خواسته تا بتواند با رهبران سیاسی بین‌المللی ملاقات کند و او در اظهاراتش بارها بر حفظ تمامیت ارضی ایران، رعایت حقوق همه ایران و حقوق بشر، سکولاریسم و دموکراسی تاکید کرده و به همین دلیل برنامه «مشخصی» دارد.

موافقان معتقدند که «میهن‌پرستی»، «سکولاریسم» و «حقوق بشر» سه محور مورد توافق مخالفان است که رضا پهلوی نیز بر آنها تاکید کرده است.

رضا پهلوی، سه سال پیش نیز در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی به طور رسمی اعلام کرده بود که تمایل دارد وکالت مردم ایران را در مقابل جمهوری اسلامی بر عهده بگیرد. در سال‌های اخیر و پس از طرح شعارهایی به نفع خانواده پهلوی و ابراز پشیمانی شماری از معترضان از انقلاب سال ۵۷، فعالیت خانواده پهلوی در فضای مجازی و حقیقی افزایش بیشتری یافته است.

شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی در جریان اعتراضات «زن زندگی آزادی» بارها از معترضان حمایت کرده و خواستار همبستگی همه ایرانیان برای مقابله با جمهوری اسلامی شده‌اند.
+231
رأی دهید
-28

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    اتحاد نباشه آخوندا جایی نمیرن والسلام.
    11
    181
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    piruzie nazdik - پاریس، فرانسه

    سکان کشتی ایران در دریای پرتلاطم و طوفانی، فقط با دستان پر تجربه فردی مانند ایشان قادر به رسیدن به ساحل ازادی میباشد.من کفالت میدهم.
    49
    185
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    machan - لس انجلس، ایالات متحده امریکا

    رضا پهلوی بهترین گزینه برای مدیریت ایران است. همه ایرانی ها وکالت می دهند. کس دیگری نداریم الان در این سطح
    39
    166
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران

    برای به زیر کشیدن رژیم خامنه ای مفعول یا به رضا پهلوی وکالت دهید و یا وکیل خودتون را معرفی کنید . اینکه فقط بگوئید به رضا پهلوی وکالت نمیدهم یعنی سر در آخور رژیم دارید.
    53
    176
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    برای مبارزه با حکومت اراذل و اوباش خامنه ایی ظاهرا چاره دیگری نیست مگر وکیل کردن رضا پهلوی! دست کم تا زمانی که سازمانی دمکراتیک برای برگزاری رفراندوم و تنظیم قانون اساسی مبتنی بر خواست همه مردم شکل بگیرد! همانطورکه خود رضا پهلوی وعده میدهد!
    20
    148
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    نکته مثبت شاهزاده رضا پهلوی اینه وطن پرست واقعی است ، نوکر عربستان و عراق و روسیه نیست . در امریکا هست و سیاست های آنجا را به درستی میشناسد ، مثل خیلی ها خودش را‌ گم نکرده ، نکته منفی در اینجاست که اتکا به نفس لازم برای احیای نظام پادشاهی را ندارد ، اما اگر مورد حمایت میلیونی قرار بگیرد ، میتواند سناریو تغییر کند ،
    42
    120
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandoglu - لندن، انگلستان

    وای بر ملتی که بر یک پسر شاه دزد که میلیادرها دلار . جواهرات مردم را دزدید و با کودتایی انگلیس سرکار آمدند و تماما در خدمت آنها بده اند وکالت می دهند. ایران روی آزادی و دمکراسی را نخواهید که تا زمانی که مردم دارای شعور سیاسی بالا نباشند. مطمن باشید بازهم قدرتهای بزرگ تعیین کننده آینده ایران خواهند بدو و دور این مرد خط کشیده اند چون باعث تنش و جنگ داخلی خواهد شد.
    114
    32
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    1: برای همه مشخص شده که تنها آلترناتیو است .برای حامد اسماعیلیون متاسف هستم که قادر نشد از روی سایه خود بپرد. با وجود تجربه سخت برلین. می‌‌بینیم که حتا قسمتی‌ از خانواده‌ها قربانی هواپیما اکراین هم پشتیبانی خود اعلام کردند. .دو هفته بعد تظاهرات برلین همین جا نوشتم. خطای بزرگ سیاسی. نمی‌‌شود مدعی دمکراسی بود ولی چیزی نزدیک ۳۰ درصد شرکت کنندگان را نادیده گرفت ولی تریبون سخنرانی به سه گروه همجنس باز داد که با هم ۳ درصد هم نمی‌‌شوند.بدیهی‌ است که آن هم حق و حقوق را دارند ولی این زور گوهی اقلیت به اکثریت است. بی‌ دلیل نیست که قسمتی از خانواده‌ها هواپیما اکراین خود را جدا کردند.بقیه هم که باید منتظر شد. سق سیاه ندارم ولی امیدی نیست. هنوز چیزی نشده هشتک من وکالت نمی‌‌دهم راه انداخته. چیزی نزدیک ۷ هزار. من وکالت می‌‌دهم در عرض ۴ ساعت به ۳۰۰ هزار رسید. مشگل این است که اگر این آقا هزار بار هم بگوید. من فقط برنامه ریزی می‌‌کنم . نمی‌‌خواهند درک کنند. دوست ندارند .می‌ دانند اگر اتفاق افتد و اکثریت چهره‌ها مدنی در ایران حمایت کنند که می‌‌کنند. کسی‌ دیگر این‌ها را تحویل نمی‌‌گیرد.
    28
    64
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    گاگول های خارج نشین که مخالفت میکنند با وکالت شاهزاده باید اول از همه آن سازمان یا تشکیلاتی را که تأسیس کرده اند معرفی کنند و کارنامه سازمانشان را ارائه بدهند تا مردم به آنها وکالت بدهند وگرنه نشستن جلو دوربین و زر زدن و انتقادکردن کار هر بیکاره ای است، اینها اینقدر بی عرضه و بی لیاقت هستند که در این 44 سال هیچ تشکیلات بدرد بخوری بوجود نیاوردند
    31
    74
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    منجمله پیر مردها پوشک پوش جبهه ملی‌ در پاریس. فمینیست‌ها پشمالو سوهد و تاکسی من‌ها حزب توده در شهر کلن آلمان. دعوا بر سر لحاف مولا بین این هاست .ببینید از دیروز تا امروز سایبری‌ها حوزه علمیه شعبه آلبانی چه جنجالی راه انداخته. بوی فاشیست می‌‌یاد . چرا خودش یک چیز می‌‌گوید مادرش یک چیز دیگر.؟ اخر این هم شد منطق. دو انسان بالا ۶۰ سال دو عقیده مختلف دارند. مگر فرخ نگر دار یا مریم رجوی هر موقع ابراز عقیده می‌‌کنند .حتما باید نظر به نظر ننه نزدیک باشد؟ یا اینکه چرا فحش به باباش نمی‌‌دهد. شما ۵۷ اتی ‌ها یک بار به خاطر ۵۷ پوزش خواستید ؟ هنوز با آخوند بهتر کنار می‌‌یاد تا با دوران پهلوی. این‌ها با سرما خوردگی رضا پهلوی بیشتر مشگل دارند در آن بوی فاشیست می‌‌بینند تا مشگل با آخوند ها. ببینیم چرخ تاریخ چه کسی‌ را در زیر خود نابود می‌‌کند. افسوس که از این فرصت طلای که از دست برود
    26
    55
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    VidaR - وین، اتریش

    piruzie nazdik - پاریس، فرانسه
    با تجربه؟ چرا دوباره بت سازی می کنید ،اون حتی مثل پدرش ،یه سواد درست وحسابی نداره ،طرز حرف زدنش رو ندیدی، خیلی با پدرش فرق داره .چه تجربه ای ؟افراد با سواد و،متخصص زیاد هستن ،دوباره گول نخورید
    80
    21
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    VidaR - وین، اتریش

    نطام سلطنتی خوب نیست ،دوباره بت سازی میشه ،دوباره از قدرت سوء استفاده میشه ،،امان از قدرت ،،،باز رئیس جمهور ۴ سال میاد ،،اگه بد بود ،دیگه بهش رای نمی دن ،شاه و ملکه تا آخر عمر به ریش ملت بسته میشن ،باز اون افتضاح ۵۷ پیش میاد ،،،شاید بگین قدرت نداشته باشه ،،لو لو سر خرمن،،،می خواهیم چکار ،،یه خانواده مثل خانواده ملکه الیزابت ،،تا ابد ،،در ناز و نعمت باشن از مالیات مردم ،،بخورن و بپوشن و لباس های آنچنانی ،سفر های آنچنانی ،،شاه وملکه مربوط به قرو ن وسطی هست
    72
    28
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

    piruzie nazdik - پاریس، فرانسه
    لازم نیست یه بار با این بیای یه بار با اون brain worm هاهاهمه که مثل خودت بوق نیستن که
    42
    2
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

    Aztek - قم، ایران
    بمیر عین الله جان مثل سیریش چسبیدی بالای هرصفحه امیدوارم تومکزیک شایدم آمریکا بومیان آزتکی ازت بخوبی پذیرایی بکنن هاها تو که توی ایران نیستی خیلی بیجامیکنی نوشتی قم-ایران
    53
    3
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    مبشر جاروندی - گتنبرگ، سوئد

    خطاب به علی افشاری. از جایی که خودت عنوان میکنی استبداد دینی معضل اصلی ماست ، کمی نیز در مورد کارنامه خودت در جمهوری ایلامی و فعالیت شخص خودت در دانشگاه بعنوان یکی از اعضای اصلی شورای ملی مذهبیون اشاره باید کرد که تقریباً در تمامی طول عمر جمهوری ننگ وجنایتکار بوق تبلیغاتی همین نظام مذهبی بودید و با قاطعیت در بسیاری از مصاحبه هایتان سید علی جنایتکار را یا رهبر خطاب میکردی یا آقا و مابقی را با عنوانی که صدا و سیمای جمهوری ننگین خطاب می‌کرد، و حالا نیز بنده شما را جزو سری افرادی میدانم که یا هنوز بوق تبلیغاتی رژیم اخوندی هستی ویا نگران از سقوط آنها ، . زنده باد ایران ، زنده باد زن زندگی آزادی ،. زنده باد مبارزین در ایران و ایرانیان دلسوزی که در خارج از ایران برای آنها و زندانیان و آزادی ایران مایه میگذارند وهزینه می‌کنند، ننگ بر آنان که در فکر نفاقند ، . در پایان با تشکر از شاهزاده رضا پهلوی
    8
    41
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    عمو سعید - لیورپول، انگلستان

    کل مخالف های من وکالت می دهم ۳ در صد هستند که فقط بلندگو با دهان های گشاد دارند بقیه مردم عاشق خانواده پهلوی هستند
    23
    48
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    sahandoglu - لندن، انگلستان
    هفته گذشته نبودی. کلی جار و جنجال . بعد از ۴۳ سال تازه درک کردند که فرح پهلوی جواهرات سلطنتی را دزدیده . یک عده هم قسم خوردند که خودشان دیدند .فرح پهلوی مخفیانه به ایران آمد و رفت در موزه و جواهرات را دزدید. فقط شما کم بودید. فکر کردم با ۵۰۰ دلیل و منطق ثابت می کردی که این جواهرات اصلا مال پهلوی‌ها یا ایرانی‌ها نبودند این‌ها مال ننه بزرگ رجب ارغوان بوده. این‌ها فارس‌ها زورگو دزدیدند. مدرک هم داری .خود خدا به زبان ترکی در قرآن نوشت.
    17
    47
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    hitman01 - استوکهلم، سوئد

    از یک دیکتاتور به پسر یک دیکتاتور دیگه وکالت می دن . دمتون گرم 😄😄
    51
    20
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    VidaR - وین، اتریش
    موافقم! نباید بت سازی کرد! ولی تا این حد که برای مدتی وکیل مردم باشد نباید اشکالی داشته باشد! آلترناتیو بهتری نداریم!
    8
    39
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    hashemi1358 - سوران، عراق
    عمو سعید - لیورپول، انگلستان . این درصد از کجات در آوردی. چقدر ادبیاتت این روزا آشناست...
    18
    13
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا
    نبودی رفته بودی سبزی پلو با ماهی بخوری یا باقالی پلو با گردن؟؟ هاهاها
    10
    33
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    آقای زرتشت؛ دیدگاه شما جایش محفوظ و محترم! بنده هیچگونه اظهار نظری در بینش سیاسی شما نمیکنم. فقط از لحاظ عرف اجتماعی و دیدگاه شهروندی نمیتوانم به خود بقبولانم که شما مدعی سلطنت وگزینه برتر هستید ; اینگونه مرزهای بی بصیرتی را می پیمایید و همزمان و حداقل به دو قشر توهین می فرمایید.۱- امام جمعه دین زده به انسانهای دگر باش و همجنسگرا توهین و تحقیر می کند و می گوید همجنس باز! شما هم میگویید همجنس باز! ۲- نوشته اید پیرمردهای پوشک پوش یا فمنیست های پشمالو. مگر انسانها عمداً شیوه زندگی و بیماری یا کهولت خود را انتخاب میکنند? یا مگر قرار است همه فمنیست ها چون جینا لولوبریجیدا تی تیش مامانی باشند? پس با این اوضاع اشخاص کم مو(عامیانه کچل) نابینا کم بینا و غیره باید بروند توی نوبت! یا حق ورود برای تجمعات داشته باشند; تا مورد توهین شما قرار نگیرند. زیاده روی در هیچ بعدش معقول نیست٬بخصوص جارو جنجال و فحاشی و دریدگی از طرف هر خط و جناحی اتحاد را تضعیف میکند. جانت جور
    3
    15
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    تازه اخبار خواندم، خوب سر در نیاوردم، وکالت می دهم یعنی چه؟ اگر یک نفر که فحش کمتر دارد جواب بدهد، و گرنه به مردم وکالت خواهم داد!
    7
    7
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان
    اگر امکان یک همه پرسی واقعی در داخل کشور بود،بدون شک ایشون ۸۰ درصد به بالا رای میاورد و نیازی به اهمیت دادن به نظرات بعضا منفی برخی افراد مجازی نبود.این رو از روی هوا نمیگم،واقعا در ایران اینجور نظری وجود داره. متاسفانه بعضیها هنوز فکر میکنند وکالت دادن به رضا پهلوی لزوما به معنی اینه ایشون بشه شاه و کنترل کامل کشور رو بصورت کلاسیک پادشاهی بر عهده بگیره در صورتیکه توی مصاحبه اخیر کاملا مشخص کرد در صورت تایید مردم هدف چیه و چه برنامه ای داره.
    12
    12
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    در دنیای سیاست و کشورهایی که راه »دموکراسی« رفته اند، کدام اول آمد : اول دموکراسی بود، پس از آن رهبر( رییس جمهور)، یا اول رهبر بود سپس دموکراسی( جمهوری)، و اگر رهبر باشد، و مردم جمهوری بخواهند، چه کنیم!، این پرسش ها در حالی است که خودم هم جوابی برای آن ندارم!
    2
    9
    ‌پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا
    برو .... به همونی که رهبرت داد تا یه کم آروم بشی.
    7
    8
    جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    کارای کوچیک کوچیک رو میتونه بااین وکالت انجام بده . اتفاقا کوچیک رو نبایددستکم گرفت.خمینی هم کوچیکا و ریزا رو خوب دید که پیروز شد مثلا توییت زد سربازی نرید. اون موقع بی بی سی براش توییت بود. رضاپهلوی چاره‌ای جز ریزبینی نداره
    1
    1
    شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    VidaR - وین، اتریش
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    ناپلئون هم ضد امپراطوری قیام کرد و بعد خود را امپراطور اعلام کرد ،این ،،،،یک مدتی،،،،که میگید ،بد جوری خطرناک هست اما ن از قدرت ،،،فهم سیاسی نسرین ستوده، نرگس محمدی ،،آرش میثمی، ووووو هم بیشتر است و هم بیشتر در زندان ها زجر کشیدن ،،تا ایشون که ۴۳ سال با پول مفت زندگی کرده ،،،همش هم فیلم های خوش گذرونی و سخنرانی چرت و پرت ،،پخش می کنه ،،من از پدرش هم خوشم نمیامد ،ولی اون باسواد بود ،نه این با اون شخصیت ،سبکش
    0
    0
    یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.