محمدمهدی کرمی و محمد حسینی به دار آویخته شدند

ایران اینترنشنال: خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد احکام اعدام محمد مهدی کرمی، ۲۲ ساله، و سیدمحمد حسینی، ۳۹ ساله، به اجرا درآمد و این دو معترض در ارتباط با پرونده کشته شدن یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان، بامداد ۱۷ دی‌ ماه به دار آویخته شدند.

با وجود تلاش‌های گسترده جهانی برای لغو اعدام این دو معترض، دیوان عالی کشور روز سه‌شنبه ۱۳ دی، حکم اعدام محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی را تایید کرد.

پیش‌تر، محمدمهدی کرمی در اعتراض به تایید حکم اعدامش اعتصاب غذای خشک کرده بود.

بدین ترتیب، شمار معترضان اعدام شده به چهار نفر رسید. جمهوری اسلامی پیش‌تر محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد را نیز اعدام کرده بود.

پیش‌تر امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در توییتی نتایج فرجام‌خواهی ۱۶ متهم پرونده روح‌الله عجمیان را اعلام کرده و خبر داد فرجام‌خواهی محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی ابرام و حکم اعدام این دو تایید شده اما حکم اعدام صادره برای سه متهم دیگر این پرونده یعنی حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به دلیل «نقص در تحقیقات»، نقض شده است.

در پرونده کشته شدن روح‌الله عجمیان، از نیروهای بسیجی، در مراسم چهلم حدیث نجفی، دادگاهی در اواسط آبان برگزار شد و پنج نفر محکوم به اعدام و ۱۱ نفر دیگر نیز به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.

در همین حال، کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داد تعدادی از زندانیان زندان کرج، از جمله ارژنگ مرتضوی، دانشجوی زندانی، در اعتراض به قطعی شدن حکم اعدام چند تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات از شامگاه پنجشنبه اعتصاب غذای خشک کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، ابوالفضل بختیاری و حامد محمدخانی، دو شهروند ۲۱ ساله ساکن ماهدشت کرج، که روز ۱۹ مهر در این شهر بازداشت شده‌اند و پس از حدود سه ماه در بلاتکلیفی در ندامتگاه مرکزی کرج محبوس‌اند، نیز در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این در حالی است که اعتصاب غذای ۱۵ زن معترض زندانی، از جمله آرمیتا عباسی، الهام مدرسی، حمیده زراعی، فاطمه حربی، ژاسمین حاج میرزامحمدی و شماری دیگر از زندانیان زن از چهاردهم دی ماه ادامه دارد.

در همین حال، حال‌وش گزارش داد محمد ریگی، یکی از زخمی‌های جمعه خونین زاهدان، بعد از گذشت ۹۷ روز در اثر شدت جراحات وارده در‌گذشت. محمد ریگی که ۲۹ سال داشت، از ناحیه شکم، کلیه، ریه و کبد هدف گلوله جنگی قرار گرفته بود.

به گزارش حال‌وش، از آنجا که گلوله‌های شلیک شده دوزمانه بودند، پس از اصابت به محمد ریگی در داخل بدن او منجر شده و آسیب‌های شدیدی به اعضای داخلی او وارد کردند.

در همین حال، سلامت بسیاری از معترضان زندانی، به دلیل تیر خوردن، شکنجه و عدم دسترسی به داورو و درمان در زندان، در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد. بر اساس گزارش‌ها جلیل عزیزپور، شهروند ۳۱ ساله و ورزشکار اهل ایلام، که روز ۸ آذر توسط خودروی نیروهای امنیتی زیر گرفته شد و با پای شکسته بازداشت شد، از روز بازداشت تاکنون مورد مداوا قرار نگرفته است.

گرداننده صفحه توییتر توماج صالحی، خواننده رپ زندانی، نیز اعلام کرد که احتمال از دست رفتن بینایی چشم توماج در اثر ضربات وارد شده وجود دارد. او با بیان اینکه حدود ۷۰ روز از حبس توماج در سلول انفرادی می‌گذرد، گفت: «در صورت ازدست رفتن بینایی‌‌ او این قصور متوجه مسئولان خواهد بود.»

از سوی دیگر، فشارها بر خانواده کشته‌شده‌ها و بازداشت‌شدگان و نگرانی‌ خانواده‌ها از وضعیت عزیزانشان ادامه دارد. مادر محمد قبادلو، معترض محکوم‌شده به اعدام، گفت که پدر محمد از روز پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه به علت فشار عصبی ناشی از تایید حکم اعدام پسرشان از سوی دیوان عالی در ای‌سی‌یو بیمارستان بستری است و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

برادر میلاد علوی، خبرنگار زندانی روزنامه شرق، نیز در توییتی اعلام کرد پدرشان در اثر شدت فشار عصبی و استرس ناشی از بازداشت فرزندش سکته کرده و در بخش مراقبت‌های ویژه قلبی بستری است.

در همین حال، همزمان با صدور احکام سنگین علیه معترضان، وضعیت بسیاری دیگر از بازداشت‌شدگان همچنان در ابهام قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری هرانا، علیرغم گذشت ۱۱ روز از زمان بازداشت مهدی بابادی شوراب، شهروند تهرانی و فعال سابق دانشجویی، محل حبس و نگهداری او مشخص نیست و خانواده او در بی‌خبری به سر می‌برند.

بر اساس گزارش‌ها مهدی بیک، دبیر سرویس سیاسی روزنامه اعتماد، که گزارش‌های متعددی را درباره وضعیت بازداشت‌شدگان و معترضان محکوم به اعدام در این روزنامه منتشر کرده بود، روز پنجشنبه بازداشت شده است.

همچنین یلدا معیری، عکاس خبری، در ویدیویی در اینستاگرام خود خبر داد که به شش سال زندان و تعدادی مجازات تکمیلی از جمله دو ماه فعالیت به عنوان پاک‌بان و دو سال ممنوعیت اقامت در تهران و استان‌های همجوار محکوم شده است

یلدا معیری در این ویدیو با لباس پاک‌بانی و در حال جارو کردن خیابان گفت: «وقتی که بعد از ۲۳ سال کار اجازه عکاسی از واقعیت‌های جامعه را ندارم، نه تنها به عنوان مجازات بلکه با کمال میل به پاک‌بانی می پردازم و این کار را از همین امروز شروع کردم.»

در همین حال، دیگر اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی برای مقابله با خیزش انقلابی مردم نیز ادامه دارند و مقامات حکومت همچنان از اقدامات خود علیه مردم دفاع می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، در روزهای اخیر دو داروخانه در شهر لنگرود به دلیل آنچه «بدحجابی کارکنان» عنوان شده با دستور مقام قضایی پلمب شدند.

پیمان جبلی، رییس صدا و سیما، نیز اعلام کرد که درباره ادامه پخش سریال‌هایی که بازیگران آن با اعتراضات مردمی همراهی کردند، «متناسب با نوع شخصیت، موضع‌گیری‌های آنان و همچنین نقش و تاثیری که داشتند، تصمیم گرفته می‌شود.»

مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور، نیز در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا سخنان مطرح شده درباره اینکه بازگرداندن هواپیمای همسر و دختر علی دایی از آسمان دبی با مصوبه شورای امنیت کشور انجام شده را رد کرد و در عین حال گفت که این اقدام «قانونی بود»

امیرحسین ذوالانواری، مدیر روابط عمومی خطوط هوایی ماهان، گفته بود که بازگردان هواپیمای حامل همسر و دختر علی دایی از آسمان دبی با دستور مقام قضایی و شورای امنیت کشور انجام شده است.
+100
رأی دهید
-29

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    بخدا تک تکتون رو به درک واصل میکنند ببین کی گفتم. همین الان تیمهای ترورتون تشکیل شده به بعد از انقلاب هم حواله نمیشید. مثل سگ میکشنتون.
    35
    168
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان

    روحشان شاد و آرام. از هر قطره خون این عزیزان دها مبارز دیگر بر پا میخیزند. ای کسانی که آرام در خانه نشسته و منتظر بهبودی و تغیر وضعیت هستید با خانه نشستن دردی دوا نمیشود. این جوانان اکنون شما را دز خیابانها همره خود احتیاج دارند. با راهپیماییهای صد هزار و میلیونی شما ها این حرکت به مقصد خواهد رسید. منتظر چه هستید؟ تا کی نظاره گر مرگ جوانان خود بدست این قصابان نشسته اید؟ فرصتی بهتر از این بدست نخواهید آورد. بر پا خیزید که پیروزی نزدیک است.
    8
    149
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    juvel - اسلو، نروژ

    لعنت خدا بر تو خامنه ای جوون کش ، مرگ بر نضامه جنایتکاره منفوره اسلامی !
    8
    155
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    این کسانی که میگن باید مثل نلسون ماندلا و ماهاتما گاندی انقلاب کنیم آیا میتوانند جواب خونهای به ناحق ریخته شده این جوانان را بدهند؟ گاندی 27 سال طول کشید تا موفق شد و بیش از چهار میلیون کشته به جا گذاشت آیا مردم ایران هم میخواهند چنین هزینه سنگینی بپردازند؟ آیا بهتر نیست در زمان کوتاهتر با هزینه کمتر این رژیم سفاک را بیاندزیم؟ باید به هر طریقی مسلح شد و جنگ خیابانی راه انداخت اینها در خیابان شکست میخورند چون پشت بام ها و پنجره ها از آن مردم است
    4
    42
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    زنبور - کپنهاک، دانمارک

    ایت دولا درا کولا اگر زنده موندی مردم با یه یا علی میفرستنت همون جایی که یا علی گویان اومدی بیرون وگرنه باز موندهات باید تقاص پس بدن چیز نمونده
    5
    40
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    مردم کوتاه بیایند حتما" شمار اعدامها خیلی بالا میرود مردم به خیابانها بیاید و هرچه مال حکومت پست اخوندی بود به اتش بکشید چه جاندار باشد چه بی جان !
    3
    47
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    اینها با اعدام این دو جوان و اعدام های دیگر میخواهند تلافی خفت گیری ان قاضی بی قضاوت نامرد . بی معرفت را که توسط پارتیزان های وطن پرست در چند شب قبل در نیاوران بدرک واصل شده را بگیرند. جالب اینجاست ان قاضی بی عاطفه و نامرد در بغل زن دومش لش خود را گذاشته بود که بدرک واصل شد . شما هر نفر از جوانان وطن ما را بکشید وطن پرستان دهها نفر شما را بدرک خواهند فرستاد. بی شرف ها
    4
    35
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    مبشر جاروندی - گتنبرگ، سوئد

    زمان اخراج تمامی سفارتخانه های جمهوری ننگ، باتل،و جنایتگر از سراسر دنیا رسیده ، اگر دولت‌های غربی در این باره اقدام به اخراج آنها نکنند ما خود اقدام می‌کنیم و حتی آنجا را اجازه تخریب داریم ، چون این مکانها سفارتخانه ایران به حساب نمیایند بلکه سفارتخانه های جمهوری جنایتکار هستند ، این تقاضا برای اخراجشان باید به سرعت به وقوع بپیوندد ، لذا از هموطنانی که این متن را میخوانند خواهشمندم برای تایید و یا تکذیب نظرتان را در مورد این پیام بنویسید، با سپاس ، نابود باد جمهوری اسلامی
    4
    42
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid4053 - اصفهان، اتریش

    به خاطر به درک واصل شدن یک انگل بی ارزش تهی مغژ دو جوان اینده ساز مثمر ثمر این اب و خاک توسط دژخیمان نابکار حکومت غیرقانونی جمهوری کثیف اسلامی بیگناه به شهادت رسانده شدند. اننقامی که در انتطار این حاکمان غیر قانونی در راه است روز به روز سنگینتر میگردد. هیچ خیزش مردمی تا بحال در تاریخ دنیا بدون قربانی شدن ازادیخواهان به اتمام نرسیده و در انتها پیروز میدان مردم ازادیخواه بوده اند. از این حکومت نابکار خاندان خامنه ای در تاریخ اینده به عنوان سیاهترین کثیفترین بی وجدانترین ستمگرترین بی رحمترین دشمنترین یاد خواهد شد اما با نابودی اینها کثیفترین دروغینترین مذهب دنیا برای همیشه به فاضلاب تاریخ سپرده خواهد شد. انروز دیر نیست ما در خیابان میمانیم و ایرانمان را از این دژخیمان بازپس گرفته و تمامی این غاصبان را به اشد مجازات محکوم میکنیم و این اعدام نخواهد بود مجازات این خاندان خامنه ای پرست بارها بیشتر از اعدام خواهد بود. انروز دیر نیست مردم به ما بپیوندید
    6
    31
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دانای نادان - آمستردام، هلند

    داستان ضحاک ماردوش ، که تو کتابهای مدارس ابتدایی میخوندیم ، افسانه نبود، واقعیتی بود که سالها بعد بر سرزمین زیبای ما نازل شد و خون جوانان رو خودش میخورد و مغزشان را به مارهایش میداد. ولی این قصه پایان هم داره، جایی که ما هم به زودی بهش میرسیم،کنده شدن سر ضحاک و مارهایش به وسیله جوانان همون دیار.
    5
    31
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

    دوستان هم‌رزمان عاشقان ایران بزرگ درود بر شما ، این جاودانگان راه صعب‌العبور انقلاب و پیروزی نهایی را برای ایران و ایرانی هموار میکنند. اما موضوع اصلی اینجاست که مگر این دو انسان والا مصونیت سیاسی از سیاسیون جهان نداشتند؟ اگر داشتند چرا اعدام شدند، اگر نداشتند چرا سیاسیون جهان فقط زندانیانی که نامشان برده میشود را حمایت میکنند؟ تکلیف آن زندانیانی که کسی را برای دیده شدن در فضای مجازی را ندارند چیست ؟ این به قولی یا شامورتی بازیست یا دوگانه سوزی و شترسواری دولا دولا. هر چه هست قدرت جوامع بین المللی در حفظ ثبات امنیت جهانی زیر سوال رفته و از این سوراخ قانونی این هزار پدران سالهاست استفاده کرده خون ایرانی را ریخته یا در شیشه کرده اند. نابود باد رژیم اشغالگر و اهریمنی حاکم بر ایران بزرگ درود بر خاندان ایران ساز پهلوی 🤬😡😠🌱🌿🌹
    3
    25
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران
    مرده شور اذان صبح تونو ببرن . مرگ بر خامنه ای مفعول جوان کش.
    39
    47
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    اگر یک مزدور مُذَلِف رو بدرک واصل کردند ، دمشون گرم و دست هر دوشون رو میبوسم ، روحشون شاد و در آرامش ، ولی اعتقاد دارم که خون این عزیزان بهیچوجه پایمال نخواهد شد و روز انتقام و مجازات دور نیست ! لعنت بر اون مفعول یکدست و بی همه کس و تمام استخوان بدهانها و بیضه لیسان ماشین سرکوب و کشتارش !!
    5
    34
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    hassan1326 - تهران، ایران

    با این اعدام های قرون وسطایی ، جا دارد که تمام اروپا و امریکا سفرا و حامیان نظام نکبت اسلامی را فرا بخوانند و در صورت امکان این آشغال کله ها را از کشورشان اخراج کنند .
    50
    30
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    venus100 - تهران، ایران
    در ایران آزاد شده آینده نباید اثری از این دین و اسلام خونریز و لواطگری باقی مانده باشد باید کلا با تازیان اشغالگر نابود بشود , مساجد و حسینیه ها و ازاین آت اشغالها وووو باید همه از بین بروند , مردم تو , ای ایرانی تا کی می خواهید نظاره گر پرپر شدن ایرانیان بدست این وحشیان لواطکار اسلامی باشین , یه تکونی به خودت بده و با هر چی دم دستت است به جنگ نابودی این جنایتکاران عرب ,عرب پرست برو , ایران رو پس بگیر . خامنه ای اشغالگر مطمئن باش سرنوشت قذافی رو سرت میارین.
    55
    36
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    piruzie nazdik - پاریس، فرانسه

    تک تکتونو برسر درختان خیابان پهلوی خواهیم دید. مزدورهای قاتل مرد پاک ایران.
    10
    33
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Mohsen1000 - فرانکفورت، آلمان

    اینگونه اعدامهای کور نشان ازوحشت و ضعف و دلهره رژیم و حکومت فاسد وشیطانی استبداد مذهبی و فقیه به رهبری موقت آخوند علی خامنه ای، معروف به علی گدا از فروپاشی دارد. هر چقدر قیام و انقلاب مردم وبه طبع آن مبارزات خیابانی بیشتر باشد، بی ثمر بودن اینگونه اعدامها برای وحوش حاکم بر ایران بیشتر می شود.
    2
    25
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    با تو خونه نشستن و با لعنت و نفرین کردن چیزی درست نمیشه. نگذارید دوباره یاس و بیغیرتی بیاد سراغتون. اگر به خونه هاتون برنمیگشتید الان اوضاع کاملا برعکس بود. اگر مردم بیرون بودند ضحاک ماردوش جرات نمیکرد این غلت رو بکنه. اگر بیرون نریزید باز هم بچه های دستگیر شده اعدام خواهند شد. تعداد اعدام‌ها به ده ها نفر خواهد رسید. مگه یادتون نبست که ضحاک گفت خدای امروز همون خدای دهه شصته؟
    4
    34
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Lor Bakhtiari Sw - استکهلم، سوئد
    مبشر جاروندی - گتنبرگ، سوئد
    نظر شما کاملا بجاست!اما این گونه هست که دیپلماسی کشورها دو جانبه هست که اگرسفارتشان بسته شود و احیانا شهروندانشون در ایران اسیر بشوند، بتوانند در سفارت کشور مربوطه در ایران پناه بگیرند! و ضمنا در پس پرده روابط ذی نفع اقتصادی دارند!
    4
    5
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    یه ماسک میزدی دیگه عزیزم نمیشناختنت. توی کرونا راست گفتن ماسک ناجی جان آدمها .
    15
    4
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    آخه جز در مسلک منحوس و کثیف شیعه ۱۲ الاغی کدوم قانون بخاطر سقت شدن یک تخمه صیغه حکم اعدام برای چند نفر صادر می‌کنه. ای نشون میده ملت باید دست به اسلحه ببرن جنگ داخلی با نه مهم نیست اگر ۴۰ سال آینده هم در ایران جنگ داخلی باشه به اندازه این ۵۰ سال حکومت صیغه زاده های صادراتی نجف وجبل امل خرابی بار نمی بارن
    3
    17
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    مبشر جاروندی - گتنبرگ، سوئد
    کاملا با شما موافقم. این تسخیر لانه های جاسوسی به مردم داخل کشور انرژی بیشتری برای مبارزه میدهد. در این مرحله از انقلاب صحبت از دیپلماسی و پناه بردن به سفارتخانه ها یاوه گوئیست. دُوَل خارجی اگر اتباع خود را بزودی از ایران خارج نکنند اشتباه کرده اند.
    1
    13
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مطالبه گر - تورنتو، کانادا
    حکومت عدل علی ....
    1
    13
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.